|
|
Besvar ![]() |
Side 123 32> |
Forfatter | ||||||||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() Sendt: 14-September-2010 kl. 13:24 |
|||||||
Så er SageTv lige ud kommet med deres nye multimedia center ekstender kaldet SageTV HD Theater 300.
![]() Mere info om HD300 længere nede.
HD300 kan køre selv stændigt og fungere som en hver anden netværksmultimedia afspiller, men hvor den rigtigt skinner igennem er når den bliver brugt som en ekstender sammen med SageTV Media Center ( http://www.sage.tv/sagetv.html?sageSub=tv ).
Version 7 er lige nu i Version 7 er færdig nu 18/11-10
Flere billeder længere ned.
Når man bruger HD300 sammen med SageTV Media Center, så kan man _alt_ det som man kan på en normal media center - ude på sin ekstender. Afspille live tv, optage live tv & pause live tv. Samtidig er det nærmeste ikke en video type som HD300 ikke kan afspille direkte fra din media centers harddisk eller en optisk drev(f.eks. bluray med Anydvd HD installeret på computeren), en netværksharddisk eller fra en usb Pind/harddisk koblet lokalt på din HD300. HD300 understøtter at sende samme opløsningen og billede hastighed ud som det der afspilles, og den kan gøre det helt automatisk.
Omvendt kan man også "låse" den hvis ens skærm ikke understøtter ret meget. HD300:
![]() Under that heat-sink is a Sigma Designs SMP8654 which is the same chipset used in the WDTV Live Plus Media Player.
Important facts regarding the internals:
![]() ![]() SageTV HD Theater 300 Specifications File formats supported: AVI, ASF, MKV, MOV, MP4, Quicktime, MPEG-1, MPEG-2 PS, MPEG-2 TS, M2TS, BDMV Folder (BluRay), BluRay ISO, DVD ISO, DVD VIDEO_TS, VOB, M4A, MP3, FLAC, OGG, FLV, WAV, WMA Video formats supported: MPEG1, MPEG2, MPEG4, XVID, H.264 up to 1080p, WMV9/VC-1 up to 1080p, MJPEG, FlashVideo Audio formats supported: MP2, MP3, AAC, AAC-HE, ALAC, WMA, WMAPro, PCM, Vorbis (stereo only), FLAC, DolbyDigital/DolbyDigital+/DolbyTrueHD (stereo down-mix or pass-through), DTS/DTS-HD/DTS-MA (stereo down-mix or pass-through) CC/Subtitle formats supported: EIA-608(NTSC/ATSC/QAM Closed Captioning), DVB, SRT, SSA/ASS, VobSub (sub/idx, mkv), Nero MP4 VOB Subtitles, MP4 Text, SAMI, .sub (Subviewer/MicroDVD), DVD, BDMV, M2TS, PGS, multiple languages supported in all formats Playlist formats supported: M3U, WPL, ASX, WAX, WVX Media sources supported: Online Video, external USB Mass Storage Devices (FAT, NTFS, EXT2/3, HFS format), NAS or Mac/PC over SMB/CIFS, UPnP, SageTV Media Center Keyboard support: Wired or Wireless USB keyboards (US keyboard layout) Wireless Network support: 802.11 b/g/n networks; USB wireless network adapters listed below Video Outputs: 1 HDMI, 1 Component, 1 Composite (Component & Composite via breakout cable) Audio Outputs: Optical S/PDIF, HDMI, Left/Right analog audio output (analog audio output via breakout cable) Remote Control: Includes infrared remote control with universal remote functionality (3 buttons can be programmed using infrared, compatible with most remote controls). External IR Receiver: Optional external IR receiver can be purchased for mounting the HD Theater 300 behind a TV or in another room. Available here. Maximum Number of SageTV HD Theaters when used as a media extender: Limited only by your home network bandwidth, each HD video stream may use 20 Mbps or more of home network bandwidth. TV Set Requirements:
Network Requirements:
Som i kan se er det ikke det der ser mest fancy ud, men heldigvis kan skifte therme til en anden og få det til at se lidt bedre ud. Version 7 billeder: (18/11-10)
SageTV softwaren kan også fåes i en "SERVER" udgave til WHS.
I denne udgave er Mediacenter delen til brug lokalt på computeren, og det kræver så at man har en extender (f.eks. den nye HD300). Via Extenderen får man så stadig alle mediacenteres muligheder, men uden at skulle installer en masse "ekstra" på ens computer eller server. Alt SageTV opsætningen kan så fortages via en extender, også selv om man bruger den "normale" SageTV Media Center. Selv den normale SageTV media center kan køre som service, så slipper du helt for at se på den på din computer. En god ting ved SageTV Media Center er at DVBlink er understøttet og DVBlink har et værktøj til at ekspotere kanal liste.
/ EDIT :
Er rettet !
Så jeg regner faktisk med at jeg kan køre det side om side endtil at SageTV har taget 100% over, og jeg er ser mig ikke tilbage
![]() Jeg køre nu med Diamond 3.0 tema som er super flot og tillader en masse fin justering,
Se: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86095&KW=&PID=955554&title=sagetv-trden#955554 Jeg håber at vi i denne tråd kan samle lidt danske erfaringer - Jeg vil hvertfald forsøge at beskrive mine.
Vigtige Oplysninger:
Strøm: HD300 leveres med en strømforsyning som passer til 230V, men der skal bruges en adapter før det armikanske stik passer i en Dansk/EU stikkontakt. Denne er en billig mulig adapter https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H21045
+ Patriarken´s kone siger "at de kan fåes til ingen penge i Asiatiske supermarkeder...."
![]() EPG: XMLTV Importer for SageTV er et godt værktøj til at "putte" ekstern EPG ind i SageTV hvis man ikke vil nøjes med det som ens tv udbyder sender med. Guide:
Test: Redigeret af Notfast - 17-Marts-2011 kl. 14:01 |
||||||||
.....
|
||||||||
![]() |
||||||||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
|||||||
Godt initiativ med tråden
![]() Det er fristende - især fordi man samtidig kan bruge ens gamle "extendere"; læs : pc'ere som klienter også. Det gør Sagetv til en af de mest fleksible løsninger.
Jeg tror dog jeg venter med at finde visa'et frem, til dig, og korsbæk har fået testet jeres bokse.
Findes der egentlig webinterface til Sage, til schedulering også ? Redigeret af confused - 14-September-2010 kl. 13:40 |
||||||||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||||||||
![]() |
||||||||
Korsbæk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
![]() |
|||||||
Jeg har også bestilt en HD300 og er meget spændt på at se hvordan det kommer til at virke. Det som tiltaler mig meget er at der ikke er så meget opsætning når man bruger extendere istedet for tynde clienter. Og samtidig er der jo mulighed for at få et godt billede og god lyd. Som er noget af et problem på en PC.
Go ide med en tråd om Sagetv. Jeg skal nok også komme med mine erfaringer når jeg modtager min extender.
|
||||||||
![]() |
||||||||
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
![]() |
|||||||
Rigtig godt initiativ! Jeg glæder mig til at høre om jeres erfaringer med HD300/SageTV software.
Er der nogen af jer der har vejledning til at få softcam til at fungere med SageTV? og her mener jeg både LIVETV og recorder af flere kanaler samtidig og evt. flere kanaler på samme MUX samtidig dog ikke absolut must.
Jeg fik svar på lign. spørgsmål i tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85903&PN=3&title=klient-server-lsning-vurdering", men jeg vil meget gerne have lidt mere detaljeret beskrivelse hvis nogen har tid/lyst at dele med os :-)
Der foreslåes en løsning med noget software fra http://www.lmgestion.net/@en-us/4/22/90/article.asp og så DVBlink fra www.dvblogic.com , men kan det også fungere med deres V2 og ikke kun den gamle V1 som vel mangler noget i forhold til V2?
Smider lige nogle spørgsmål som der måske er nogen der kan svare på :-).
Kan man streame via internettet udover LAN? Og kan man mon f.eks sætte en HD300 til i et sommerhus hvor man holder ferie og på den måde få adgangen til alt derhjemme.
Findes der nogle extendere som understøttes som ikke er produceret af SageTV? hvis ja hvilken protokol kommunikerer de så via?
Håber deres GUI/Skin er blevet forbedret i den kommende version 7.
|
||||||||
![]() |
||||||||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|||||||
Der er en del opsætning jo. |
||||||||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||||||||
![]() |
||||||||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|||||||
Og så den klassiske... der er vel understøttelse for DVB undertekster? Også via extenderen?
Det ser ud til at min Fantec TV-FHDS kan blive skiftet ud snarest :-) Og så lige et opklarende spørgsmål: Som jeg læser det, så kan man altså smide en DVD eller en Blu-Ray disk i sin server og så se den via extenderen, hvis man har AnyDVD HD installeret? |
||||||||
![]() |
||||||||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|||||||
![]() Så med DVBlink's værktøj til at lave kanal liste til SageTV, og SageTV som understøtter dvblink's tuner - så er jeg sikker på at det virker som det skal. Folk får jo softcam og dvblink til at virke sammen med 7MC - og jeg kan ikke se at det skulle være anderledes med SageTV. DVBlink levere jo kanalerne uden kryptering. Streame over internettet kraver at kan køber en licens til SageTV Placeshifter (1 pr. enhed man ønsker at bruge på samme tid - flere enheder kan bruge samme licens, men kun 1 af gangen pr. licens).
Jeg kender ikke andre ekstender som kan bruges end SageTV's egne.
WDTV live bruger samme chipsæt/indmad - men HD300 har vidst mere hukommelse - om det er muligt at lave en tilpassede firmware ved jeg ikke. Kan kan dog altid bruge deres klient software på hvilken som helst pc i en LAN - Placeshifter er til når det skal være over internettet. |
||||||||
.....
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Svaret står med Rød ovenover.
Extender – With the SageTV HTPC software installed on any computer in your home you can use the HD300 to view Live TV, recorded TV, DVD Movies, Blu-ray movies (with AnyDVD installed), videos, music, photos and online content from any TV connected to your HD300. You can do nearly anything using the HD300 that you could do with a full-blown HTPC with less complication, no noise, little heat, and little power consumption.
|
||||||||
.....
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
Ønsker man Netflix og HULU skal man bruge PlayON som det ser ud lige nu.
Hardware mæssigt understøtter HD300 muligheden for "native" at kunne køre Netflix og Hulu. SageTV har endnu ikke bygget det ind i firmware - ej har de direkte lovet det, men de har luftet idéen. |
||||||||
.....
|
||||||||
![]() |
||||||||
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
|||||||
Jeg kunne ikke dy mig, så jeg har også bestilt én, inkl. SageTV software og en USB wireless dongle.
|
||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
|||||||
![]() Så er vi hvertfald 3 som er i samme båd hehe
|
||||||||
.....
|
||||||||
![]() |
||||||||
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
|||||||
Hejsa,
Hvad kommer i til at give med fragt osv? Det løber vel også noget told og moms oveni?
Jeg synes dette ser super spændende ud. Har faktisk brugt sagetv engang men det er MEGET lang tid siden. Har rodet med Mediaportal de sidste 4 år og synes endelig det er ved at spille 100% (også med softcam)
Hvad med afspilning ad feks mkv'er og m2ts filer med 24hz? kan den finde ud af det og selv skifte refresh rate? Hvad med subs fra blu-ray rips. mon også det virker?
mvh
Mylle
|
||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 32> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |