recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af fodboldkampe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming af fodboldkampe

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af fodboldkampe
    Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 12:29
Ville lige høre hvordan jeres billedekvalitet er når i streamer bla. fodbold fra :

Sputnik

Syntes selv at det er noget grumset at se på . Især hvis jeg bruger mit hdmi til min pio !
Er der noget man kan gøre for at  forbedre billedet ??
Jeg bruger min Acer Aspire 1810TZ samt en 12megabit forbindelse !!

Redigeret af cccd - 22-Oktober-2010 kl. 10:40

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 18:31
jeg er temmelig sikker på det her er en ulovlig handling . live tv med p2p er vist ikke lige noget der gøres via en eller anden simpel udenlandsk hjemmeside officielt. Desuden er jeg mere end sikker på at dem der har rettighederne IKKE er interesseret i at de bliver streamet ud. de har trods alt betalt i dyre domme for at få de rettigheder. så mon ikke den bare skal stoppe her - eventuelt lige læse forumreglerne igen?
Til top
vonrask Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2005
Sted: 8600 Silkeborg
Point: 492
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 18:33

jo men os som faktisk har købt gamepass til amerikansk sport, vil gerne høre, hvordan jeg bedst kan få signalet op på skærmen, når jeg nu kan købe MLB i HD. Hvordan får jeg det bedst op på min skærm?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2010 kl. 18:39

Det vil jo være at tilslutte PCen til TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

jeg er temmelig sikker på det her er en ulovlig handling . live tv med p2p er vist ikke lige noget der gøres via en eller anden simpel udenlandsk hjemmeside officielt. Desuden er jeg mere end sikker på at dem der har rettighederne IKKE er interesseret i at de bliver streamet ud. de har trods alt betalt i dyre domme for at få de rettigheder. så mon ikke den bare skal stoppe her - eventuelt lige læse forumreglerne igen?

Okay !!
Det har du nok ret i, så jeg har lige redigeret i mit indlæg.--Jeg beklager !!!!

Jeg har samme problem med sputnik som jeg BETALER for !! Wink

Redigeret af cccd - 22-Oktober-2010 kl. 10:47

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 09:51
du skal være opmærksom på at det signal der kommer fra sputnik har en meget lav bitrate i en lav opløsning og når du så pludselig skal skalere op i fullHD opløsning så skal softwaren du ser det med (i dette tilfælde en indbygget silverlight player) skalere op i fuld opløsning. Dette har den sandsynligvis store problemer med da du ikke kan anvende cpu-intensive algoritmer som giver den gode opskalering i en web-baseret player. (endnu) og med den lave bitrate vil der meget hurtigt blive tydelige spor af artefakter fra den manglende information i signalet. derfor vil det opleves som meget grumset.(forestil dig at 1 pixel pludselig skal skaleres op til 4-8 pixels - og det gøres med meget avancerede matematiske algoritmer. jo mere den tager højde for, jo mere cpu-kraft har den brug for, og det er ikke lige noget man har mulighed for så længe det er webbaseret) - Desværre er det ikke muligt at anvende egen desktopplayer til sputnik, så du er sådan set bundet til deres afspiller og de følger der så er.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 12:16
claus_jac Se Drop Down

---- jeg takker mange gange for din forklaring.
jeg er nu blevet en del klogere !!
Viste godt at bitraten ikke er for god, men det, jeg håbede var, at der fandtes en eller anden software, man så  kunne brug til at køre det igennem i stedet for deres !!

Redigeret af cccd - 23-Oktober-2010 kl. 12:17

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu