Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 35
--
Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
|
Emne: squeezebox playlist spørgsmål.. Sendt: 11-November-2010 kl. 07:41 |
når man opretter en playliste på sin squeezebox er det så muligt at få den til at spille hele listen igennem, eller skal man manuelt vælge det næste nummer på listen..??
syns efterhånden jeg har prøvet alt, men lige meget hva jeg gør så stopper den efter det nummer jeg hører istedet for at hoppe videre til det næste nummer på listen..
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 08:25 |
Ja, det er sådan den gør hos mig.
Jeg har lige prøvet at kigge lidt i serverindstillingerne, men jeg kan ikke finde noget om det.
Er det en playliste du opretter vha squeezeboxen eller er den én du har lavet og gemt på forhånd?
|
 |
JenChr
Junior bruger
Oprettet: 04-Juni-2004
Point: 29
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 08:40 |
Hej
Hvad står der på serveren under Indstillinger->Afspiller->Afspil andre numre fra album? På min står der "Afspil andre numre fra album eller i mappe", og den opfører sig som jeg tror du gerne vil. ;-)
Jeg er ikke 100% sikker på at indstillingen også gælder for playlister, men mon ikke.....
|
Jens Christian
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 08:43 |
Skal man ikke afspille playlisten og ikke det første nummer i den?
|
|
 |
Bruger udmeldt 35
--
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 08:49 |
jeg opretter playlisten på Duèt remoten ved at holde center knappen og siger tilføj til playliste..
|
 |
Bruger udmeldt 35
--
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 08:54 |
JenChr skrev:
Hej
Hvad står der på serveren under Indstillinger->Afspiller->Afspil andre numre fra album?
På min står der "Afspil andre numre fra album eller i mappe", og den opfører sig som jeg tror du gerne vil. ;-)
Jeg er ikke 100% sikker på at indstillingen også gælder for playlister, men mon ikke..... |
jeg syns squeezebox server er yderst mangelfuldt ang indstillinger..
vi er enige om det ser sådan her ud ik..??
er nemlig faldet over noget der hedder squeezecenter og det ser lidt "smartere" ud..
|
 |
JenChr
Junior bruger
Oprettet: 04-Juni-2004
Point: 29
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 10:33 |
Hej
På den computer der leverer musikken kører der en ganske omfattende server.
Det program du har vist er en lille windowsapplikation som giver dig mulighed for at ændre nogle basale ting m.h.t. hvordan serveren kører.
Hvis du vil ind og ændre det hav af indstillinger der findes, fjernstyre din squeezebox o.s.v. skal du have fat i den webgrænseflade som er tilgængelig både på den computer der kører serveren, men også fra enhver anden enhed der har adgang til dit lokale netværk.
Du åbner bare din webbrowser og i adressefeltet skriver du (indsæt adressen på din server):
Hvis serveren kører på samme maskine som webbrowseren kan du også bare skrive:
Som det fremgår er det normalt port 9000 man skal have fat i (jeg går ud fra at du ikke har ændret dette).
Det er længe siden jeg har haft serveren til at ligge på en windows maskine, men jeg mener faktisk også der er et link et eller andet sted i den applikation du har vist et billede af.
Håber det hjælper lidt.
|
Jens Christian
|
 |
Bruger udmeldt 35
--
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 10:38 |
JenChr skrev:
Hej
På den computer der leverer musikken kører der en ganske omfattende server.
Det program du har vist er en lille windowsapplikation som giver dig mulighed for at ændre nogle basale ting m.h.t. hvordan serveren kører.
Hvis du vil ind og ændre det hav af indstillinger der findes, fjernstyre din squeezebox o.s.v. skal du have fat i den webgrænseflade som er tilgængelig både på den computer der kører serveren, men også fra enhver anden enhed der har adgang til dit lokale netværk.
Du åbner bare din webbrowser og i adressefeltet skriver du (indsæt adressen på din server):
Hvis serveren kører på samme maskine som webbrowseren kan du også bare skrive:
Som det fremgår er det normalt port 9000 man skal have fat i (jeg går ud fra at du ikke har ændret dette).
Det er længe siden jeg har haft serveren til at ligge på en windows maskine, men jeg mener faktisk også der er et link et eller andet sted i den applikation du har vist et billede af.
Håber det hjælper lidt. |
jeg må lige kigge når jeg kommer hjem, jeg mener faktisk også jeg har set et punkt under "avanceret" der hedder webbaseret kontrol eller lign.
Redigeret af strecker - 11-November-2010 kl. 10:39
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 10:51 |
Det kan være du skal snuse lidt til en user guide til din squeezebox - så vil du nok få væsentligt mere ud af systemet :-)
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 11-November-2010 kl. 14:32 |
jeg må lige kigge når jeg kommer hjem, jeg mener faktisk også jeg har set et punkt under "avanceret" der hedder webbaseret kontrol eller lign. |
Jep, den vej kommer du også ind til det Jens Christian guider dig til.
Hvad står der på serveren under Indstillinger->Afspiller->Afspil andre numre fra album?
På min står der "Afspil andre numre fra album eller i mappe", og den opfører sig som jeg tror du gerne vil. ;-) |
Det er ikke den indstilling der styrer det. Den gør om Squeezeboxen opfører sig som en cd-afspiller: tryk play på track nr 5 i et album og den afspiller track 5, 6, 7 osv. Jeg har slået det fra.
Og gør som tipsen foreslår og studér systemet lidt nærmere. Du skal nok finde nogle hjørner, som du ikke var klar over fnadtes, som du bliver glad for.
|
 |