Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ms.nielsen
Bruger
Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
|
Emne: PS3 120 GB larmer uacceptabelt!! Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 21:45 |
Da min 2½ år gamle ps3 40 gb er stået af, har jeg købt den nye slim 250 gb. Efter at have haft den nogle dage måtte konstatatere at den larmede uaccebtabelt meget. Jeg reklamerede over den i elgiganten og de synes da også den larmede for meget. Jeg fik derfor en ny 120 gb i forhåbningen om at den ikke larmede så meget som den store model.
De første par uger synes jeg den støjede ganske svagt, men nu synes jeg den er begyndt at larme ligeså meget som som 250 gb modellen.
Jeg var meget tilfreds med min gamle buttede 40 gb. Den larmede nemlig ikke i nærheden af hvad de 2 slim modeller jeg nu har prøvet af.
Kan det virkelig passe at slim modellerne skal larme så meget, eller har jeg bare været uheldig og håbe på at 3. gang er lykkens gang....?????????
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 22:01 |
prøv igen.. Det virker lidt mærkeligt, men nu er det lidt svært for os andre og vurdere hvor højt det egentlig er den larmer, specielt eftersom det er rimeligt subjektivt hvad man synes der er acceptabelt. :)
|
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 13-Oktober-2010 kl. 22:48 |
Der har været skrevet meget om mere larm fra slim-udgaven. I en tidligere tråd tror jeg en af deltagerne nåede op på 6 ombytninger uden at finde en, der var lige så stille som hans gamle 40/80 GB, når den blev belastet.
|
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 12:21 |
den nye slim larmer en del mere end 40 gb udgaven, dog en DEL DEL DEL mindre end 60gb udgaven FAT, den jeg havde larmede mere end min gamle Xbox360 premium fra launch.... (nok derfor jeg aldrig fattede folk var så fikserede på PS3 og larm)
min 120gb spinner op på blæserne til max om den står i dashboard eller spil.... så den larmer også synes dog det er markant mindre end 60´eren og kan sagtens se en film i bioen med lyd på uden det DIREKTE irritere mig.. men kan da høre den i de stille zoner.
|
|
Ukke
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
|
Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 22:34 |
Suk. Godt at min 40GB "fatboy" stadig virker. Skal da aldrig røre en Slim hvis den larmer så meget.
|
jan160674
Guld medlem
Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
|
Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 07:07 |
Men SLIM 80G larmer også hæsligt meget, især ved DVD afspilning er det irriterrende. Jeg tror alle modellerne larmer, tror bare folks tærskel er meget forskellig. Og skruer man højt nok op har det jo ingen betydning.
Redigeret af jan160674 - 17-Oktober-2010 kl. 07:08
|
Ukke
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
|
Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 07:42 |
Jeg er ret sart ift. støj, og jeg mener bestemt ikke at min 40GB fatboy larmer. Den er tæt på lydløs vil jeg sige. Jeg kan sagtens se film ved lav volumen, selv i en stille passage, uden at kunne høre den.
Redigeret af Ukke - 17-Oktober-2010 kl. 07:44
|
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 09:07 |
jan160674 skrev:
Jeg tror alle modellerne larmer, tror bare folks tærskel er meget forskellig. |
Jeg baserer ikke mit udsagn på personer, som kun har hørt en af modellerne. Det ville være idiotisk.
|
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 10:49 |
jan160674 skrev:
Men SLIM 80G larmer også hæsligt meget, især ved DVD afspilning er det irriterrende. Jeg tror alle modellerne larmer, tror bare folks tærskel er meget forskellig. Og skruer man højt nok op har det jo ingen betydning. |
Prøv at slå DVD opskalering fra, så larmer den væsentlig mindre. Du kan formentlig alligevel ikke se forskel om det er PS3 eller dit TV som opskalerer.
|
jan160674
Guld medlem
Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
|
Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 17:36 |
Jeg mente at alle SLIM modellerne larmer lige meget, min Fatty larmede også mindre. Der går de der rygter om bestemte serienumre etc. er støjfri SLIM. Men den køber jeg ikke rigtigt desværre.
Jeg mener opskalering er slået fra. Den larmer også meget ved spil, men der generer det ikke på samme måde, som film.
|
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 19:19 |
De siger noget ja, men som der er blevet skrevet her er støj subjektivt. En ting er dog sikkert. En 120 gb "larmer" ligeså meget som en 250 gb!
|
Muffeh
Guld medlem
Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 18:57 |
Har selv været ude og invistere i en "ny" ps3, eller det vil sige, jeg byttede min gamle PS3 80GB Phat ud til en af de originale 60GB Phat, og ja, den larmer sku en betydelig del mere! men men men... har lige i dag fået en lille lækker sag ind af døren, "Talismoon Whisper Fan" til ps3 phat modellen, og den spinner som en mis! larmer INTET i forhold til originalen der nærmest lød som et jetfly under start, den første jeg havde fået hjem var der dog en fejl på, den fik hele maskinen til at vibrere, så den røg retur, og har lige fået den nye ind af døren, og nu fungere den bare som en drøm! :D så til alle med en larmende PS3 Phat model, skift jeres blæser ud til en Talismoon Whisper Fan 19 blade (den originale 20/60 model er med 15 blads, og 40/80 med en 17 blads) dog køre 17 blads blæseren med lavere amp, men blæseren passer stadig ned i, og burde i realiteten sagtens fungere! OBS!! vær dog opmærksom på, at dette nok er smartest at gøre EFTER maskinen er 2 år gammel, og al reklamationsret ikke eksistere længere da man trods alt skal skille maskinen helt ad! ;)
- Håber dette kan hjælpe nogen med en meget larmende ps3 phat :')
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|