|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
northyen.dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-August-2006 Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 12-September-2010 kl. 17:14 |
||
I dag kan man, så vidt jeg kan regne ud, købe mindst tre forskellige versioner af Viaccess. Hhv. 2, 3 og 4.
De to versioner jeg har set været i spil er 2 og 3, hvor version åbenbart skal i brug, hvis man ønsker Boxer. Spørgsmålet er så om jeg skal købe v2 eller v3 til Yousee kabel TV? Umiddelbart skulle man mene v3 er mere fremtidssikret end v2- men holder det nu også vand?
|
|||
![]() |
|||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
||
Til YouSee skal der anvendes Viaccess 2.0 og til Boxer TV skal der anvendes Viaccess 3.0.
|
|||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||
![]() |
|||
icewind ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-December-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
||
Så vil et Viaccess 3.0 CA modul så godt brugs til youseekort?
Redigeret af icewind - 19-Oktober-2010 kl. 09:15 |
|||
![]() |
|||
YouSeesupport ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
||
Hej northyen.dk og icewind.
Yousee bruger Viaccess 3.0. Vi har oplevet at nogen fjernsyn godt kan køre med en BOXER-kortlæser, men der er lidt forskellige alt efter hvilket TV man har. Der ud over skal man være lidt opmærksom på, om det er et HHFA eller HHFB ca-modul, da nogen fjernsyn køre bedre med det ene frem for det andet. Her råder vi dog kunderne til at kontakte forhandleren eller fjernsynsfabrikanten. Mvh Dan |
|||
Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan YouSee Support http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/ |
|||
![]() |
|||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
||
Er det korrekt at YouSee bruger Viaccess 3.0 CAM? Jeg har altid ment at det er Boxer Tv, mens YouSee bruger Viaccess 2.0 CAM. Det synes også at fremgå hos AV Connection på denne side http://www.av-connection.dk/?PGr=2997&ML=501 AV-connection anfører således om sit varenr.: KU-8003 Viaccess 2.0 CAM at det er et CAM til YouSee kabel-tv og specielt velegnet til Loewe, B&O og Philips tv. AV connection anfører eksplicit at "Disse CA moduler passer IKKE til Boxer's programkort, da der skal bruges et Viaccess 3.0 CA modul, som er godkendt til Boxer." Varenummer for Boxer TV modul har denne betegnelse: 12-800 Boxer TV Viaccess 3.0 CAM. |
|||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||
![]() |
|||
YouSeesupport ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
||
Hej Vilhelm
Det er korrekt at YouSee CAM og Boxer programkort ikke passer sammen. De passer ikke sammen, da Boxer bruger pairing af kort/cam. Det virker dog omvendt i mange tilfælde hvor et Boxer CAM godt kan bruges til et YouSee programkort. Vi anvender Viaccess 3.0, hvilket også er et krav for at få et tv godkent til YouSee Ready. Mvh Dan
|
|||
Med Venlig Hilsen
|||
![]() |
|||
mictand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
||
Det er da nyt for mig hvis YouSee bruger Viaccess 3.0? Hvis det er rigtigt så er i da skiftet over til det på et tidspunkt? For hidtil har det da været Boxer der bruger 3.0 og YouSee der bruger 2.0??? Redigeret af mictand - 20-Oktober-2010 kl. 09:51 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det her må vi have opklaring på! Det er helt nyt og overraskende at YouSee bruger Viaccess 3.0. Hvis YouSee er skiftet fra 2.0 til 3.0, er det gået stille af. Som påvist ovenfor sælger faghandlen Viaccess 2.0 CAM til YouSee og anfører at Boxer TV CAM 3.0 ikke dur til YouSee. Jeg forstår ikke hvad der menes med at Viaccess 3.0 er et krav for at få et tv godkendt som YouSee Ready. YouSee Ready tv skal vel bare have et Common Interface (CI-slot), som opfylder specifikationerne til et sådant, således at alle CAM uanset krypteringstype kan anvendes? Forvirringen om CAM burde måske få YouSee og branchen til at overveje en YouSee Ready ordning for CAM? |
|||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg beklager den lidt længere svar tid, på dette indlæg. Jeg gravede lidt dybere i sagen, og det viser sig at jeg er blevet fejlinformeret. Du har ret i, at vi køre med version 2.0 og ikke 3.0 som blev skrevet.
Mvh Dan
|
|||
Med Venlig Hilsen
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok!
|
|||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |