recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løsning til nyt hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLøsning til nyt hus

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Azidburn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Løsning til nyt hus
    Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 18:37
Hej alle

Vi skal til og bygge et nyt hus i Ballerup til næste år.
I dag bor vi også i Ballerup, og har internet via TDC (ADSL), samt tv via YouSee (fuldpakke med HD boks).

Jeg har undersøgt, og der findes fiber lige ude foran grunden, så udgiften til at få fiber er den samme som at få ADSL lagt ind.  Så nu tænker jeg meget på hvorhenne jeg skal bestille fiber forbindelsen.  Det er TDC Fibernet, men den skal jo bestilles hos en udbyder.
Derudover vil jeg også gerne vælge rigtigt hvad angår tv.  Skal vi få indlagt kabel tv fra YouSee her også, eller skal vi vælge TV over fibernettet.  Det skal kunne ses på 3 forskellige tv'er, og jeg vil helst ikke have en settop boks ved siden af hvert.

Er der nogen der har en super god ide ?

På forhånd tak for hjælpen.

/ David
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 18:57
Hvis det var mig så tog jeg helt sikkert fiber forbindelsen da man kan få nogle rigtige nice forbindelser med lige stor up/download. Angående tv så ville jeg tage det fra Yousee kabel tv da det er lettest at fordele til flere fjernsyn og også nemmest i forhold til at skulle optage osv. på et eventuelt mediacenter.

Tjek evt. her angående fiber: http://tdc.dk/fibernet/element.php?dogtag=f5_ms_fiber ved dog ikke noget om det :D
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 19:04
Hvor stort er dit behov for internet - her tænkes på mængder og hastighed m.m.?
Har selv TV, Internet og telefoni hos YouSee og det fungerer fint.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Azidburn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 11:05
Jeg er også ret sikker på at jeg vil lægge fibernet ind til internet, men det er mest tv løsningen jeg er lidt usikker på.

Jeg synes ikke at der er det helt fede alternativ.  Ikke når man skal bruge til flere tver og gerne vil kunne optage, se HD og alt det der.

/ David
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 11:29
Vi har selv lige bygget hus som vi overtog for 4 uger siden.
Jeg var selv i tvivl.
Det er dog billigere at få lavet tingene med det samme, end at fortryde senere.
Så vi valgte at få lagt alt ind i huset der var muligt, og deruover få lagt et stort tomrør fra teknikskab ud til skellet også.
Så er du rimelig sikret til fremtiden også.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 14:28
Azidburn
Undskyld jeg blander mig, men plejer beboere i nærheden, "plejer samme ikke at handle (anskaffe) eller gøre det samme", hvad samme nu end er. Jeg tænker på historier, ægte eller vandrehistorier om Hybridnettets start i Telefonselskabernes Regi. Og her ganske konkret i Parcelhusområder/EGET Hus.  Embarrassed. Nu er der lige det med Internettet, men mon ikke fiberselskaberne er gået ud fra dette er inklusiv aftagning af Tv programmer, hvilket vel ikke behøver være (blive) end selvfølge. Dette skrevet ud fra en endda meget negativ holdning til Fibre. Samme negativitet skyldes ordene konkurrence og fritvalg af Tv programmerne; mht. fibrene tyder alting på at man næsten ikke kan være negativ nok. Een ting er at YouSee er grådige, men hvad mener man om Fibreselskabernes ditto.

Redigeret af moho - 25-Oktober-2010 kl. 15:20
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 14:36
Azidburn
Internet idag er noget man skal have.
Jeg mener Tv kan jo modtages via FTA eller Boxer. Og igen vil jeg tage ordene, hvad haver naboerne. Her mener jeg både Tv og Internet?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu