recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisstigning, Sport og Sportshadere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPrisstigning, Sport og Sportshadere ?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Emne: Prisstigning, Sport og Sportshadere ?
    Sendt: 17-September-2010 kl. 17:22
YouSee angiver at de efterhånden betydende priser på deres kabel-tv  væsentligst har stigende priser på sport som årsag.
Oprindeligt skrevet af <strong><FONT color=#009900>youSee</FONT></strong> youSee skrev:

Men pakkerne er under pres

Sportsrettigheder er den væsentligste årsag til prisstigninger.

• Superligaen steget 600 % på 5 år
  • Champions League steget 190 % på 5 år
  • DBUs hjemmekampe steget 220 % på 5 år
  • Formel 1 3-doblet
  • European Tour 8-doblet
  • Europa League (UEFA Cup) fordoblet.

Nu er det vel omkring halvdelen af befolkningen, som aldrig ser sport eller kun ser sport når Danmark bliver Europa-mestre i fodbold.  Ja, personligt har jeg ikke engang set den kamp.

Faktisk synes jeg slet ikke om, at sportsfolk tjener mange flere penge end almindelige mennesker.  Og vil også derfor gerne undgå at betale til disse lidt 'plattenslager agtige' personer.

Nu har jeg helt forståelse for, at jeg betaler for en pakke og dermed også til nogle kanaler, som jeg ikke ser, men så er der tilsvarende andre, der ikke ser, men betaler til de kanaler, jeg ser i pakken.

Nu udgør sportskanalerne er meget væsentlig del af pakkepriserne hos fx youSee,  og så synes jeg, der bliver en stor ulighed i, at jeg betaler for dyr sport, medens andre kun betaler håndøre til mine  BBC-World,  ARD eller fx SVT 1+2 og DR-K /DR-HD  kanaler.

Jeg kan se det ikke lige er teknisk let for youSee, men det må være et vigtig opgave for youSee, at lave en pakkeopdeling, hvor der ikke sendes sport mod betaling.

Lars   Smile  

PS!  Hvor er TV2 Sport  HD blevet af i den nye youSee kanalplan ?

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 17:33
Grundpakken + de kanaler du ønsker udover må da være løsningen for dig.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 17:33

Så længe at man slipper for at betale for de hamrende dyre kanaler, er jeg ligelad med hvordan de gør det. Med den tilsyneladende valgmulighed der kommer, ser det ud som om det kan undgås.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu er min interesse for tv ikke særligt forbundet til kanaler jeg selv ser eller hvad jeg personligt skal betale. 

I denne tråd ville jeg rejse det krav, at 'sportidioterne' aktivt skal tilvælge deres dyre kanaler, således at de rigtigt mange andre, der ikke ser sport, ikke pr automatik lokkes eller direkte tvinges til at betale for disse helt urimelige lønninger til sportsfolk.

Boxer har regler for 'High pay'  kanaler og pakker - det er det jeg ønsker udbredt til alle  udbydere.

Lars :)

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:41
Enig. Priserne på sportsrettigheder er direkte latterlige. Det er løbet fuldstændigt løbsk og det kan ikke passe at dem der ikke interesserer sig meget for at se sport skal betale så meget for TV, blot pga sport!

... og det kommer fra en der nødigt vil undvære de kanaler der viser Superligaen (og Serie A).

(Superligaen burde så blive vist på den kanal som vi primært bliver flået for under alle omstændigheder: DR Wink)
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:42
Så er vi jo også tilbage ved tvunget licens osv, kringlet ? i hverdagen Smile
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu er min interesse for tv ikke særligt forbundet til kanaler jeg selv ser eller hvad jeg personligt skal betale. 

I denne tråd ville jeg rejse det krav, at 'sportidioterne' aktivt skal tilvælge deres dyre kanaler, således at de rigtigt mange andre, der ikke ser sport, ikke pr automatik lokkes eller direkte tvinges til at betale for disse helt urimelige lønninger til sportsfolk.

Ja kan jo så skrive det samme én gang til.

Der er ingen deciderede sportskanaler i Grundpakken. Kanal 5 har lidt, men det meste sender SBS på 6'eren, som ikke ligger i Grundpakken.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 16:22

Faktisk synes jeg slet ikke om, at sportsfolk tjener mange flere penge end almindelige mennesker.  Og vil også derfor gerne undgå at betale til disse lidt 'plattenslager agtige' personer.

Det gør de altså heller ikke. Forskellen er at vi andre arbejder 40 år, sportsfolks karriere er på ca. 15 år.

Hva' iøvrigt med musikere og skuespillere. Eller er det ok at det koster 150 kr at gå i biffen så Leonardo kan få 50 millioner for en film eller at det koster 800 kr at gå i Parken og høre Britney synge playback?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 16:29

YouSee angiver at de efterhånden betydende priser på deres kabel-tv  væsentligst har stigende priser på sport som årsag.
Oprindeligt skrevet af <strong><font color=#009900>youSee</font></strong> youSee skrev:

Men pakkerne er under pres

Sportsrettigheder er den væsentligste årsag til prisstigninger.

• Superligaen steget 600 % på 5 år
  • Champions League steget 190 % på 5 år
  • DBUs hjemmekampe steget 220 % på 5 år
  • Formel 1 3-doblet
  • European Tour 8-doblet
  • Europa League (UEFA Cup) fordoblet.

Nu er det vel omkring halvdelen af befolkningen, som aldrig ser sport eller kun ser sport når Danmark bliver Europa-mestre i fodbold.  Ja, personligt har jeg ikke engang set den kamp.

Nu har jeg helt forståelse for, at jeg betaler for en pakke og dermed også til nogle kanaler, som jeg ikke ser, men så er der tilsvarende andre, der ikke ser, men betaler til de kanaler, jeg ser i pakken.

Nu udgør sportskanalerne er meget væsentlig del af pakkepriserne hos fx youSee,  og så synes jeg, der bliver en stor ulighed i, at jeg betaler for dyr sport, medens andre kun betaler håndøre til mine  BBC-World,  ARD eller fx SVT 1+2 og DR-K /DR-HD  kanaler.

Jeg kan se det ikke lige er teknisk let for youSee, men det må være et vigtig opgave for youSee, at lave en pakkeopdeling, hvor der ikke sendes sport mod betaling.

Lars   Smile  

PS!  Hvor er TV2 Sport  HD blevet af i den nye youSee kanalplan ?

Jeg er enig i dine betragtninger om sport, høje lønninger og prisen på sportskanalerne.

F. eks. har fodbold ikke meget med sport at gøre mere. Det handler kun om en ting: Penge, penge, penge. Det ses tydeligt når, men ser deres lønninger og man hører sportkommentatorerne tale om, at "hvis de kommer i Champions league betyder det en gevinst på 30-40 millioner.", og når man ser de priser den moderne slavehandel ligger for dagen, når der handles spillere. Der er ingen mennesker der kan retfærdigøre en løn på 1 million om ugen. Klubbernes interesse i at give så meget i løn, kan kun skyldes, at jo "større" spillere de har, desto bedre sponsorer kan de tiltrække. Samtidig er en dyr spiller forhåbentlig bedre; klubben klarer sig bedre og reklameindtægter og antal publikum stiger.

Alt sport burde i mine øjne være på deciderede sportskanaler, og de der er interesseret i at se det, kan betale for det. Alle os andre kan så nyde at vores omkostninger til kanaler er blevet mindre, blot ved at miste noget vi ikke var interesseret i. 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Der er ingen mennesker der kan retfærdigøre en løn på 1 million om ugen.

Selvfølgelig kan det retfærdiggøres. Der er store indtægter fordi folk er villige (eller dumme nok) til at betale en bondegård for at se sport. Om spillerlønnen skal være 1000 kr om ugen eller 1 million om ugen er alene et spørgsmål om hvordan disse indtægter skal fordeles mellem spillerne og klubejerne, altså aflønning af produktionsfaktorerne jord, arbejdskraft og kapital som en økonom vil sige. I dette tilfælde er det primært et valg mellem arbejdskraft og kapital, og det er (som for al anden fri prisfastsættelse) udbud og efterspørgsel som afgør dette.

Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 18:31
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:38
En fodboldspiller er vel det værd. en klub vil betale.
En sportskanal er vel det værd, som kunder er villige til at betale.
Eneste mulighed for at ændre det er, hvis kunderne ikke vil ha' kanalerne p. g. a. prisen.

Redigeret af joern.loenborg - 18-September-2010 kl. 18:39
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:41

Og det har "sportsidioterne" reelt gjort (aktivt tilvalg) ved at vælge fuldpakken hos YouSee.

Der er næppe ret mange som har valgt fuldpakken alene fordi de ønsker en filmkanal som TCM eller en dokumentarkanal som Discovery. Men for dem som har gjort dette, er YouSee's nye koncept et fint tilbud. Disse kunder kan nu opsige fuldpakken og købe de få kanaler som de ønsker. For YouSee er der den fordel at de får mulighed for at sælge noget mere til de kunder som i de sidste par år har fravalgt fuldpakken fordi de ikke var sportsidioter og fordi fuldpakken er blevet ret dyr (især på grund af sport).

Sportsidioterne kan ikke bruge YouSee's nye koncept til ret meget, i hvert fald ikke hvis sport=fodbold. Det er spredt på så mange kanaler, at det formentlig vil være billigere at købe hele fuldpakken.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu