Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nickyyyy
Super bruger
Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Status: Offline
Point: 354
|
Emne: Undertegnedes Hjemmebio Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 12:44 |
Hej Recordere
Kammeraet er blevet støvet af og fundet frem, så der kan skydes nogen billeder af Hjemmebiografen.
Denne består af følgende:
Pioneer PDP-LX5090H Sanyo PLV-Z3 Yamaha RX-V1067 B&W CM7 Sony Playstation 3 ASRock ION330 Samsung SMT-H3126 Lærred Kingpin 92" Logitech DiNovo Edge
Dette er mit setup, der er valgt ud fra design og ydelse og så til dels med waf-fakor in mente. :)
Nogen vil nok undre sig over mit valg af forstærker, når jeg kun har stereosetup. Men jeg har, ud fra budget, valgt den kraftigste forstærker jeg kunne finde, der samtidig gav mig mulighed for hdmi-switching. Denne med 2 HDMI-out, så jeg nemt kan skifte mellem tv og projektor.
Yamahaen blev valgt i skarp konkurrence med Pioneers forstærkere. Jeg havde længe overvejet af købe en brugt LX73, da jeg netop søgte en forstærker med 2 hdmi-out. Men efter jeg hørte
Yamahaen hos KT-radio, faldt valget på denne. Jeg oplevede en varmere og mere fyldig lyd, end LX53, der kostede 4000 mere end Yamahaen og jeg syntes det var et nemt valg.
Efter en utrolig nem tilkobling, der var plug'n'play, oplever jeg end utrolig dynamik og fylde fra CM7'erne. Der er ingen tvivl om at dette er mit setup i mange år fremover. Eneste ulempe for mig ved CM7, er farven wenge. Ville ønske jeg kunne have fået dem i sort højglans.
Valget af projektor, var ud fra et lavt budget og blev derfor købt på dba.dk sammen med lærred for 2900,- Ud fra mit behov er jeg yderst tilfreds med ydelsen og nyder især at spille bilspil på 92"
ASRock mce er et fantastisk køb. Den afspiller HD uden problemer og er støjfrit og med høj waf-faktor. Denne udstyret med DiNovo Edge fungerer upåklageligt og ser lækkert ud.
Møblet er Bestå fra Ikea, der er væghængt. Fordelen er at man nemt kan skjule ledninger og nemt kan komme under ved støvsugning fx.
Dette var mit input, som efter udskiftning af forstærker er yderst tilfredsstillende. Håber i kan lide det.
Mvh Nicky

Redigeret af nickyyyy - 31-Oktober-2010 kl. 12:47
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 12:44 |
Reserveret
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 12:57 |
Det ser jo virkeligt nice ud. Synes skærmen ser lige så tynd ud som min 500M
Men hvor har du gemt centeren?
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 13:00 |
Ja jeg ved ikke om det er synsbedrag, men den tager sig rigtig godt ud ;)
Jeg har stereosetup, så jeg har kun de to CM7.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 13:03 |
Du må ha' den meget tæt på væggen så. Jamen det er da rigtigt, der er jo heller ingen surround højttalere. Savner du ikke at få lyden i "snurrundt"?
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 13:06 |
Jeg har lige målt og der er 13 cm fra væg til fronten på tvet. Så det er nok vinklen, billedet er taget i. 
Nu har jeg i mange år haft surround og mange gange har jeg været mere irriteret over det, end været glad for det. Hvis man så ikke sidder i midten af sofaen, så hører man kun den ene højttaler. Så jeg valgte at sælge surrounden og opgradere til de højttalere jeg havde drømt om i længere tid og hvor har jeg været glad for dem siden da 
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 13:10 |
Det er lige som mit. Men jeg har bare 7 cm bag TV'et!!!
Der er intet som et godt stereo setup. Savner min gl Pioneer A9 med varm lyd. Det kan de nye digitale forstærkere ikke gengive. 
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 13:19 |
Ser sgu godt ud Hvad er det for grønne cirkel ting du har hængende på væggen ?
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 13:20 |
Ja så giver det mening, da jeg har ca 3½ cm.
Men ja, man finder aldrig en gylden mellemvej, man må finde et kompromis og så være glad for det ud fra sine præferencer. Men vil dog sige, at jeg har været yders tilfreds med den varme Yamahaen giver. Og så har CM7'erne bare så lækker dyb en bund, at jeg bliver helt blød i knæene 
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 13:22 |
Sploink skrev:
Ser sgu godt ud Hvad er det for grønne cirkel ting du har hængende på væggen ? |
Cirklerne er et DIY-projekt jeg hyggede mig med sidste sommer. Der er tale om en mdf-plade der blev tegnet på, savet ud med stiksav og så efterfølgende sat sammen i to lag. Mere for at lave noget anderledes, som ingen andre har og få noget farve ind i stuen.
Da jeg lavede det, havde jeg micropod 5.1 og der havde jeg 2 cirkler, hvor højttalerene sad indeni. Det var faktisk ret fedt, men blev nødt til at opgradere, da jeg fik et godt tilbud.
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 14:01 |
Gennemført stil må man sige, dejligt enkelt og så måske lidt heldigt at tv og reolen under matcher i bredden?
Hvad angår surround vs. stereo så er jeg også tilbage på stereo. Jeg havde surround på et tidspunkt, men jeg syntes det var ret begrænset hvad det gav mine filmoplevelser, til gengæld er det fedt at det lyder ordentligt når jeg spiller musik.
|
 |
nickyyyy
Super bruger
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 14:06 |
Tak tak, det var ligenøjagtig nøgleordene, som jeg har gået efter i dette setup. Hvad angår bredden, så mener jeg at tvet er 1 cm bredere i alt, så det er lige i øjet 
Jeg bruger også mine til en del musik, også derfor stereo er opvejet hos mig.
|
 |