|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Spag ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2010 Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 25-Oktober-2010 kl. 01:51 |
Hej
Nu har jeg i månedsvis søgt og ledt alle steder på nettet inklusiv denne side. Det kan godt være, at jeg er blind, men jeg kan simpelthen ikke finde svaret på mit spørgsmål: Er der nogen, der har en Slingbox, som har personlige erfaringer med en DVB-C boks tilsuttet slingboxes med succes? Jeg er interesseret i at kunne se min digitale kabel-tvpakke fra YouSee på min Slingbox og at kunne kontrollere DVB-C boksen (skifte kanal etc) via slingboxens IR over nettet. |
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
![]() |
Har kørt med Samsung boksen uden harddisk i ca 1 år og det fungerer godt.
Betjening af boksen med IR virker fint - dog tager det lidt tid fra du trykker på en knap til der sker noget.
|
|
![]() |
|
![]() |
Super, nu siger du "Samsung boksen", findes der kun én? Har den et specifikt produktnavn?
|
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Jeg benytter Blutinium DVB-C tuneren fra Bilka med min Slingplayer på Stofa.
Virker også fint. Man skal blot lige hente en konfigureringsfil så den kan bruge fjernbetjeningen, da den ikke er standart.
Benyttede tidligere den gamle Samsung DVB-C player de havde for en 3-4 år siden (ikke den YouSee bruger i dag). Den virkede også fint.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej ZackGem
Det er ikke tilfældigvis den, som de har i føtex i denne uge: http://viewer.zmags.com/publication/b8bdf93c#/b8bdf93c/90 Fungerer det hele, som det skal? Kan du tage DR-HD og er kvaliteten god? Kan du være behjælpelig med den omtalte konfigurationsfil? |
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
![]() |
Yousee har 2 Samsung bokse, mener den uden harddisk hedder 3026. |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Yes det er den.
Den fungere som tuner. Der mangler lidt knapper til menu osv. så programerer en optagelse vil nok være lidt besværligt. Men det kan hvist også lade sig gørre.
Men tænde og slukke samt skifte kanal virker den perfekt til.
Og billedkvaliteten er helt fin.
Hent den Zip-fil der nævnes i denne tråd : http://answers.slingbox.com/message/3893#3893
Der er også en fin beskrivelse af hvad man skal gøre.
Husk at følg den slavisk! Jeg troede jeg kunne da jeg havde læst den halvt. Men overså så at man bla skal lave en søgning under sat-reciver for at det virker :-)
Men det virker hvis du bare gør som der står. Ellers skriver du bare.
|
|
![]() |
|
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
|
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, jeg har set hvilken Samsung boks YouSee forhandler nu. Den hedder 3126 og koster 2.695 kr., hvilket er mere, end jeg har givet for min SlingBox Pro,. så det virker som overkill, når jeg ikke skal bruge den til andet.
Jeg køber Bluetinum-boksen og forsøger mig med din vejledning ZackGem. Jeg melder tilbage efter weekenden, når jeg har sat det op. Indtil nu, tak for jeres råd! |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Hold nu op, det kører jo bare! Købte BlueTinum-boksen og fulgte dine anvisninger. Jeg kan skifte kanal, tænde og slukke og endda navigere gennem menuen, så der burde ikke været et problem med at fjernkontrollere optagelser og afspilning. Lige et spørgsmål: Har du nogen erfaring med, hvilke indstillinger til billed og lydformat, der er bedst? Du har vel også bare tilsluttet den slingboxen med de A/V-kabler, der fulgte med BlueTinum-boksen? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |