recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyden på Canal+  sendt fra BoxerTv  ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyden på Canal+ sendt fra BoxerTv ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyden på Canal+ sendt fra BoxerTv ?
    Sendt: 05-November-2010 kl. 12:55

Da jeg for tiden har fornøjelsen af at se Canal+  via BoxerTV (et par dage endnu) har jeg været meget positiv overasket over lyden på disse to kanaler.  Desværre sender BoxerTV ikke lyden fra disse kanaler i DD5.1, som det gøres fra Canal Digital (parabol), men det virker som om at Boxer måske har omkodet 5.1 lyden til Dolby Prologic II ? I hvertfald har jeg set en del film (som sendes i DD5.1 via Canal Digital), hvor lyden i f.eks surround-højttalerne er som det næsten var i ægte diskret 5.1 - ikke noget jeg har hørt mage til på andre 'almindelige' TV-kanaler, så derfor tænkte jeg om det kunne være tale om  'ægte' Prologic II lyd ?  Især lyden på den 'DD5.1' trailer, der afspilles før filmene er ret overbevisende med god kanaladskillelse i SR-højttalerne.

Nogen der ved noget om dette ?

filmfreak
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 13:03
DRHD gør jo det samme med mange film, hvor der i oversigten står STEREO, men er i virkeligheden et afkodet PL II signal, som lyder som rigtig surround når det kommer ud i anlægetBig smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

DRHD gør jo det samme med mange film, hvor der i oversigten står STEREO, men er i virkeligheden et afkodet PL II signal, som lyder som rigtig surround når det kommer ud i anlægetBig smile

Jo, men DR HD udsender jo også deres signal i diskret 5.1, selvom kilden ofte kun er i stereo. Canal+ på Boxer kommer 'kun' som et PCM stereo-spor og så foregår decodningen i ens egen reciever - som (hos mig) klarer det aldeles fremragende Thumbs Up

Hvis bare alle de øvrige TV-kanaler (f.eks DR1, DR2 og TV2) gjorde ligeså ved film, vil lydoplevelsen blive forbedret væsentlig !
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 13:52
Jamen har du ikke prøvet at slå recieveren over på PL II ved film fra DR1+2 og TV2? Der er i de fleste tilfælde gemt en PL II kode i stereo sporet, så du får surround Big smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen har du ikke prøvet at slå recieveren over på PL II ved film fra DR1+2 og TV2? Der er i de fleste tilfælde gemt en PL II kode i stereo sporet, så du får surround Big smile

Jo, min reciever står altid på DPL II (men slår automatisk over på f.eks DD5.1 eller DTS 5.1, hvis det modtager et sådan signal), men indtil videre er det kun fra Canal+ fra Boxer jeg har hørt en så overbevisende surroundlyd, leveret som et pcm2.0 , hvor man nogle gange kommer til at tro at der er tale om ægte diskret 5.1. Har slet ikke oplevet tilnærmelsesvis ligeså god surroundlyd fra DR1+2 eller TV2. Lyder mere som disse kanaler kun har almindelig DPL lyd ? Derfor tænkte jeg at Boxer måske omdanner det originale DD5.1 lydspor på filmene til DPL II udsendt som PCM2.0 (eller nærmere som HE-AAC 2.0 ) ?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 14:11
Ja hvis det sendes i HE-AAC, så er der en bedre lydkvalitet, og formentlig også bedre kanal adskillelse Approve
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu