Hej,
Søger lige jeres vurdering på dette...
Jeg (var så
dum) at købe en iPhone 4 hos Telia den 18. august 2010.
På de snart to måneder der er gået nu, har jeg fået to ting der generer mig:
1. Det der minder om en død pixel
(mikro begatel pixel, men den er der) midt i skærmen, og den generer mig ret meget, for jeg ser den, selvom andre ikke ser den.
2. Tænd/sluk knappen sidder løst og rasler når man ryster med den. Den virker fint og sidder ikke løst, men den rasler bare når man ryster med den. Jeg har lært at leve med det, men det er vel stadig en fejl?!
For ca. tre uger siden var jeg oppe med telefonen for at klage over den pixelfejl. De godkendte fejlen i Telia Shoppen og sendte den ind. En uge efter kom den tilbage, med den besked om at værkstedet ikke kunne finde fejlen, og det kostede mig nu 225 kr. i undersøgelsesgebyr, hvilket de lige havde glemt at indformere mig om
![Angry Angry](smileys/smiley7.gif)
Jeg klagede så, og kom så til at snakke med det der skulle være "chefen" for den afdeling.
Vi gik ind bagved, og han foretog nogle opkald. Han kunne så fortælle mig at Apples pixelpolitik er at der må være op til 3-5 døde pixels i skærmen, så derfor kunne de ikke hjælpe mig. Fair nok. Jeg klagede over jeg skulle betale de 225 kr. igen, men de ville ikke give sig, så jeg bed det i mig og betalte 225 kr. af mine surt tjente penge.
Jeg undrer mig bare over, at folk på amerikanske forums skriver, at de får byttet deres iPhone til en ny ved den mindste pixelfejl, men de ser måske anderledes på det i Amerika?
![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
I sidste uge snakkede jeg så med en af mine kammerater. Han havde samme problem med sin tænd/sluk knap som jeg, og han havde så leveret sin iPhone 4 hos 3, hvor han havde købt den. Der fik han at vide, at det var slet ikke den første telefon de havde fået med den "fejl" og de godkendte med det samme fejlen, og sendte en ind. Der gik præcis 6 dage, og han fik en SPRIT NY iPhone 4 tilbage, KUN pga. den tænd/sluk knap rasler når man man ryster telefonen.
Jeg tænkte "fedt, så vil jeg sgu da også lige prøve med min".. Jeg gik så ned i Telia Shoppen igen i dag, og fortalte dem min tænd/sluk knap rasler når man ryster telefonen, og om de havde hørt det før. Han kiggede på den, og sagde at det havde de aldrig hørt om, men de ville gerne sende den ind for mig. Jeg fortalte så historien om min kammerat, men jeg kunne
ikke få dem til at sige "god" for fejlen, og hvis deres værksted ikke ville finde nogle fejl, så skal jeg stadig betale 225 kr. IGEN for undersøgelsesgebyr. Det valgte jeg så at lade være med i første omgang, og ville lige spørge her først om hvad I synes jeg bør gøre.
Er det bare mig der er sippet, eller skal jeg gå ned og få den sendt ind? En jeg kender fra en Telenor afdeling siger, at jeg bare skal blive ved med at presse på, for det kan ikke passe at en telefon i den prisklasse skal have fejl, men jeg har heller ikke råd til at betale 225 kr. hver gang, for jeg kan jo ikke få dem til at betale for undersøgelsen.
Nogle forslag?