Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mogwai
Bruger
Oprettet: 24-April-2006
Status: Offline
Point: 117
|
Emne: JVC LT-32X70 og Samsung R72 Sendt: 24-April-2006 kl. 22:30 |
Hej Alle sammen
Jeg er i gang med at lede efter et LCD 32 tommer til ca. 10.000 kr.
jeg har fundet disse 2 skærme indtil videre ( jeg skal først købe om ca. 1-2 månder så prisen skal nok kommer der ned :D)
JVC LT-32X70 Samsung R72
Men hvad er forskellen og hvad vil i anbefale til ca. 10.000 kr?
Jeg har læst mig frem til at JVC faktisk er lidt bedre med den nye model men er der nogen som har nogle specifikke tests?
Det er ingen hemmelighed at jeg er ret forelsket i Samsung modellen og vil derfor også gerne høre om de tilslutningsmuligheder det har - hvad betyder de manglende tilslutningsmuligheder som jeg har hørt mange andre LCD fjernsyn har ?
Håber der er nogen der kan give afklaring på mine spørgsmål og evt. komme med flere forslag til LCD fjernsyn i den prisklasse.
|
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1188
|
Sendt: 24-April-2006 kl. 22:54 |
mogwai skrev:
Hej Alle sammen
jeg har fundet disse 2 skærme indtil videre ( jeg skal først købe om ca. 1-2 månder så prisen skal nok kommer der ned :D)
JVC LT-32X70 Samsung R72
Jeg har læst mig frem til at JVC faktisk er lidt bedre med den nye model men er der nogen som har nogle specifikke tests?
Det er ingen hemmelighed at jeg er ret forelsket i Samsung modellen og vil derfor også gerne høre om de tilslutningsmuligheder det har - hvad betyder de manglende tilslutningsmuligheder som jeg har hørt mange andre LCD fjernsyn har ?
Håber der er nogen der kan give afklaring på mine spørgsmål og evt. komme med flere forslag til LCD fjernsyn i den prisklasse.
|
Selvom du nok vil mene jeg er farvet så vil jeg alligevel ridse nogle punkter op.
Fordele JVC:
1) Nem adgang til stik og mulighed for at skærmen kan hænge helt plant på væggen
2) 2 x HDMI (fremtidens scart) hvorfor nøjes med et når man helt sikker for brug for flere?
3) Dynapix HD 6.0 JVC's 6.generation billedteknologi den eneste nuværende teknologi på markedet der kan kompenserer og justerer på et HD-signal. (De der var ude til JVC aften så hvor vigtigt det rent faktisk var)
4) Kun piano-sort på den smalle sorte kant rundt om billedet, når skærmen er helt i piano vil meget lys reflekterer i skærmens kabinet
6) MaxxBass lydsystem - et af de første LCD-TV hvor der er tænkt på lydkvalitet (dog foruden B&O)
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
mogwai
Bruger
|
Sendt: 25-April-2006 kl. 11:26 |
Mange tak for din udledning - det var også nogenlunde det samme som jeg kom frem til.
Men hvad bliver prisen i forhold til Samsung modellen?
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
|
Sendt: 25-April-2006 kl. 11:32 |
Hmmm synes ikke helt JVC punkterne holder.
3. Er du virkelig sikker på at JVC er de eneste der har denne teknologi. Hvorfor kan man ikke få en skærm med både Dynapix HD 6.0 og Clear Motion Drive. Det kan konkurrenterne jo levere.
6. Kan nævne en række LCD'er med glimrende lyd, så det er ikke nogen nyhed at man tænker på lydkvalitet.
Dog vil jeg sige at LT-32X70 har et flot design samt et godt billede. Forstår dog bare ikke at alt skal være i billig plastik fra de store producenter.
|
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
|
Sendt: 25-April-2006 kl. 14:22 |
lahan skrev:
3. Er du virkelig sikker på at JVC er de eneste der har denne teknologi. Hvorfor kan man ikke få en skærm med både Dynapix HD 6.0 og Clear Motion Drive. Det kan konkurrenterne jo levere.
6. Kan nævne en række LCD'er med glimrende lyd, så det er ikke nogen nyhed at man tænker på lydkvalitet.
Dog vil jeg sige at LT-32X70 har et flot design samt et godt billede. Forstår dog bare ikke at alt skal være i billig plastik fra de store producenter.
|
Vi er de eneste med denne billedteknologi, Philips kommer med det i deres Pixelplus HD men ellers er der ikke nogen, alle andre slår billedteknologien fra når der kommer et HD-signal ind.
Du kan godt på længere sigt lave en LCD skærm med Dynapix HD 6,0 og Clear Motion Drive og det vil isåfald igen kun være JVC der har det. Philips kommer med deres ClearLCD som er en lignende teknologi, men ikke ligeså effektiv som Clear Motion Drive, fordi vores halverer billed-frekvensen, hvor ClearLCD er en styring af hvornår lyset tændes og slukkes i panelet, i forhold til hvornår krystallerne er på plads, det er ikke ligeså synligt på skærmen. Der er ikke umiddelbart noget på vej fra andre producenter.
Vi er nogen af de eneste med samme dynamik, kun B&O har bedre lyd i kraft af deres aktive højttalere med ICEPower forstærkere. Prøv at lyt på dem. Jeg har ikke noget ud af at sige det hvis ikke det var noget unikt.
|
|
|
Stouenberg
Bruger
Oprettet: 18-April-2006
Point: 226
|
Sendt: 25-April-2006 kl. 15:31 |
BrianJVC skrev:
Vi er de eneste med denne billedteknologi, Philips kommer med det i deres Pixelplus HD men ellers er der ikke nogen, alle andre slår billedteknologien fra når der kommer et HD-signal ind.
Du kan godt på længere sigt lave en LCD skærm med Dynapix HD 6,0 og Clear Motion Drive og det vil isåfald igen kun være JVC der har det. Philips kommer med deres ClearLCD som er en lignende teknologi, men ikke ligeså effektiv som Clear Motion Drive, fordi vores halverer billed-frekvensen, hvor ClearLCD er en styring af hvornår lyset tændes og slukkes i panelet, i forhold til hvornår krystallerne er på plads, det er ikke ligeså synligt på skærmen. Der er ikke umiddelbart noget på vej fra andre producenter.
Vi er nogen af de eneste med samme dynamik, kun B&O har bedre lyd i kraft af deres aktive højttalere med ICEPower forstærkere. Prøv at lyt på dem. Jeg har ikke noget ud af at sige det hvis ikke det var noget unikt. |
- hvis JVC er Gud's gave til seerne, hvorfor er det så alle andre mærker man ser rundt omkring?
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse...
|
|
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
|
Sendt: 25-April-2006 kl. 16:13 |
BrianJVC skrev:
lahan skrev:
| Vi er de eneste med denne billedteknologi, Philips kommer med det i deres Pixelplus HD men ellers er der ikke nogen, alle andre slår billedteknologien fra når der kommer et HD-signal ind.
Vi er nogen af de eneste med samme dynamik, kun B&O har bedre lyd i kraft af deres aktive højttalere med ICEPower forstærkere. Prøv at lyt på dem. Jeg har ikke noget ud af at sige det hvis ikke det var noget unikt. |
Øhh Pixel Plus 2 HD har altså været fremme i snart 1 år. angående lyd vil jeg da mene at en Philips xxpf9986 ikke står tilbage for JVC. Men med lyd er det selvfølgeligt lidt specielt, vil man give mere for god lyd i sin skærm eller vil man nøjes med en ok lyd, og så bruge sit anlæg ved film osv.
|
|
mogwai
Bruger
|
Sendt: 25-April-2006 kl. 23:25 |
Nu er det ikke for at bitche Men tror mit oprindelig spørgsmål er forsvundet lidt i en diskussion. Jeg mener selv at JVC er bedre end andre på mange punkter så har ikke svært med at være enig i det første svar. Men dermed sagt så står Samsung stadig mit hjerte nærere når det gælder fladskærme. Der er jo en grund til at JVC aldrig har lavet fladskærme til computere Men poster lige mit oprindelige indlæg igen da jeg gerne vil have svar på de spørgsmål jeg har
Hej Alle sammen Jeg er i gang med at lede efter et LCD 32 tommer til ca. 10.000 kr. jeg har fundet disse 2 skærme indtil videre ( jeg skal først købe om ca. 1-2 månder så prisen skal nok kommer der ned :D) JVC LT-32X70 Samsung R72 Men hvad er forskellen og hvad vil i anbefale til ca. 10.000 kr? Jeg har læst mig frem til at JVC faktisk er lidt bedre med den nye model men er der nogen som har nogle specifikke tests? Det
er ingen hemmelighed at jeg er ret forelsket i Samsung modellen og vil
derfor også gerne høre om de tilslutningsmuligheder det har - hvad
betyder de manglende tilslutningsmuligheder som jeg har hørt mange
andre LCD fjernsyn har ? Håber der er nogen der kan give afklaring på mine spørgsmål og evt. komme med flere forslag til LCD fjernsyn i den prisklasse.
|
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
|
Sendt: 26-April-2006 kl. 09:13 |
lahan skrev:
BrianJVC skrev:
lahan skrev:
| Vi er de eneste med denne billedteknologi, Philips kommer med det i deres Pixelplus HD men ellers er der ikke nogen, alle andre slår billedteknologien fra når der kommer et HD-signal ind.
Vi er nogen af de eneste med samme dynamik, kun B&O har bedre lyd i kraft af deres aktive højttalere med ICEPower forstærkere. Prøv at lyt på dem. Jeg har ikke noget ud af at sige det hvis ikke det var noget unikt.
| Øhh Pixel Plus 2 HD har altså været fremme i snart 1 år. angående lyd vil jeg da mene at en Philips xxpf9986 ikke står tilbage for JVC. Men med lyd er det selvfølgeligt lidt specielt, vil man give mere for god lyd i sin skærm eller vil man nøjes med en ok lyd, og så bruge sit anlæg ved film osv.
|
Sorry min fejl, jeg kan godt se enkelte modeller allerede har PixelPlus 2 HD, vi havde info om det først ville blive implementeret senere i år. Det er på Philips dyrere serie 9830 som har PixelPlus 2 HD.
Lyden er jo op til den enkelte hvad man vil.
|
|
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
|
Sendt: 26-April-2006 kl. 09:16 |
Stouenberg skrev:
BrianJVC skrev:
- hvis JVC er Gud's gave til seerne, hvorfor er det så alle andre mærker man ser rundt omkring? |
Jeg mener ikke jeg har bragt Gud på banen. Derudover er der jo mange måder du kan få dine skærme frem på. Det er ikke kun et tegn om kvalitet, at du ikke ser vores skærme plastret til. Vi er godt på vej med vores nye line-up, men i lang tid har kundens fokus kun været pris og kvalitet som det sekundære. Her mener jeg sidste og forrige år.
Redigeret af BrianJVC - 26-April-2006 kl. 09:16
|
|
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
|
Sendt: 26-April-2006 kl. 10:42 |
Ja - kan det ikke være årsag til at JVC ikke har været meget populær med fladskærme - at det først er inden for de sidste 3/4 år at JVC for alvor har lavet nogle fladskærmsfjernsyn, der leverer virkelig supergod billedkvalitet, på højde med markedets bedste?
S60-serien har solgt godt og er da også et virkeligt godt fjernsyn. Hvis jeg havde købt fjernsyn sidste år var det blevet et sådant. Med LT-37M60 og dette års forholdsvist store line-up er JVC klart med i toppen mht. til at have markedets bedste fladskærmsfjernsyn. De bedste JVC fjernsyn har i 37" udgaven ligget på omkring 20.000,- ved udgivelsen og som Brian siger har dette nok været lidt i overkanten for dem, der kigger lige så meget på pris som på kvalitet.
mogwai skrev:
JVC LT-32X70 Samsung R72
Håber der er nogen der kan give afklaring på mine spørgsmål og evt. komme med flere forslag til LCD fjernsyn i den prisklasse. |
10.000,- er måske lige i underkanten selv for et 32", hvis man skal have en rigtig god kvalitet. Men 11.999,- kan JVC LT-32R70 fås til - Hvad LT-32X70 kommer til at koste? Måske lidt mere. Men i hvert fald er X70 et bedre valg pga. Dynapix HD og MaxxBass, der virkelig giver en hørbar forbedring af lydkvaliteten, samt de 2xHDMI. Om du så har brug for DynaPix HD, MaxBass og 2xHDMI må du så gøre op med dig selv og så evt. overveje R70. Men for JVC i 32" udgaven er det enten R70 eller X70. LT-32S60 er også en mulighed, men den koster det samme som R70, så stadigvæk R70 eller X70.
Samsung kender jeg ikke så meget til, så jeg kan sige om det er et bedre valg.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
|