recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projekt "Alt i  én"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProjekt "Alt i én"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: Projekt "Alt i én"
    Sendt: 24-September-2010 kl. 13:03
Hej,

jeg skal have lavet en løsning, så jeg kan stille en eller anden 'kasse' i bryggerset, som skal kunne 'alt':

1. Modtage DVB-T/C fra antenneforening/You-See
  2. Optage (til NAS) enten det DVB-T/C signal der ses eller et andet, så man kan se én ting, og optage en anden.
  3. Hente og vise mine rippede DVD og BR film (primært ISO'er men andre formater er også ok) fra NAS. De skal præsenteres pænt med cover, og den skal kunne vise filmens menuer.
  4. Skal kunne sætte en ekstern BR-afspiller på kassen, så DVD'er og BR'er der er lånt eller lejet også kan ses
  5. HDMI-udgang hvorpå der skal sættes en extender, så HDMI kan komme ind i stuen
  6. Kunne vise de billeder der ligger på NAS
  7. Den skal kunne fjernstyres fra stuen, som ligger ca. 20 meter fra bryggerset.
  8. Er der flere krav/behov jeg har overset? Lyd kører via Sonos, så den del springer jeg over.
  9. Ikke et krav, men det ville være rigtig fedt, hvis pkt. 1, 3, 4, 5, 6 og 7 kunne gøres på flere TV, uden at skulle have 2 'kasser'. Altså så man kan se forskellige tv-kanaler eller film på flere tv samtidigt.

Findes en sådan 'kasse'? Jeg synes ikke jeg lige er faldet over den.....

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 13:11

ja den hedder en pc

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 13:44
Pkt. 9 vil kun komme til at virke ordentligt, hvis du laver selvstændige "klienter" til dette.

Så en pc som server, og et antal klienter pr. tv udover det første.

Du kunne f.eks have en løsning med windows mediacenter på pc'en, og et antal xbox'e pr. klienter du ønsker. Jeg tror dog ikke disse klienter umiddelbart ville kunne afspille en bluray disk, siddende i din "server".

Alternativt stadig en pc som server, og mindre pc'ere som klienter, enten ude ved de enkelte tv, eller, som du selv foreslår via hdmi extendere. Til denne løsning, kunne du bruge Mediaportal eller DVBViewer i deres dertil indrettede klient / server løsninger.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 14:53
Prøv at kigge på denne SageTV tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86095

Du sætter så en server op i bryggerset og fordeler så mange HD300 extendere rundt i huset, som du har brug for. Den kan vist det meste af det, du efterlyser, inkl. afspilning af BlueRay diske fra serveren.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Prøv at kigge på denne SageTV tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86095

Du sætter så en server op i bryggerset og fordeler så mange HD300 extendere rundt i huset, som du har brug for. Den kan vist det meste af det, du efterlyser, inkl. afspilning af BlueRay diske fra serveren.

Jep, det er helt sikkert spændende nyt, men til gengæld er man "bundet" af boksens begrænsninger. Og med sådan en boks, vil der ALTID være begrænsninger.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:41
Forresten - vedr. dit Pkt 7 : Den skal kunne fjernstyres fra stuen, som ligger ca. 20 meter fra bryggerset.

Dette kan du jo gøre via den rigtige hdmi extender som har IR øje hvor du kan sende signal tilbage til mediecentret.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:34
grafikkort har i dag flere udgange, så afspilning på flere tv kan klares direkte fra pc grafikkort.
Styring kan evt. klares fra en ipod touch, som kan benyttes overalt i huset via wifi. Så ikke noget med IR øjer eller lign.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

grafikkort har i dag flere udgange, så afspilning på flere tv kan klares direkte fra pc grafikkort.
Styring kan evt. klares fra en ipod touch, som kan benyttes overalt i huset via wifi. Så ikke noget med IR øjer eller lign.

Det er forhåbentlig det samme signal, du i så fald vil sende til alle "klienter" samtidig ? at differentiere billede / lyd / fjernbetjening til flere, og med flere instanser af mediecenter softwaren, er dømt til at mislykkes.

Jeg bruger selv ipod touch i vid udstrækning til styring af musikken i huset, men til styring af tv / video osv, synes jeg ikke det holder - her skal man have en remote, hvor man kan mærke knapperne og ikke hele tiden skal kigge ned for at se hvor man trykker.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 20:27
men i så fald kræver det vel at du har en remote og ir øje i hvert rum?
Så ummidelbart er en wifi remote den bedste allround løsning?

Men én boks der kan alt det der ønskes er nok umuligt. Men jeg tror en pc er det der kommer tættest på.
Det er klart at kunne smide forskellige signaler ud til en masse tv (pkt 9), kræver nok mere end én boks. 

Redigeret af mbm1 - 24-September-2010 kl. 20:31
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

men i så fald kræver det vel at du har en remote og ir øje i hvert rum?
Så ummidelbart er en wifi remote den bedste allround løsning?

Men én boks der kan alt det der ønskes er nok umuligt. Men jeg tror en pc er det der kommer tættest på.
Det er klart at kunne differencere signaler ud til en masse tv, kræver nok mere end én boks. 

Ja, det er lækkert med wifi styring - man burde kunne få en mce remote med wifi Wink
Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:36
Ok - takker, men jeg har lidt svært ved at se, hvad Sage-kasserne giver af fordel, i forhold til bare at have et win7 MC og så helt alm. HDMI-extendere til hvert rum?

Hvad med WD live TV - kan den ikke det samme?

Jeg kan heller ikke helt gennemskue, om alle mine krav opfyldes ved denne løsning, eller ved Sage-løsningen (hvis den giver flere muligheder).

Redigeret af M.Olesen - 29-September-2010 kl. 09:38
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:46
Du har ikke rigtig gjort det tydeligt hvor meget det betyder om man skal kunne se forskellige ting i forskellige rum, samtidig ? det er ret afgørende for din løsning.

Du kan slet ikke sammenligne wd tv live, som er en medieafspiller, og SageTV extenderen, som er en del af det rigtige klient / server setup, hvor man kan alt fra klienterne, dvs sætte optagelser igang, zappe rundt mellem tv kanaler osv.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu