recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spraymale billedrørs TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpraymale billedrørs TV?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Spraymale billedrørs TV?
    Sendt: 29-September-2010 kl. 09:27
Hej med jer

Jeg har et ældre billedrørs tv som jeg godt kunne tænke mig at spraymale hvidt. Hvordan gør jeg? Hvilket produkt skal jeg bruge? Hvordan sikrer jeg det ikke tager skade osv?
:-)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Hej med jer

Jeg har et ældre billedrørs tv som jeg godt kunne tænke mig at spraymale hvidt. Hvordan gør jeg? Hvilket produkt skal jeg bruge? Hvordan sikrer jeg det ikke tager skade osv?
:-)

Skiller hele skidtet ad, så du får alt elektronikken ud af kabinettet, maler kabinettet, og samler igen. Mht. produkter osv er jeg blank Smile
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:12
Hehe... Jeg havde nu mere tænkt på bare at dække skærmen osv. til :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:38
Du dækker bare alt til der ikke skal males, og går igang. Havde selv et hvidmalet med orange knapper på fronten på værelset for mange mange år siden. Og det var skideflot Big smile

Mht til produkter skal du bruge en grunder og en mat eller blank spraymaling, alt efter om du ønsker mat eller blank overflade. Først matsliber du kabinettet, og dernæst vaskes det grundigt med malerrens og rent vand og tørres inden maling.

Redigeret af Kampus - 29-September-2010 kl. 11:41
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:39
Må nok frarådes at sprøjtemale med elektronikken i, det er næppe gavnligt at få maling ind af ventillationshuller m.v.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Må nok frarådes at sprøjtemale med elektronikken i, det er næppe gavnligt at få maling ind af ventillationshuller m.v.

Dem dækker han til. ALT skal tildækkes!!!

Hvis der er ventilationshuller i kabinettet hvor der skal males, sættes der tape på indefra.Tongue
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Dem dækker han til. ALT skal tildækkes!!!

Hvis der er ventilationshuller i kabinettet hvor der skal males, sættes der tape på indefra.Tongue

Det kan man selvfølgelig godt, men det kræver formentligt alligevel at man skal have det skilt totalt ad... Så kan man lige så godt gå skridtet fuldt ud. At pille selve kabinettet af, er som regel ikke nogen specielt krævende proces faktisk (kræver dog en hjælpende hånd hvis det er et stort tv)
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:18
Det er sgu da en større historie det her - hvade regnet med man bare lige ku dække, tage det udenfor spraye, tørre og VUPTI :)
Men nu snakkes der om at slibe og grunde og alt muligt - lidt mere arbejde end jeg havde regnet med :-) Men tak for alle svarene. Så må vi se om det bliver til noget.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:46
Jamen du kan da bare gøre lige som Mr Bean. Anbringe Tv'et på et bord, åbne en bøtte maling, og sætte en kanonskrald ned i. Tænde lunten og forlade værelset, og KABUUUMMM!!! LOL

Redigeret af Kampus - 29-September-2010 kl. 12:46
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 14:10
Hører gerne om praktiske erfaringer med Kampus' forslag - og synes bestemt at kravet om at forlade værelset skal være valgfrit! ;-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 14:15
Hvis du rent faktisk skiller skidtet ad, så skal du passe MEGET på med hvordan du behandler billedrøret. Selvom fjernsynet muligvis ikke har været sluttet til strøm i LANG tid, så kan der stadig være strøm i apparatet, hvilket kan være dødsensfarligt! Ærligt talt synes jeg det er en vildt dårlig idé ,for en der er uerfaren med den slags elektronik, at begynde at pille et billedrørs-tv fra hinanden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis du rent faktisk skiller skidtet ad, så skal du passe MEGET på med hvordan du behandler billedrøret. Selvom fjernsynet muligvis ikke har været sluttet til strøm i LANG tid, så kan der stadig være strøm i apparatet, hvilket kan være dødsensfarligt!

Hvis det først har stået i et døgn er "flasken" afladet........ så er der altså intet farligt over det.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu