recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verbatim NAS og Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerbatim NAS og Sonos

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
andravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Verbatim NAS og Sonos
    Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:55
Kære alle,

Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig ud af at brugt mange penge på et Sonos setup som kun kan spille en halv sang ad gangen...

Setup:
Linksys WRT54G v2.2 (nyeste firmware)
NY Verbatim Gigabit NAS
NY Sonos BR100 Bridge
2x NYE Sonos ZP120 Zoneplayers
Modem

Modem er kablet til Routeren, ligesom bridgen og NAS'en. De to ZP120'er er placeret i andre rum - udover at min printer er koblet på NAS'en er intet andet udstyr tilkoblet. Jeg kan uden problemer streame radio via Sonos og jeg kan i perioder af flere timer afspille sange fra NAS'en (MP3'er) uden problemer. Men det meste af tiden bliver sangene afbrudt midtvejs. Afspillerne stopper (begge to) og på controlleren (ipod touch) får jeg en fejlmelding om at den ikke kan finde filen på NAS'en. Herefter er controlleren langsom i nogle sekunder hvorefter jeg kan genfinde sangen og genstarte afspilning.
Jeg prøvede at koble NAS'en direkte på bridgen. Det virkede i ca en halv dag - helt uden problemer - hvorefter problemet vendte tilbage. Jeg har skrevet til Sonos support og afventer svar. Nogle derude der har erfaringer med dette?

Med venlig hilsen
Anders


Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 13:26
...drop mailkorrespondancen med Sonos og gå direkte til Sonos live support, når de åbner i morgen mandag - servicen er top-notch. De vil bede dig lave en 'diagnostics' af dit system (file -> preferences -> diagnostics på desktop-controlleren - du kan også gøre det via iPod'en under Advanced settings) og oplyse et nummer til dem på live chat'en (når du laver en diagnostics får du et nummer på skærmen - dét nummer skal du give til live support'eren).
 
 
/kris
 
PS: Fejlkilden kan være flere ting - http://forums.sonos.com/showthread.php?t=12682&highlight=songs+stop+playing - men igen: Live support'eren kan helt sikkert hjælpe dig.


Redigeret af kris - 03-Oktober-2010 kl. 13:43
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
andravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 15:35
Tak, Kris,

Jeg vender tilbage med løsningen, hvis andre derude skulle sidde med det samme problem!
/Anders
Til top
andravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 16:06
..håber jeg..
Til top
andravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 15:38
Sonos support kunne bekræfte at det er enten router eller NAS - og ikke Sonos (surprise !)
Skal nu på udkig efter ny router, da den nuværende er ældst, dårligst og billigst at erstatte...
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af andravn andravn skrev:

Sonos support kunne bekræfte at det er enten router eller NAS - og ikke Sonos (surprise !)
Skal nu på udkig efter ny router, da den nuværende er ældst, dårligst og billigst at erstatte...


Hvad er problemet lidt mere præcist? Manglende UPnP understøttelse eller er det simpelhen rækkevidden af det trådløse signal på routeren som ikke er godt nok? I sidstnævnte tilfælde kan løsningen være at flytte routeren.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
andravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af andravn andravn skrev:

Sonos support kunne bekræfte at det er enten router eller NAS - og ikke Sonos (surprise !)
Skal nu på udkig efter ny router, da den nuværende er ældst, dårligst og billigst at erstatte...


Hvad er problemet lidt mere præcist? Manglende UPnP understøttelse eller er det simpelhen rækkevidden af det trådløse signal på routeren som ikke er godt nok? I sidstnævnte tilfælde kan løsningen være at flytte routeren.


Jeg er ikke helt klar over hvad UPnP er. Ifølge Sonos support var der stort set aldrig problemer med den router (Linksys WRT54G) - men selvfølgelig er der mandagseksemplarer. Der sker en read-error mellem Sonos og NAS'en, som enten skyldes NAS'en eller Routeren. Jeg har haft routeren i 5 år og den fungerer *godt nok* - med det mener jeg at den er uhyre langsom så snart jeg transporterer filer på netværket (det tager eksempelvis flere sekunder for at få et 7MP billede frem på computeren som ligger på NAS'en (trådløst netværk).) Selv at flytte filer på NAS'en (altså indenfor samme harddisk men mellem to shares) hvor computeren er tilsluttet routeren med kabel kostede 4 timer for 50GB.

Ved ikke om der nogen routeropsætning der kan være skyld i dette?


Til top
andravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 22:31
Har nu prøvet med ny router. Det virkede i ca. 10 min :(
Prøver nu med PC i stedet for NAS - givetvis et problem med NAS'en (samme som den HiFi Klubben sælger til Sonos)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af andravn andravn skrev:

Har nu prøvet med ny router. Det virkede i ca. 10 min :(
Prøver nu med PC i stedet for NAS - givetvis et problem med NAS'en (samme som den HiFi Klubben sælger til Sonos)
Hvad at købe/bruge en switch?
Dvs. flyt alle netværkskablede ting over på switchen og så et enkelt kabel fra den til routeren ?
På denne måde har du en mulighed for at isolere routeren i dit net.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
andravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 08:43
hmm.. har ikke lige en switch til rådighed, men har nu to trådløse routere. Kan man slukke for det trådløse signal på den ene (og bruge den udelukkende som switch) og lade den anden håndtere det trådløse? (selvfølgelig med den fejlkilde at de begge har givet problemer tidligere i rollen som router/switch).

Jeg har en ny support samtale med en "2nd level support" med Sonos i aften. To forskellige 1st level har givet op indtil nu...

En anden anbefaler AutoIP - men kan man dette lade sig gøre uden en Sonos Controller? Jeg styrer nu udelukkende via PC og Ipod...
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af andravn andravn skrev:

hmm.. har ikke lige en switch til rådighed, men har nu to trådløse routere. Kan man slukke for det trådløse signal på den ene (og bruge den udelukkende som switch) og lade den anden håndtere det trådløse? (selvfølgelig med den fejlkilde at de begge har givet problemer tidligere i rollen som router/switch).

Ja, hvis du også slå DHCP serveren fra i router 2, da den ellers vil give udfordringer.

Alternativt kan switches fås til under 100,-
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=668370

Oprindeligt skrevet af andravn andravn skrev:

Jeg har en ny support samtale med en "2nd level support" med Sonos i aften. To forskellige 1st level har givet op indtil nu...

En anden anbefaler AutoIP - men kan man dette lade sig gøre uden en Sonos Controller? Jeg styrer nu udelukkende via PC og Ipod...
Jeg kender ikke Sonos.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
andravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2010 kl. 22:22
Har nu fundet årsagen. Der bor for mange mennesker omkring mig med trådløse netværk. Sonos kan ikke hamle op med den støj det giver på 2.4GHz signalet og falder ud. Der er intet galt med produkterne, det kan bare ikke håndtere hvis man bor i lejlighed i København med trådløst-glade naboer. Så pas på hvis du bor i København og overvejer Sonos.

Har nu det hele (2 Zoneplayers + 1 bridge + 1 NAS) til salg på dba.dk. Ikke mere end to uger gammelt men butikken tager ikke varerne retur. Alt i alt en meget kedelig oplevelse med Sonos!
:(
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu