|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
andravn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2010 Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 11:55 |
|
Kære alle,
Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig ud af at brugt mange penge på et Sonos setup som kun kan spille en halv sang ad gangen... Setup: Linksys WRT54G v2.2 (nyeste firmware) NY Verbatim Gigabit NAS NY Sonos BR100 Bridge 2x NYE Sonos ZP120 Zoneplayers Modem Modem er kablet til Routeren, ligesom bridgen og NAS'en. De to ZP120'er er placeret i andre rum - udover at min printer er koblet på NAS'en er intet andet udstyr tilkoblet. Jeg kan uden problemer streame radio via Sonos og jeg kan i perioder af flere timer afspille sange fra NAS'en (MP3'er) uden problemer. Men det meste af tiden bliver sangene afbrudt midtvejs. Afspillerne stopper (begge to) og på controlleren (ipod touch) får jeg en fejlmelding om at den ikke kan finde filen på NAS'en. Herefter er controlleren langsom i nogle sekunder hvorefter jeg kan genfinde sangen og genstarte afspilning. Jeg prøvede at koble NAS'en direkte på bridgen. Det virkede i ca en halv dag - helt uden problemer - hvorefter problemet vendte tilbage. Jeg har skrevet til Sonos support og afventer svar. Nogle derude der har erfaringer med dette? Med venlig hilsen Anders |
||
![]() |
||
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
|
...drop mailkorrespondancen med Sonos og gå direkte til Sonos live support, når de åbner i morgen mandag - servicen er top-notch. De vil bede dig lave en 'diagnostics' af dit system (file -> preferences -> diagnostics på desktop-controlleren - du kan også gøre det via iPod'en under Advanced settings) og oplyse et nummer til dem på live chat'en (når du laver en diagnostics får du et nummer på skærmen - dét nummer skal du give til live support'eren).
Live support her: https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/chat.php
/kris
PS: Fejlkilden kan være flere ting - http://forums.sonos.com/showthread.php?t=12682&highlight=songs+stop+playing - men igen: Live support'eren kan helt sikkert hjælpe dig. Redigeret af kris - 03-Oktober-2010 kl. 13:43 |
||
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
||
![]() |
||
andravn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2010 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Tak, Kris,
Jeg vender tilbage med løsningen, hvis andre derude skulle sidde med det samme problem! /Anders |
||
![]() |
||
![]() |
|
..håber jeg..
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Sonos support kunne bekræfte at det er enten router eller NAS - og ikke Sonos (surprise !)
Skal nu på udkig efter ny router, da den nuværende er ældst, dårligst og billigst at erstatte... |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvad er problemet lidt mere præcist? Manglende UPnP understøttelse eller er det simpelhen rækkevidden af det trådløse signal på routeren som ikke er godt nok? I sidstnævnte tilfælde kan løsningen være at flytte routeren. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg er ikke helt klar over hvad UPnP er. Ifølge Sonos support var der stort set aldrig problemer med den router (Linksys WRT54G) - men selvfølgelig er der mandagseksemplarer. Der sker en read-error mellem Sonos og NAS'en, som enten skyldes NAS'en eller Routeren. Jeg har haft routeren i 5 år og den fungerer *godt nok* - med det mener jeg at den er uhyre langsom så snart jeg transporterer filer på netværket (det tager eksempelvis flere sekunder for at få et 7MP billede frem på computeren som ligger på NAS'en (trådløst netværk).) Selv at flytte filer på NAS'en (altså indenfor samme harddisk men mellem to shares) hvor computeren er tilsluttet routeren med kabel kostede 4 timer for 50GB. Ved ikke om der nogen routeropsætning der kan være skyld i dette? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har nu prøvet med ny router. Det virkede i ca. 10 min :(
Prøver nu med PC i stedet for NAS - givetvis et problem med NAS'en (samme som den HiFi Klubben sælger til Sonos) |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
|
Dvs. flyt alle netværkskablede ting over på switchen og så et enkelt kabel fra den til routeren ? På denne måde har du en mulighed for at isolere routeren i dit net. |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
![]() |
|
hmm.. har ikke lige en switch til rådighed, men har nu to trådløse routere. Kan man slukke for det trådløse signal på den ene (og bruge den udelukkende som switch) og lade den anden håndtere det trådløse? (selvfølgelig med den fejlkilde at de begge har givet problemer tidligere i rollen som router/switch).
Jeg har en ny support samtale med en "2nd level support" med Sonos i aften. To forskellige 1st level har givet op indtil nu... En anden anbefaler AutoIP - men kan man dette lade sig gøre uden en Sonos Controller? Jeg styrer nu udelukkende via PC og Ipod... |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
![]() |
|
Ja, hvis du også slå DHCP serveren fra i router 2, da den ellers vil give udfordringer. Alternativt kan switches fås til under 100,- http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=668370
|
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har nu fundet årsagen. Der bor for mange mennesker omkring mig med trådløse netværk. Sonos kan ikke hamle op med den støj det giver på 2.4GHz signalet og falder ud. Der er intet galt med produkterne, det kan bare ikke håndtere hvis man bor i lejlighed i København med trådløst-glade naboer. Så pas på hvis du bor i København og overvejer Sonos.
Har nu det hele (2 Zoneplayers + 1 bridge + 1 NAS) til salg på dba.dk. Ikke mere end to uger gammelt men butikken tager ikke varerne retur. Alt i alt en meget kedelig oplevelse med Sonos! :( |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |