recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til streamingløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til streamingløsning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til streamingløsning
    Sendt: 16-November-2010 kl. 20:14

Hej alle

Har i nogen tid prøvet at finde en god løsning til at se mine film direkte fra HDD på min PS3. Har bare ikke fundet en tilfredsstillende metode endnu. Vil helts undgå at konvertere mine DVD’er/Bluray’s om, således jeg mister kvalitet. Er lidt på bar bund, men har en ide om, at det må være en eller anden form for mediastreamer jeg skal kigge efter. Havde egentligt håbet, at jeg kunne nøjes med PS3 som afspiller, men støder hele tiden på bump på vejen mod den gyldne løsning (enten tekniske begrænsinger eller brugsmæssige besværligheder). Lige pt. er min opsætning følgende:

Stue

Sony W4500

Pioneer LX-82 forstærker

PS3

HDD optager

HDMI-switch (4in, 2 out)

Soveværelse

Samsung LE26R71

DVD afspiller

Jeg fører et langt HDMI-kabel fra PS3 ind til fjernsyn i soveværelse, når jeg skal se Bluray (nedern). Derudover er jeg nødt til, at ændre opsætning af billede/lyd i den forbindelse (også numse).

Ønsker

1. Afspilning: Brugervenligheden skal være helt i top. Det skal være super nemt, at finde hvilken film man vil se og hvilken musik man vil høre. Der må gerne være mulighed for, at tilføje billeder til film-filerne. Filformatet at foretrække er .iso (syntes det er nemmere når der kun er en fil). Filerne laver jeg selv således, at der kun er filmen og de ønskede lydspor samt undertekster indeholdt i .iso-filen. Der skal derfor også være understøttelse af valg af undertekster og forskellige lydspor, når filen skal afspilles.

Lyden skal både kunne afspilles over fjernsynet og via forstærkeren, uden at der skal ændres i indstillinger for lyden (hvis dette er muligt) (på PS3 er jeg nødt til at ændre indstillinger i forhold til om jeg skal have forstærkeren med inde over eller ej).

1. Opbevaring: Jeg påtænker at investere i en NAS løsning som både skal fungere som opbevaring af alle dokumenter, filer osv., som alle PC’er i hjemmet altid kan få adgang til. Derudover vil jeg opbevare alle film herpå, som så kan suges ud til de forskellige forbrugere. Pt. Har jeg fjernsyn i stue og i soveværelse, som jeg gerne vil kunne se opbevarede film på. Fjernsynet i stuen kan klare 1080p og det i soveværelset 1080i. Til tider vil jeg gerne kunne føre lyden via forstærkeren i stuen, når der bliver vist film på TV'et i stuen.

Er der en gylden løsning? Evt. en hvor man ikke bliver totalt rippet? Havde en plan om at føre et HDMI-kabel gennem væggen ved at klippe det og lodde det sammen igen. Projektet blev skrinlagt igen (skulle derved stadig ændre i opsætning i PS3). Er der en løsning hvorved jeg måske kan nøjes med at skulle have et netværkskabel igennem? Der skal også være mulighed for senere udvidelse til et børneværelse. Der går dog 5 år+ inden det er aktuelt. Jeg er så småt ved at få konen med på krogen, da vi efterhånden har en del film i samlingen, og har måtte ty til CD-kufferter, for at have plads til alle vores skiver.

Har virkeligt brug for inputs, da jeg nu selv har brugt langt tid på at finde en løsning, men hele tiden løber surt i det, grundet for lidt viden på feltet. Håber jeg har fået det hele med nu.

Mvh

Frank
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 21:24
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_extender/hdmi_cat5e_extender/hdmi_v13_cat5e_extender_3254_da.html

Skulle kunne bruges og nok mere overskueligt at samle et netværkskabel.
Skal det være supernemt kan jeg anbefale en wd tv live (evt den nye hub) i stuen, der kører du hdmi far wd til tv og får billede og lyd igennem og der er også optisk lyd ud til anlægget, ingen omskiftning.
En nas vil være en god ide, jeg har synology og er godt tilfreds

Theilo
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_extender/hdmi_cat5e_extender/hdmi_v13_cat5e_extender_3254_da.html

Skulle kunne bruges og nok mere overskueligt at samle et netværkskabel.
Skal det være supernemt kan jeg anbefale en wd tv live (evt den nye hub) i stuen, der kører du hdmi far wd til tv og får billede og lyd igennem og der er også optisk lyd ud til anlægget, ingen omskiftning.
En nas vil være en god ide, jeg har synology og er godt tilfreds

Theilo

Extenderen har jeg haft kig på tidligere i forløbet. Men det eneste den løser er at jeg ikke skal bore et større hul i væggen. Jeg er hæmmet teknisk stadig grundet at jeg skal omskifte indstillinger i PS3.
Jeg tager et kig på WD Live senere. Kan den klare at få smidt en HDMI switch på, og fordele signalet ud til alle forbrugere. Skal der ingen omskiftning til hvis de forskellige forbrugere kører forskellige opløsning?  Kan man styre WD Live gennem en væg med remoten?
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Jeg tager et kig på WD Live senere. Kan den klare at få smidt en HDMI switch på, og fordele signalet ud til alle forbrugere. Skal der ingen omskiftning til hvis de forskellige forbrugere kører forskellige opløsning?  Kan man styre WD Live gennem en væg med remoten?
Det nemmeste er at have en WD TV Live til hvert fjernsyn, så kan du også se forskellige film på hvert fjernsyn.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2010 kl. 18:13
wd tv live kan sættes i auto indstilling, så finder den selv ud af hvad opløsning den skal køre.

alternativt kunne du anskaffe dig den nyd wd live hub i det ene rum og en wd tv live i det andet.
Den nye kan streame videre til andre wd tv live bokse

Theilo
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 15:26

wd tv live kan sættes i auto indstilling, så finder den selv ud af hvad opløsning den skal køre.

alternativt kunne du anskaffe dig den nyd wd live hub i det ene rum og en wd tv live i det andet.
Den nye kan streame videre til andre wd tv live bokse

Theilo

Hvad er forskellen på HUB'en og TV Live? Er det bare at der er plads til HDD?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 15:51
og giganet, coverarts (mener jeg) og multistreaming

Det er lige hvad jeg har fået øje på

Theilo
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 17:04
Hvor meget fylder en BD hvis man kun ripper filmdelen?
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 17:28

og giganet, coverarts (mener jeg) og multistreaming

Det er lige hvad jeg har fået øje på

Theilo

Coverart er kun musik, ik? Kan man se tumbnails på en videofiler (også .iso)?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 18:00
hmm kan ikke finde noget om coverart på wd side nu, kan være det er hovedet det er galt med.Cool

Jeg har thumbnails på alle mine film, uanset om det er BD, ts/vob, mkv og iso filer

Jeg har BD film der fylder fra 9Gb til ca 40gb alt efter filer og hvad program de er rippet med.

Theilo
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 18:43

hmm kan ikke finde noget om coverart på wd side nu, kan være det er hovedet det er galt med.Cool

Jeg har thumbnails på alle mine film, uanset om det er BD, ts/vob, mkv og iso filer

Jeg har BD film der fylder fra 9Gb til ca 40gb alt efter filer og hvad program de er rippet med.

Theilo

Hvorfor er der forskel på str. ud fra hvilket program du bruger? Er det ikke de samme data der bliver hevet ned fra disken.
Passer det at WD TV Live ikke understøtter fx. Master HD og de andre "rigtige" formater?
Jeg kan ikke finde .iso i listen over understøttede formater på WD side for WD TV Live.
Hvis jeg tilslutter WD TV Live til switchen, kan den så finde ud af hvilket format lyd den skal sende ud (2.0 til TV, 5.1 til forstærker)?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 19:02
Jeg har prøvet at se om der er den store forskel om det er rippet alm eller komprimeret, derfor forskellig størrelse.

Hvis du tænker på dts master hd audio, så ved jeg det ikke og hvad er de andre rigtige formater?
jeg mener iso kom med en opdatering på et tidspunkt.
Er det en hdmi switch?
hvis du kører et hdmi signal igennem en switch, sender den det hele videre, det er audio dekoderen i de enkelte enheder der tager det de kan bruge.(her kører tv 2.0 og anlæg 5.1 igennem switch)

Theilo  
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu