|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
gadeberg87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 145 |
![]() Sendt: 16-November-2010 kl. 07:55 |
Hej med jer
Jeg sidder og prøver at rippe nogle af mine gamle pixar dvd'er i handbrake. Her vil jeg selvfølgelig gerne have både dansk og engelsk lydspor med - det har jeg fået. Men jeg kan ikke få underteksterne med. Jeg får dem tilføjet under fanen subtitles, og har prøvet med at markere i ingen af de tre bokse, og så i forced only. Efter rippet så kan jeg sagtens vælge underteksten i vlc, men den bliver aldrig vist på skærmen. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? Det er garanteret et meget lille problem:) mvh Gadeberg87 |
|
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Brug MakeMKV i stedet for...
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
nu SKAL der være flueben i burned in. - handbrake understøtter endnu ikke soft subs. så de skal altså være brændt på selve videoen ellers virker det ikke. du kan vælge en .sup fil hvis du eksempelvis har underteksterne rippet for sig - men i det her tilfælde er det jo en ganske almindelig dvd og der skal du bare smide flueben ved burned in og så vælge det rigtige spor. så skulle potten ikke være værre. Kelds forslag KUNNE være et alternativ - men vi er nogle der gerne lige vil komprimere det en lille smule ned så det bare fylder en 2-4G per film, og der er kvaliteten ganske fortrinlig - i hvert fald når det er SD-indhold. den typiske bitrate hvor det begynder at blive vanskeligt at se nogen forskel ligger omkring 2-2,5megabit ved h.264 encodet materiale. alt over er sådan set overkill. Der er en italiener som har arbejdet uhyre meget med udvikling til Flash og kompressionerteknologier som hedder Fabio Sonnati, han er virkelig hardcore til den slags her. hans blog er her http://sonnati.wordpress.com/ - der er faktisk et par rigtig gode hints i hans artikler.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg bruger selv Handbrake til at encode mine dvd'er i mkv-format. Underteksterne piller jeg ud vha. SubRip og fletter dem derefter ind i mkv-containeren vha. mkvmerge - encoder typisk med dansk+engelsk lydspor og undertekster. Kan ikke lide tanken om at underteksterne skal brændes hårdt ind i den film man ripper.
|
|
![]() |
|
gadeberg87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 145 |
![]() |
@claus_jac:
Jamen det forklarer jo det hele! Så er det jo klart at jeg ikke kan få det til at virke. så tak:) @tipsen: Det prøver jeg. Det var nemlig lige præcis det jeg ønskede at gøre! Lidt en skam at handbrake ikke understøtter det endnu! Men det kommer nok:) |
|
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
|
|
![]() |
|
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Hardbrake 0.9.4 kan da lave MKV'er med soft subs. Fra handbrake.fr:
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ville da være lækkert hvis man kunne. Men jeg har desværre ikke fundet en måde. Kan kun sige at det ikke virker med min 0.9.4 version, når jeg sætter flueben i forced only. Men hvis du har en måde at gøre det på, så vil jeg da meget gerne høre det:) |
|
|
|
![]() |
|
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
![]() |
Jeg har selvfølgelig selv prøvet at lave mkv filer med soft subs. Eller ville jeg ikke skrive at det virker!
Jeg bruger dog ikke "forced only", så om der er et problem der, skal jeg ikke kunne sige. Du skriver at du har problemer med Pixar dvd'er. Er det de eneste du har problemer med? Det kan jo være at det er pixar's undertekster som vlc ikke kan forstå. Har du prøvet at demuxe underteksterne ud af mkv'en og se om det er i order? Har du prøvet at afspille mkv'en med noget andet end vlc? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har også prøvet uden at sætte flueben i noget. Jeg har ikke prøvet med andet en pixar. og har heller ikke prøvet med andet end vlc. Jeg har ikke prøvet at demuxe dem ud af dvd'en. Men du kan måske prøve at forklare hvordan du gør når du lave en .mkv med soft subs? Det vil jeg da blive glad for:) Men prøver lige det andet.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |