recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - wifi stream hjælp/forslag søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketwifi stream hjælp/forslag søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Emne: wifi stream hjælp/forslag søges
    Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 18:47
Der er 100% en millard topics om lignende situation.

Jeg tænker at jeg skal sådan opgradere lidt her i hytten.

jeg tænker en wdtv live (andre forslag er velkomne for det er et latterligt media player marked, men den skal kunne afspille alt.)

tanken er at streame fra en NaS , synology ds409 something.

over et N-netværk?  kan det give sig ?

andre forslag er velkomne. eller hvad i har gjort.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 19:35
som udgangspunkt ville jeg starte med at bede dig på det kraftigste overveje en kabelføring i stedet. fejlkilderne ved et trådløst setup er så mange og er man ikke god til sådan noget vil det med sten sikkerhed give en dårlig oplevelse. se på den trådløse mediestreaming som ABSOLUT sidste udvej. Det kan sagtens lade sig gøre, men der er MANGE parametre der spiller ind for at få et ordentligt netværk. Det er ligesom derfor professionelle firmaer laver sitesurveys inden de overhovedet går ud og skal have tilbud på trådløse netværksløsninger da det bare er noget der kræver en del viden og hvis ikke man ved noget om det så er det noget nær umuligt at fejlsøge på.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af madbox madbox skrev:

Der er 100% en millard topics om lignende situation.

Jeg tænker at jeg skal sådan opgradere lidt her i hytten.

jeg tænker en wdtv live (andre forslag er velkomne for det er et latterligt media player marked, men den skal kunne afspille alt.)

tanken er at streame fra en NaS , synology ds409 something.

over et N-netværk?  kan det give sig ?

andre forslag er velkomne. eller hvad i har gjort.

Ja det kan det godt, ud fra det du skriver.
Problemet er, du stille ikke de rette krav.

1. Din max belastning er ikke defineret. Eksempelvis snakker du om en Mediaplayer som skal kunne afspille alt. Hvad er alt? Stil dine krav ud fra definitionerne istedet for udefinerbare begreber. Eksempelvis kunne alt jo være 1080p i en voldsom bit opløsning. Det i sig selv kan måske lade sig gøre til een klient ad gangen under de rette forudsætninger.

2. Og så er vi pludselig ovre i et andet krav. Antal klienter, og gerne antal samtidige klienter. Har du nogen ide om det, så skriv det. Ellers er det ekstremt usikre svar du får.

Hagen ved trådløse net er deres afhængighed af stort set alt udefra kommende, samt afstanden. Afstanden kan korrigeres med andre antenner og/eller rangeboostere. Men resten kan være en svær nød at knække. Så derfor.

3. Hvad findes der af andre trådløse net i nærheden. Konflikter de evt. ? Europa har 13 kanaler at gøre godt af. Idag er det muligt at bruge 2.4gHz og 5mHz. De giver en smule mere fleksibilitet, men det kan vise sig ikke at være godtnok alligevel.

4. Er resten af dit udstyr gearet til at levere data hurtigt nok til det du vil i henhold til ovenstående punkter? Det er jo fint nok at bygge et trådløst netværk der kan, men hvis resten af udstyret ikke kan, så er det rigtig kedelige penge at spilde på ingenting.

Skal jeg summere det her i en kort version, så hedder det, kravsspecifikation! Jo mere præcis du kan sætte det op, desto bedre svar/resultat får du.

Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 10:23
1 : Mkv container med srt filer. 1080p med en bitrate på max 20kbps

2: 2 klienter, (Det skal fungere som HTPC system til stuen. Selve NaS dataen skal være tilgængeligt for 2 maskiner.

3: svært at vide om der er andre trådløse konflikter, der er andre i området som har trådløst, men ikke som noget der påvirker mit hjemmenetværk lige nu.

4: Resten af mit gear ? , hvad tænker du ?

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:17
og så skal vi lige være sikker på om du har andre enheder på det trådløse netværk - bærbare, mobiler, ipods etc. - jo flere enheder der bruger det trådløse netværk på samme tid jo mindre er der . du har på et N-netværk typisk omkring 60-100mbit reelt at gøre med. Som Patriarken siger - kravspecs og så skal vi vide præcist hvor meget trafik der er af enheder på netværket. ellers kan vi sagtens sige en ting og på grund af antallet af enheder der tilkobles så bliver det en helt anden oplevelse.
Til top
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:24
2 klienter, et sonos system, ingen mobiler , ipods osv. meningen er at NAS'en skal rumme dataen for media playeren.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af madbox madbox skrev:

1 : Mkv container med srt filer. 1080p med en bitrate på max 20kbps

2: 2 klienter, (Det skal fungere som HTPC system til stuen. Selve NaS dataen skal være tilgængeligt for 2 maskiner.

3: svært at vide om der er andre trådløse konflikter, der er andre i området som har trådløst, men ikke som noget der påvirker mit hjemmenetværk lige nu.

4: Resten af mit gear ? , hvad tænker du ?

Sorry, havde misset svar på denne.

1. Det er at pine et trådløst netværk. Men det burde være muligt.
2. Hvis samtidig brug kan begrænses, så skal det nok virke med et rimeligt effektivt signal.
3. Så har du gjort hvad du kunne her. Overvej evt. en dualband router og brug 5mHz nettet til din HTPC.
4. Om din NAS kan levere film hurtig nok i 1080p med 20kbit. Og kan den gøre det til flere klienter på een gang, (eksempelvis). Lad være med at lav en flaskehals mellem router og NAS. Brug optimal forbindelse, hvilket helst skal være gigabit net.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 15:09
madbox - hvis ikke du allerede har læst artiklen, så kan du faktisk finde en del heri:
Den er rimelig god, (men alt for langt/irreterende med så mange sider).

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu