recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming til Onkyo 808
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming til Onkyo 808

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Juli-2007
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming til Onkyo 808
    Sendt: 10-November-2010 kl. 11:18
Hejsa.

Jeg har et lille problem med at få hul igennem til streamingen til mit nyindkøbte fantastisk dejlige surround setup bestående af hele Monitor Audio Silver RX serien og en Onkyo 808 surround receiver.

Jeg har købt mig en NAS Blackarmor fra Seagate:
http://www.seagate.com/www/en-us/products/external/blackarmor/blackarmor_nas_110/

Har så rippet en CD i FLAC formatet, har også prøvet med OGG Vorbis.

Jeg kan se filerne på min Onkyo, men den vil ikke spille dem, siger noget i stil med "unable to read file", hvilket vel kunne være noget med formatet at gøre?

Den understøtter de forsøgte formater, så det undrer mig lidt at den ikke spiller....

Nogle gode ideer eller erfaringer?

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 12:03

har din onk. rettigheder til at læse filerne? har du sat brugernavn/adg kode på sharet på NAS'en?

BS
Til top
Dave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2010 kl. 12:31
Det var nok egentlig en ret god pointe, for der er jo password på, som min computer jo kender. Men den skal selvfølgelig også være kendt for receiveren, må hjem og se på hvordan man gør sådan noget. Bare lidt sjovt at jeg godt kan komme ind og åbne filerne som der er nu?
Til top
Dave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 16:13
Har forsøgt at rode lidt med receiveren, det virker til den har fint adgang til harddisken gennem netstikket, der er tilsluttet routeren. Men når jeg forsøger at afspille FLAC-filerne i 44,1 kHz som skulle være kompatible får jeg beskeden: "Cannot play" med en gul trekant. Mega irriterende... Nogle der ved hvad jeg gør galt?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 19:44
...har du for god ordens skyld prøvet at streame en MP3-fil? Så kan vi da få afgjort, om det er FLAC, der er problemet...

/kris

Redigeret af kris - 15-November-2010 kl. 19:44
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Dave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 22:37
Det er lykkedes mig at streame AAC importeret fra Itunes, så der er da heldigvis hul igennem. Er der nogle specielt anbefalelsesværdige programmer man skal bruge? 
Jeg har forsøgt med Itunes, MAX og xACT hvoraf kun det første er lykkedes... Hvordan med kvaliteten, hvad skal det ligges ind i? CD er vel 16 bit, så giver vel ingen mening at rippe i 24 bit?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 22:43
Jeg sværger til Mediamonkey uden hvilket jeg ikke kunne holde styr på mine 6000 albums.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Dave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 23:06
Oki nu benytter jeg bare Macbook Pro, så jeg skal vel tænkte i alternativer? Hvilke formater benytter du dig af?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 23:17
Åh... ja, MediaMonkey er fortsat ikke udviklet til Mac. Jeg benytter MP3 192VBR så vidt muligt. Har virkelig lyttet intenst, om jeg kunne høre forskel på dét format og så FLAC/lossless og må bare indse, at jeg ikke kan - så jeg kører med 192VBR! Jeg læste i øvrigt denne artikel i sin tid, da jeg begyndte at rippe og streame - og faldt for VBR-tankegangen (og 'bang for your byte-princippet'): http://www.codinghorror.com/blog/2005/12/variable-bit-rate-getting-the-best-bang-for-your-byte.html

/kris

PS: Den fine artikel (og de mange kommentarer) er rigtig god læsning for alle der ripper - og overvejer det ene eller det andet format. Tankevækkende, at artiklen er næsten 5 år gammel, og at kommentarerne til den er fortsat i alle 5 år - seneste reaktion er fra oktober 2010!

Redigeret af kris - 15-November-2010 kl. 23:28
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 07:42

Jeg har godt nok en Onkyo 807, men jeg har ingen problemer med at afspille FLAC filer direkte fra min NAS.

Til top
Dave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 09:32
Meget interessant læsning kris, ja det er da tankevækkende, hvis man kan holde sig til det format i stedet.
Så du kan ikke høre forskel på MP3 192VBR sammenlignet med Lossless formaterne? Tror jeg bør lave den samme test inden jeg for alvor begynder at rippe, men først skal jeg have fundet mig et ordentligt program.
Er der ikke nogle MAC kendere der kan anbefale et godt program til ripning?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 19:39
...det er nærmest hifi-blasfemisk at sige, jeg ikke kan høre forskel... jeg rippede noget Alan Parsons Project (musik fås næppe meget mere velproduceret) i FLAC og MP3 VBR192, og så skiftede jeg mellem samme nummer i de to formater... og med mit ret okay stereoanlæg og et par gode Sennheiser-hovedtelefoner kunne jeg altså ikke høre forskel... Dermed IKKE sagt, at andre ikke kan høre forskel - min mine +40 år gamle ører opfattede bare ikke forskellen. I artikeltråden ovenfor får jeg i øvrigt indtryk af, at OGG VBR192 faktisk giver endnu mere 'bang for the byte' (lydkvalitet pr. lagerplads), men jeg holder fast i MP3, fordi det kan bruges allevegne... jeg er endnu ikke løbet ind i kompatibilitetsproblemer.

En særlig god ripper til Mac... det kender jeg desværre ikke.

/kris 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu