Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DanielZ
Junior bruger
Oprettet: 19-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 20
|
Emne: Spørgsmål ang Terratec H5 Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:20 |
Hej allesammen.. Jeg er ny herinde.. Jeg har idag anskaffet mig en Terratec H5 og har lige haft den koblet til.. Jeg får TV fra YOUSEE.. Jeg satte TVTunerne til først at skanne efter Analog kanaler og derefter DVB-C den fandt da også en del programmer, Men langt fra alle kanaler som jeg ved jeg har og kan se gennem min YOUSEE box, kanler som Tv3, Tv3 HD og sidst men ikke mindst Canal 9 var ikke at finde.. Hvordan kan jeg finde dem? derudover var der røde ikoner ved betalingskanler som Canal+ som jeg derfor ikke kunne se.. Jeg har købt en pakke hos YOUSEE med 4 betalingskanaler feks Playhouse disney, den kan jeg heller ikke se selvom at den kan jeg normalt se ved hjælp af boxen?? hvordan kan det være?
Sidste men ikke mindst.. SÅ bruger jeg programmet der medfølgte til Terratec H5 er det det bedste jeg kan bruge eller findes der andre bedre alternertiver? ville feks gerne kunne optage i AVI/XVID håber i kan hjælpe mig..
Mvh DanielZ
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:29 |
Hejsa og velkommen til :-)
Jeg vil anbefale dig at skrive dit indlæg i forum'et for mediecentre, da det er her, tunere hovedsageligt bliver diskutteret.
Dit problem er umiddelbart, at softwaren ikke kender alle de frekvenser, som yousee bruger.
Der findes masser af god software, Mediecenter software som f.eks :
- Windows Mediacenter(kræver lidt omveje hvis du skal modtage DVB-C)
- DVBViewer
- MediaPortal
- SageTV
Du kommer nok til at skulle optage i formatet .TS eller lign, da det skal passe med de standarder der ligger i et DVB signal som dit DVB-C
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
DanielZ
Junior bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 15:34 |
takker for svaret og velkomsten og undskylder at mit indlæg blev postet i det forkerte rum. Mediaportal har jeg prøvet kan jeg ikke få til at virke kan ikke finde kanaler. DBC-viewer koster penge men overvejer det. Har før bruge windows media center, det er ikke lige mig.. Vil prøve det sidste program som du skrev.
Redigeret af DanielZ - 19-Oktober-2010 kl. 15:37
|
 |
michael9000
Guld medlem
Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 18:12 |
(Kan ikke gøre noget ved det med forkert forum, men tråden kan vel flyttes af en admin)
DanielZ skrev:
... den fandt da også en del programmer, Men langt fra alle kanaler som jeg ved jeg har og kan se gennem min YOUSEE box, kanler som Tv3, Tv3 HD og sidst men ikke mindst Canal 9 var ikke at finde.. Hvordan kan jeg finde dem?
|
DVB: Vælg 'scan a frequency band', sæt 'step size' til 50, klik 'scan', og veeeeent.
(snup en backup bagefter med 'Channel Editor')
DanielZ skrev:
derudover var der røde ikoner ved betalingskanler som Canal+ som jeg derfor ikke kunne se.. Jeg har købt en pakke hos YOUSEE med 4 betalingskanaler feks Playhouse disney, den kan jeg heller ikke se selvom at den kan jeg normalt se ved hjælp af boxen?? hvordan kan det være?
|
Fordi de er krypterede - H5'eren understøtter ikke betalingskanaler (H7'eren kar slot til et kort).
DanielZ skrev:
Sidste men ikke mindst.. SÅ bruger jeg programmet der medfølgte til Terratec H5 er det det bedste jeg kan bruge eller findes der andre bedre alternertiver? ville feks gerne kunne optage i AVI/XVID håber i kan hjælpe mig..
|
Bedst? nej, men det virker da langt bedre end Hauppauges WinTV. Og så kan der, ud over MPEG2 og TS, optages i AVI/XviD med realtime 1-pass encoding (vælges til under Settings|Advanced)
PS der er også GbPvr
|
 |
DanielZ
Junior bruger
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 20:13 |
michael9000 skrev:
(Kan ikke gøre noget ved det med forkert forum, men tråden kan vel flyttes af en admin)
DanielZ skrev:
... den fandt da også en del programmer, Men langt fra alle kanaler som jeg ved jeg har og kan se gennem min YOUSEE box, kanler som Tv3, Tv3 HD og sidst men ikke mindst Canal 9 var ikke at finde.. Hvordan kan jeg finde dem?
|
DVB: Vælg 'scan a frequency band', sæt 'step size' til 50, klik 'scan', og veeeeent.
(snup en backup bagefter med 'Channel Editor')
DanielZ skrev:
derudover var der røde ikoner ved betalingskanler som Canal+ som jeg derfor ikke kunne se.. Jeg har købt en pakke hos YOUSEE med 4 betalingskanaler feks Playhouse disney, den kan jeg heller ikke se selvom at den kan jeg normalt se ved hjælp af boxen?? hvordan kan det være?
|
Fordi de er krypterede - H5'eren understøtter ikke betalingskanaler (H7'eren kar slot til et kort).
DanielZ skrev:
|
Bedst? nej, men det virker da langt bedre end Hauppauges WinTV. Og så kan der, ud over MPEG2 og TS, optages i AVI/XviD med realtime 1-pass encoding (vælges til under Settings|Advanced)
PS der er også GbPvr |
Jeg siger tusind tak for hjælpen
|
 |
michael9000
Guld medlem
|
Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 23:29 |
Det var så lidt.
Havde selv problemer med at finde alle kanalerne første gang i THC (nu scanner jeg kun frekvenserne for de enkelte MUX, nu hvor jeg har fundet frekvenserne som de ligger på).
PS det eneste jeg kan brokke mig over efter 1 år's brug er: at THC en gang i mellem fryser, når der oprettes en ny 'scheduled recording' fra EPG'en. Men den starter altid optagelsen når THC er startet igen (bemærk optagelser starter ALTID med det samme, når der trykkes på rec).
Redigeret af michael9000 - 19-Oktober-2010 kl. 23:32
|
 |
speed six
Junior bruger
Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 32
|
Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 00:13 |
Undskyld at jeg lige bryder ind i tråden.
Er der nogen, som ved, hvad forskellen er på H5 og Cinergy HTC USB XS H? Umiddelbart kan jeg læse, at Eye TV Lite følger med til H5.
/Henrik
|
Impossibilia nulla est obligatio
|
 |
michael9000
Guld medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 00:47 |
@ speed six
Forskellen kan jeg ikke svare på, men der fulgte en Mac-CD med til min H5.
Edit:
Men det er vist noget med et manglende MPEG4-codec i Cinergy-serien?
Redigeret af michael9000 - 20-Oktober-2010 kl. 00:52
|
 |