Freddy skrev:
Jeg orker næsten ikke at starte forfra igen - fungerer alt det hér kopiér savegames fra nettet når det nu ikke er samme profil der spiller osv? Nogen der har erfaring med det?
/ F |
Du kan mig bekendt ikke flytte savegames fra en profil til en anden på PS3éren. (Det lykkedes ikke mig med Tiger Woods 10). Det er lidt irreterende, men det jeg fandt ud af, det er at de forskellige spil er "låst" til brugeren. Det er måske smart nok, når man tænker på, at hvis denne lås ikke var der, så kunne man kopiere/flytte spil som man har købt via PlayStation Store til en anden bruger/consol. Men det giver som sagt noget knas, hvis du vil flytte savegames/profiler osv. til spil.
Helt konkret lykkedes det mig ikke at flytte min Tiger Woods profil/savegame til en anden consol. Meningen var at jeg skulle spille lokalt mod en anden, og havde taget min profil med på en USB nøgle. Desværre kunne jeg ikke læse den ind på hans PS3, da han brugte et andet navn. Hvis jeg derimod oprettede en ny bruger på hans PS3 med samme navn som på min PS3, så kunne jeg læse min profil. Men så kunne vi ikke læse hans.
Deraf konkluderede jeg, at profilen var låst til brugernavnet. Ikke skide smart, efter min mening.
Om det gør sig gældende i alle spil, det skal jeg ikke kunne sige. Et eller andet sted giver det som sagt mening. Ulempen er blot større i forhold til risikoen for kopiering af spil.