recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung C7705 og "Cinema Smooth"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung C7705 og "Cinema Smooth"

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung C7705 og "Cinema Smooth"
    Sendt: 12-November-2010 kl. 15:58

Hej,

Jeg er meget tæt på at købe ny fladskærm og valget står mellem Panasonic V20/VT20 og Samsung PS50C7705.

Det kan godt være at V20 er en aaaanelse bedre end 7705'eren, men hold da bøtte hvor kommer V20 dog langt ud fra væggen, når der skal være plads til stik !! :o(
7705'eren har jo alle stik siddende på den rigtige måde, udover at det er 5cm mindre dybt* end V20, og det tæller altså også i min bog.

Men jeg har undret mig over en ting i Flatpanels test af det, nemlig dette:
"Cinema Smooth er kun tilgængelig når du ser Blu-ray og afspiller i 1080p24 formatet. Med andre ord, når du ser en Blu-ray film fra en Blu-ray afspiller (og ikke fra et mediecenter)"

Vil det sige, at man ikke kan slå det system til, som fjerner Judder, hvis man f.eks. skal se en fodboldkamp, eller andre ting hvor det er irriterende når det fimrer ved panorering??

Jeg ved godt, at mange herinde vil slå alt sådan noget fra, fordi det laver nogle små fejl hist og her, men det kan jeg da bedre leve med, end et billeder der hopper så man slet ikke kan fokusere.

Men er Samsungs "Cinema Smooth" det samme som Panasonics "Intelligent Frame Creation" ?

Mvh.
Thomas H.
* Ja der findes jeg ikke et ord for det modsatte af dyb:
http://www.thhe.dk/sortsort.htm#dyb

;o)

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Hej,

Jeg er meget tæt på at købe ny fladskærm og valget står mellem Panasonic V20/VT20 og Samsung PS50C7705.

Det kan godt være at V20 er en aaaanelse bedre end 7705'eren, men hold da bøtte hvor kommer V20 dog langt ud fra væggen, når der skal være plads til stik !! :o(
7705'eren har jo alle stik siddende på den rigtige måde, udover at det er 5cm mindre dybt* end V20, og det tæller altså også i min bog.

Men jeg har undret mig over en ting i Flatpanels test af det, nemlig dette:
"Cinema Smooth er kun tilgængelig når du ser Blu-ray og afspiller i 1080p24 formatet. Med andre ord, når du ser en Blu-ray film fra en Blu-ray afspiller (og ikke fra et mediecenter)"

Vil det sige, at man ikke kan slå det system til, som fjerner Judder, hvis man f.eks. skal se en fodboldkamp, eller andre ting hvor det er irriterende når det fimrer ved panorering??

Jeg ved godt, at mange herinde vil slå alt sådan noget fra, fordi det laver nogle små fejl hist og her, men det kan jeg da bedre leve med, end et billeder der hopper så man slet ikke kan fokusere.

Men er Samsungs "Cinema Smooth" det samme som Panasonics "Intelligent Frame Creation" ?

Mvh.
Thomas H.
* Ja der findes jeg ikke et ord for det modsatte af dyb:
http://www.thhe.dk/sortsort.htm#dyb

;o)

Du kan være helt rolig, der er hverken judder eller flimmer ved panorering, når der ses fodbold.

Nej,
Samsungs "Cinema Smooth" er ikke det samme som Panasonics "Intelligent Frame Creation"
Cinema Smooth sættes igang, når man har en blu-ray afspiller, der er sat til 1080 24p og skal vises film uden judder. Resten af tiden, er det slået fra - og jeg vil sige, med plasma tv har man ikke brug for IFC - 100hz el lig. hvis billede hakker, så er det fordi det er optaget sådan og ikke tv'et skyld.

Intelligent Frame Creation, er en slags 100 hz funktion, i stil med det du ser hos Sony mfl. - men det er ubrugeligt, så alle slår det fra.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 08:34
Ok, ja jeg ved godt at I vil have den slags slået fra, men ikke desto mindre synes jeg altså stadig at fladskærme flimrer når der panoreres, det kan så godt være at det er i optagelsen, men hvis et system kan rette denne fejl er det da fedt, og så er jeg ligeglad med om der kommer en lille fejl i kanten i ny og næ.

Så man kan altså ikke slå noget af alt dette til på Samsung ved normal TV eller DVD?
På Samsungs hjemmeside kan man ellers se, at den både har:

600Hz
Cinema Smooth
Motion judder canceller
100Hz

Så der må da være ét eller andet system udover Cinema Smooth?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Ok, ja jeg ved godt at I vil have den slags slået fra, men ikke desto mindre synes jeg altså stadig at fladskærme flimrer når der panoreres, det kan så godt være at det er i optagelsen, men hvis et system kan rette denne fejl er det da fedt, og så er jeg ligeglad med om der kommer en lille fejl i kanten i ny og næ.

Så man kan altså ikke slå noget af alt dette til på Samsung ved normal TV eller DVD?
På Samsungs hjemmeside kan man ellers se, at den både har:

600Hz
Cinema Smooth
Motion judder canceller
100Hz

Så der må da være ét eller andet system udover Cinema Smooth?

De 100/200 Hz funktioner, som du kender fra LCD tv, findes ikke på plasma tv, det tættes der kommer med en funktion som ligner lidt, er Panasonic IFC, som ikke er særligt godt.
Derfor hvis du synes, at det er vigtigt, at dit tv kan vise billeder helt kunstige flydende, så skal du nok købe et LCD tv med enten 100 Hz el. 200 Hz. Personligt fortrækker jeg et billede uden denne funktion, men det er jo smag og behag.

Redigeret af kskruger - 13-November-2010 kl. 18:38
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 21:01
Fatter det ikke, jeg så en demostration i Panasonic Centret med en V20 og en G20, den ene var IFC slået til og det andet fra. Ved panorering flimrede og hoppede det ene billede, det andet bevægede sig helt lækkert og flydende - jeg forstår ikke hvad folk kan have i mod det???

Er der ikke nogen der kan forklare mig, hvorfor et flydende billede skulle være dårligt?
Det eneste argument jeg har hørt, er at der engang i mellem kommer nogle små fejl i billedet, men hvis alternativet er et billede der hopper så øjnene ikke kan følge med, er det første vel at fortrække?

Men siger du, at Samsung ikke har noget filter der forhindrer dette?
Hvad er så 600Hz og Motion judder canceller?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 21:18
Hej , jeg har da prøvet med IFC på mit G20 , og hjemme i stuen ser det meget kunstigt/unaturligt ud . Jeg kan ikke komme det meget nærmere , det er helt sikkert ikke noget for mig. Mange ting ser anderledes ud hjemme kontra i en forretning , synes jeg....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2010 kl. 21:44
Ang. Panasonic IFC, det er ikke de små fejl i billedet, der er problemet, men at det får billedet til at se unaturligt ud. Det kan godt være, at en demo ser godt ud. Men ved film og andet, bliver man ret hurtigt træt af at se det med IFC. Motion Judder Canceller er ligesom IFC, giver et unaturligt billede.

600Hz Subfield Motion, er kort forklaret her:

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.best-3dtvs.com/guides/what-does-600hz-sub-field-drive-mean/&ei=8_PeTP7OB8afOqnjveoO&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CCwQ7gEwAQ&prev=/search%3Fq%3D600%2BHz%2BSub-field%2BMotion%26hl%3Dda%26client%3Dfirefox-a%26hs%3D8ON%26rls%3Dorg.mozilla:da:official
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 08:06
Ok så kan jeg bruge Motion Judder Canceller, fint nok. :)

Nogen kommentarer til, hvor stor forskel der billedmæssigt er, på VT20 og 7705?
Samsung'en er klart pænest IMO, og kommer næsten 10cm tættere på væggen, så hvis der kun er marginalt forskel, tror jeg sgu jeg hopper på det.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 09:00
VT20 er bedste skærm PT, men billede kvaliteten på 7705 er i høj klasse og kommer ret tæt på, så forskellen er dyrt betalt (4000,-)

Hvordan Motion Judder Canceller, virker i praktisk og hvor godt det er, må du høre 7705 ejer af. Men jeg kulle forstille mig. at de fleste ville vælge det fra, på grund af unaturligt billede. 
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 09:19
Jeg er jo den "heldige" ejer af et PS50C7705 og jeg oplever ingen problemer med hakken - ligemeget hvilken kilde eller programtype jeg har set.
Som reference kommer jeg fra LCD verdenen, hvor jeg har haft en Philips topmodel i nogle år, som jeg har været rigtig rigtig glad for.
Nok er plasmaens billede noget gråt at se på i højt dagslys sammenlignet med LCD'en, men til gengæld kan jeg ikke få armene ned når jeg skal se TV/film om aftenen!
Jeg ser DVB-T direkte på TV'et, samt DVD, Blueray og DVB-T via HTPC'en. HTPC'en kører 1080P 50hz via HDMI. Jeg benytter seneste udgave af TotalTheatre til at håndtere Bluerays - og det ser altså fantastisk(!) ud - og det hakker ikke, på trods af at jeg ikke indstiller til 1080P24.
Samsung'en har kun ÉN hage hvis du spørger mig. Det støjer/buzzer/summer rigtig rigtig meget! For nogen er det et problem - for andre ikke. Fruen er f.eks. fuldstændig ligeglad - men jeg er stadig i tvivl om jeg kan leve med det. Jeg har haft det i 3 uger nu og det skal ombyttes til et andet eksemplar på onsdag, så jeg krydser fingre. Der ER nemlig eksempler på folk der har haft en buzzer og så har fået et eksemplar der var stille.
Summa summarum, så ville jeg helt sikker forsøge mig med Samsungen hvis jeg var dig. Måske du får et stille eksemplar eller ikke er generet at eventuel buzz. Det har et fantastisk billede, hakker ikke og er smukt og ikke mindst fladt på væggen!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Jeg er jo den "heldige" ejer af et PS50C7705 og jeg oplever ingen problemer med hakken - ligemeget hvilken kilde eller programtype jeg har set.
Som reference kommer jeg fra LCD verdenen, hvor jeg har haft en Philips topmodel i nogle år, som jeg har været rigtig rigtig glad for.
Nok er plasmaens billede noget gråt at se på i højt dagslys sammenlignet med LCD'en, men til gengæld kan jeg ikke få armene ned når jeg skal se TV/film om aftenen!
Jeg ser DVB-T direkte på TV'et, samt DVD, Blueray og DVB-T via HTPC'en. HTPC'en kører 1080P 50hz via HDMI. Jeg benytter seneste udgave af TotalTheatre til at håndtere Bluerays - og det ser altså fantastisk(!) ud - og det hakker ikke, på trods af at jeg ikke indstiller til 1080P24.
Samsung'en har kun ÉN hage hvis du spørger mig. Det støjer/buzzer/summer rigtig rigtig meget! For nogen er det et problem - for andre ikke. Fruen er f.eks. fuldstændig ligeglad - men jeg er stadig i tvivl om jeg kan leve med det. Jeg har haft det i 3 uger nu og det skal ombyttes til et andet eksemplar på onsdag, så jeg krydser fingre. Der ER nemlig eksempler på folk der har haft en buzzer og så har fået et eksemplar der var stille.
Summa summarum, så ville jeg helt sikker forsøge mig med Samsungen hvis jeg var dig. Måske du får et stille eksemplar eller ikke er generet at eventuel buzz. Det har et fantastisk billede, hakker ikke og er smukt og ikke mindst fladt på væggen!

Har du prøvet funktionen "Motion Judder Canceller"?
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Har du prøvet funktionen "Motion Judder Canceller"?

Ja, både på "Standard" og "Rolig". Er hver gang endt med at slå det helt fra igen.

Det har måske noget at gøre med øjnene der kigger - men for mig virker det næsten som om det "hakker" mere når det er slået til. Og når nu jeg synes det kører helt glat uden, så er det sådan jeg foretrækker det.

Jeg har dog ikke "gennemtestet", med eksempelvis en håndboldkamp eller en fodboldkamp. Igen, fordi behovet ikke har været der... Det ser godt ud i forvejen. Og tro mig når jeg siger, at lige præcist kvaliteten af panoreringer o.lign. er noget jeg holder øje med efter at have set skrækeksempler hjemme hos andre med billige Sony og Samsung modeller. Aaargh!

Cheers
Rolighed
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu