recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixel fejl og fona' extra forsikring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixel fejl og fona' extra forsikring

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Anderslund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Pixel fejl og fona' extra forsikring
    Sendt: 19-November-2010 kl. 19:08
Hejsa,

Jeg står i den situation at have købt et Philipis 42" fladskærm for præcist et år siden i november måned. Og nu er der desværre kommet en pixel fejl "tror jeg " lige i midten af fjernsynet på godt en 2 cm brede hele vejen lodret.

Gik idag ind til fona for at forhører mig, og har fået af vide at den forsikring "Fona Xtra" ikke kan bruges i dette tilfælde, da det kun er Samsung der giver pixel garanti. Ergo har købt en forsikring der ikke kan bruges her.

I folderen om "Xtra Forsikring" står der at der dækkes ved:
- Pludselige og forudsete hændelser, Tekniske fejl, og Slitage.
Nu er jeg ikke en expert men en pixelfejl der er opstået må da være en uforudset hændelse samt teknisk fejl?

Har nu et fjernsyn jeg ikke kan se tv på, pga pixelfejlen....

Kan det virkelig passe, at jeg skal som der står i folderen "Total skade" mit fjernsyn som fx. ridse fladskærmen med en skarp genstand, som der præcis står som eksempel i folderen ??? Dead

Nogen herinde der har erfaring med Fona' Forsikringen? Og om jeg bare skal smadre lortet og gå ind med det?
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:10
1: du har været i butikken og de skal lave det. Så det er noget fis de lukker ud her. Der har lige været en artikel i ekstra bladet med en kunde som havde købt et philips tv og han blev henvist til philips care, så det var da en muilghed.

Men du har helt ret i at deres ekstra forsikring skal dække sådan noget, ellers er den ikke en skid værd.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:14

Der er jo et års Garanti + yderliger er år reklamation, og en fejl på panelet må da være en reklamation.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:26
Personligt synes jeg det er helt hen i vejret af fona!

Kunne godt være at jeg sku bruge den med reklamations retten! ..

Hvordan er reklamations retten iflg. fjernsyn og pixel fejl?
Fik præcis afvide at: Philips ikke dækker nogen form for pixelfejl og der for ville der intet på forsikringen være der kunne gå ind og dække under denne fejl..

Det virker virkelig som en jungle alt omkring pixelfejl på fjernsyn mht returret osv.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:29
det er noget plader at de ikke skulle dække dette. Udlandske modeler skal man have over 5 pixels fejl før samsung fx. vil rep dem. Og er rimelig sikker på at philips har det på samme måde.
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:29
Du skal ikke smadre noget, men derimod henvise til købelovens 2 års reklamationsret.

Selv om deres Xtra Forsikring ikke dækker, så hænger de med overvejende sansynlighed på reparationen alligevel.

Købeloven giver dig 2 år reklamationsret på fejl og mangler. Hvis noget går galt indenfor de første 6 måneder så er det sælger der skal bevise at der ikke er tale om en mangel der eksisterede allerede på købstidspunktet. Efter 6 måneder er det i princippet dig som køber der skal bevise at der er tale om en fejl/mangel der eksisterede på købstidspunktet, men eftersom privatmennesker ikke forventes at have ekspertise til at afgøre den slags, er det i praksis alligevel sælgeren der hænger på at bevise at det var et kernesundt tv du købte for et år siden.

Så du afleverer tv'et med besked om at du forventer sådan et tv holder mere end 1 år og at de må have solgt dig et tv med en eller flere svage komponenter, nu da der er forsvundet en stribe midt på din skærm. Fona skal så bevise at fejlen IKKE skyldes svage/fejlbehæftede dimser i tv'et, men at der er tale om en fejl der skyldes at du har brugt tv'et helt forkert.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:32

Oprindeligt skrevet af Anderslund Anderslund skrev:

Personligt synes jeg det er helt hen i vejret af fona!

De er så flinke hos FONA, men tro ikke på hvad de siger. Det er der sgu godt nok mange tilfælde af. De mistede jo også forhandling af B&O, fordi de ikke gjorde tingene godt nok.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:33
Du har ret i det er en teknisk fejl. Og derfor må Fona-forsikringen dække. Smile

I folderen om "Xtra Forsikring" står der at der dækkes ved:
- Pludselige og forudsete hændelser, Tekniske fejl, og Slitage.
Nu er jeg ikke en expert men en pixelfejl der er opstået må da være en uforudset hændelse samt teknisk fejl?

Redigeret af Kampus - 19-November-2010 kl. 19:35
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:35
Ja det er da en teknisk fejl , det er jo ikke blot et par pixels der ikke virker mere....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:43
Ok takker alle!

Har nogen af jer haft personlig succes med at referere til reklamationsretten på en varer der ikke virker mere ?

Tror det bliver virkelig svært om at overbevise Fona om at denne streg er noget de skal sende til reparation eller erstatte med nyt fjernsyn ! Da de allerede var overbevist om at Philips ikke dækkede dette, og at samsung kun gjorde det i ekstreme tilfælde hvor der var mere end 20 pixels døde som skulle være ret mange :S
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:43
Lyder ikke som en pixelfejl " lige i midten af fjernsynet på godt en 2 cm brede hele vejen lodret."  hvis det havde været en pixelfejl så ville det være en enkelt lille prik, som ville lyse op. Så panelet er kaput og den skal til rep. og din forsikring eller Philips, vil med sikkerhed dække. Så kontakt Fona igen og få aftalt hvornår de kan afhente dit tv.

Redigeret af kskruger - 19-November-2010 kl. 19:46
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 19:46
Hej , jeg fik sat et nyt panel i datterens panasonic plasma , 37px70 , da det var næsten 2 år gammelt , helt uden beregning . Her var der også en lodret streg....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu