|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Blu-ben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2008 Status: Offline Point: 869 |
![]() Sendt: 12-November-2010 kl. 13:36 |
||
Er lige ved at forsøge at tilføje en ekstra hardisk til min pc. Disken har før siddet i en synology nas, og har en del indhold på som jeg gerne vil kunne tilgå fra pc'en. og må hellere lige tilføje at jeg ikke er nogen haj på dette område.
Jeg har indsat den i pc'en og computeren finder den også ved opstart som en 2 TB disk.
Men hvordan får jeg tilføjet den et drevbogstav ? jeg kan godt finde den i computer administrationen under diskhåndtering men jeg kan ikke få lov at tilføje den et drev ?
Skal den formateres når den har være brugt i en NAS først ?
Kører Windows Vista hvis det har nogen betydning
Håber i kan hjælpe ![]() Redigeret af Blu-ben - 12-November-2010 kl. 13:38 |
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Hvilket filsystem har du kørt på din NAS?
|
|||
![]() |
|||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
||
Mon ikke det er Linus Ext3 eller Ext4?
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Det kan en PC da vist ikke læse, så du må lige formattere til NTFS.
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
||
som brixen siger - hvis den har kørt i en synology så er det næsten 100% sikkert den har kørt enten ext2 eller ext3 (mest sandsynlig med 3'eren) ext4 er så ny så der skal firmware vist være helt up to date før det er kommet på og det har nok krævet en omformattering af diskene.
De kan dog godt tilgås du kan se lidt mere her http://www.howtoforge.com/access-linux-partitions-from-windows eller også installere http://www.fs-driver.org/ |
|||
![]() |
|||
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
||
Installer programmet Ext2explore (gratis) på vista, så kan du se filerne på NAS disken og kopiere dem til din primäre disk for derefter at formatere den til NTFS.
|
|||
![]() |
|||
Blu-ben ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2008 Status: Offline Point: 869 |
![]() |
||
det må jeg indrømme jeg ikke ved, den blev bare formateret i NAS da jeg satte den i, ved ikke hvad der er standardt, kan man se de nogen steder nu hvilket filsystem den kører ?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
kan man alternativ læse filerne hvis man kobler den til som en ekstern harddisk ? eller er det det samme?
|
|||
![]() |
|||
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
||
Hmmm...det tänkte jeg ikke lige på. Du har ikke usb kabinet du kan smide disken i?
Så får disken nemlig et drevbogstav. Det virker ihvertfald hos mig hvor jeg har en USB disk som er formateret i EXT4
|
|||
![]() |
|||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
![]() |
||
Er det ikke "bare" at gå ind i administrer / diskhåndtering vælge disken og sig tildel drev bogstav eller sti.
Taget direkte fra hoften, så ikke sikkert navnene er helt 100 ;) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |