recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofanet forbindelse afhængig af vejret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofanet forbindelse afhængig af vejret

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofanet forbindelse afhængig af vejret
    Sendt: 12-November-2010 kl. 15:53
Hej

Mister ofte vores internetforbindelse i denne tid. Efter en dags tid med vådt vejr kan vi ikke få forbindelse. Et par dages tørvejr hjælper det på vej og det kører stort set perfekt, lige indtil det regner igen.
Har selvf. haft fat i Stofa mange gange, de har også været indenfor 3 gange, desværre var det tørvejr hver gang og de stiller sig derfor uforstående overfor min påstand om at  det er vejrafhængigt.
Antenne installationen er i orden, alle forbindelser er lavet som de skal med HF tætte stik og rigtige sløjfe og slut dåser i væggene.
Har også en antenne forstærker på. Problemet har heller ikke noget med denne at gøre da problemet er der, hvad enten den er monteret eller ej.
Stikledningen er kun et halvt år gammel, og den anden gravede jeg den op for at checke for skader, den er ok, intet at komme efter.
Stofa har målt antenne signalet ved alle udtag, og det er ok. Har heller ikke set problemer med hverken analog eller digitalt tv.
Det er altså kun data forbindelsen som er berørt, og kun når det er fugtigt.

Stofa fortæller at ingen andre i mit område har rapporteret om lign. problemer og vil derfor ikke rigtig vedkende sig at problemet kan ligge i deres egen installation, selvom teknikerne gang på gang har sagt ok for installationen på min matrikel.

Er der nogen som har oplevet lignende problemer, så vil jeg gerne høre om det. Så kan jeg måske få presset  Stofa til at gøre noget på deres eget anlæg.

Allan
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 16:45

Det tyder jo klart på, at der et eller andet sted kommer fugt ind og laver problemer, så det skal jo undersøges nærmere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu