recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxee

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxee
    Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 11:18
Hej

I  min søgen efter en media afspiller er jeg kommet til Boxee. Har for at teste installeret på  min bærbare, og er egentlig meget tilfreds. 
Synes UI fungere godt.
Den finder let min NAS og holder helt sømfrit mediefilerne opdateret.
Internet tv og music kører fint over wi-fi.
Der er også en helt fint brugbar gratis Boxee-remote på android marked (rum for forbedring, men hvis Boxee Box bliver en succes, mon så ikke det sker ?). Så rigtig mange af mine kriterier er egentlig på plads, men et par (tre...) små betænkeligheder har jeg .
1) Det er ikke ud til jeg kan oprette playlister inde i Boxees egen UI, kan det passe ?
2) Har leget med den ½ dag og den er crashet 3 gange (installeret på en ellers klippe stabil lille Asus bærbar med w7), er der andre der har oplevet det samme ?
( og 3) Prisen - ikke så afgørende, men hvorfor tror D-link at de skal have det dobbelte for en Boxee Box sammenlignet med andre tilsvarende media afspillere ? De har jo ikke engang selv skulle designe UIen.....) 

På forhånd tak
Bric

Redigeret af Bric - 27-Oktober-2010 kl. 11:19
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 21:41
OK, her kommer nogle flere minusser

4) Stort set ingen internet radio stationer ??? Og ikke mulighed for selv at installere dem inde fra app storen....
5) Jeg kan ikke få den afspille en fuld rippet DVD fra harddisken (komprimerede går fint)
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 12:01
OK, det ser ud til at jeg primært snakker med sig selv her - men evt. læsere får lige min endelige dom.
Nu har jeg leget med Boxee UIen et par dage og den er hurtig og inutuitiv. Men der er nogle seriøse mangler - såsom feks playlister Ermm og internetradio.

Det er selvfølgelig en mulighed at der er stor forskel på den version af Boxee, der kan downloades til windows og den der kommer til at ligge på Boxee Box - hvis ikke ved jeg godt hvorfor Box´en bliver ved med at være forsinket, det handler ikke om hardware - UIén er ufærdig.

Reelt kan den version af Boxee, jeg har prøvet, lige nu mindre end de UIer, der ligger på feks WD TV HD eller Asus Oplay Air (som koster mindre end det halve....). Den ser lovende ud, men en ting som feks playlister, har tilsyneladene været et issue i al den tid den har eksisteret......

Efter de første par timer var jeg på vej til at forudbestille en Boxee Box - nu tror jeg liiiige, jeg klapper hesten og lader nogle andre få den i hænderne først.....

Til top
dannemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: 8000
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 17:32
Jeg har også lige fået installeret boxee på en gammel bærbar. 
Til de film jeg har fungere det super, synes det er super lækkert.

Downside er bestemt at der ikke er mulighed for playlist.
Det er virkelig skod. 

Løsningen for mig er autostart af itunes og boxee med boxee som forreste.
Begge dele kan styres fra min iPhone - men som du siger er det tosset Boxee ikke kan klare det.
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 22:41

Jeg er også skiftet til Boxee fra Mediabrowser her for nylig. Personligt er jeg vild med beta'en, jeg er dog enig i at der mangler playlist funktioner og netradio. Forhåbentlig kommer der også understøttelse af live TV med HDHomeRun så jeg ikke behøver starte Boxee fra Windows Media Center.

Jeg har dog hentet en app til Android hvor at man kan styre Boxee, med den app kan man godt lave playlister og tilføje sange med et enkelt klik. Eneste ulempe ved app'en er det grimme UI. Den hedder XBMC / Boxee Remote.

Edit: Til iPhone brugerne hvis i ikke kan finde en Boxee remote i jeres appstore så prøv evt. nogle XBMC remotes, da Boxee er bygget på XBMC.

Edit2: Har forresten ikke har et eneste crash i Boxee.

Redigeret af Corax - 28-Oktober-2010 kl. 22:46
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 11:48
Ja, har overvejet at prøve en af de andre XBMC remotes til android, men fik lige igår indstalleret Gmote (ved godt det er pinligt - har haft telefonen i næsten 4 mdr) og har været så optaget af at lege med den, at jeg ikke rigtig er kommet videre med Boxee. 
Faaaantastisk lille ting - og den fungerer (på en windows computer) også fint som remote til Boxee.

Har ikke haft crash med Boxee siden den første dag.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2010 kl. 12:35
Er også meget interesseret i boxee.
Det med playlister må man vel næsten forvente kun er et spørgsmål om tid.

Synes den er lidt for dyr, men betaler gerne for det lækre interface og videobibliotek uden man selv skal til at lave yamj. Derudover er jeg ikke så vild med formen. Den er lidt upraktisk. Så hellere en flad sag som popcorn 110 eller lign

Hvis den er baseret på xbmc burde den let kunne afspille dvd rips, så det må vel også snart komme
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 09:11
Efter et par dage med lidt sporadiske erfaringer med Boxee tænker jeg at det potentielt kan blive et rigtig fint produkt, men der er en række svagheder. 
Boxee er basseret på XBMC og søges branded som et open source projekt, men det er et kommercielt projekt, der udvikles af et "mindre" israelsk firma.
En række af de svagheder vi påpeger herinde omkring UIen har tilsyneladene eksisteret i mere end et år. Hvis der var tale om et "rigtigt" open source projekt ville jeg ikke være så bekymret, så skulle løsningerne nok komme snart, eller rettere - så ville de have fundet og installations klar for måneder siden. Når et kommercielt firma står for udviklingen er der andre bekymringer på det område.....

Boxee er i direkte konkurrence med google TV og mon ikke både apple og microsoft har et eller lignende på trapperne. Jeg har svært ved at se Boxee vinde den kamp, men man kunne selvfølgelig håbe på at firmaet gik fallit og efterlod Boxee på valpladsen som rigtig community based open source Big smile
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 12:31
@Bric

øh nej. boxee er ikke i direkte kamp med google tv og apple og microsoft HAR allerede løsninger på markedet.
hvorfor er de så ikke i kamp med googletv? - jo fordi googletv ser på streaming content fra nettet og det er derfor den ikke bliver lanceret her i DK lige i øjeblikket. Der er ingen aftaler med contentproviders og eftersom det er dens primære formål, så er der ingen grund til at få den til dK da de ikke har noget indhold at sende til den. Dette er præcis den samme årsag som hvorfor den nye apple TV heller ikke kommer til DK.
Microsoft HAR en løsning og den hedder xbox 360, som er en all rounder og vi vil ikke se andre løsninger. de er ekstremt forhippet på at lave løsninger som er total vendor lockin for det er kravene fra content providers at der ikke må være nogle smuthuller i vejen fra dem og til tv'et så de bare lige kan optages/gemmes udenom drm og alt muligt hejs.
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2010 kl. 16:47
Tak for info, har som nævnt kun kigget løst på Boxee et par dage .

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@Bric

øh nej. boxee er ikke i direkte kamp med google tv og apple og microsoft HAR allerede løsninger på markedet.
hvorfor er de så ikke i kamp med googletv? - jo fordi googletv ser på streaming content fra nettet og det er derfor den ikke bliver lanceret her i DK lige i øjeblikket. Der er ingen aftaler med contentproviders og eftersom det er dens primære formål, så er der ingen grund til at få den til dK da de ikke har noget indhold at sende til den. Dette er præcis den samme årsag som hvorfor den nye apple TV heller ikke kommer til DK. 

Og stort set den samme grund til at jeg er lidt loren ved Boxee

The developers of Boxee have stated that their goal is to have Boxee media center software run on as many third-party hardware platforms and operating systems as possible, and they are currently developing a dedicated set-top box (hardware) called "Boxee Box" in cooperation with D-Link which is the first "Powered by Boxee" branded device to be announced.[17][18][19][20] The company behind Boxee has also more than once said that they are very interested in licensing the Boxee media center software and its social networking service as a third-party software component to other companies and ODM/OEM's for use on their own hardware, such as set-top boxes from cable-TV companiesgame-consolesBlu-ray Disc and DVD players, or embedded computers andSoC (System-on-a-Chip) built-in to television sets for web-enabled Smart TVs, and other entertainment devices for the living room

Det lyder for mig meget som samme målgruppe som google tv.

Den Boxee jeg har siddet og leget med er fin nok til billeder til og rippede film, men synes primært rettet mod net-indhold. Til lokalt indhold virker det som om der er både bedre og billigere alternativer derude.

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Microsoft HAR en løsning og den hedder xbox 360, som er en all rounder og vi vil ikke se andre løsninger. de er ekstremt forhippet på at lave løsninger som er total vendor lockin for det er kravene fra content providers at der ikke må være nogle smuthuller i vejen fra dem og til tv'et så de bare lige kan optages/gemmes udenom drm og alt muligt hejs.

Hvor god er xbox 360 som mediecenter - kan den anbefales ?

Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 08:03
@claus_jac

perseverer lige lidt her

Efter endnu en aften med Boxee mistænker jeg at den simple grund til, at der ikke er indbygget playlister og ikke er adgang til de 1000er af gratis radio stationer er fordi meningen er du skal bruge spotify (eller lignende) med egen playliste funktion og lytte til pandora. Den er et kommercielt produkt, rettet mod kommercielle interesser. 
Boxee skal tjene deres penge på at nogle vælger at lægge deres produkt på et fjernsyn, blue-ray afspiller etc. Det forudsætter at du kan "lokkes" ud på et marked bagefter - at du sidder derhjemme og afspiller dine egne filer er der ingen penge i.

Til top
Pirart Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-November-2010
Sted: 57
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2010 kl. 19:05
Jeg forstår ikke hvorfor den ikke skulle kunne klare internetradio.  Hvis den har en browser, kan man vel taste adressen på den station man gerne vil lytte til - eller klikke sig frem?
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu