recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grimt problem med Sagem DTR94250
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrimt problem med Sagem DTR94250

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Emne: Grimt problem med Sagem DTR94250
    Sendt: 19-November-2010 kl. 10:17
Hej Alle

Lidt usikker på om denne skal i recorder forum, men der plejer at være stor respons her, so here goes:

Jeg har nogle gange været udsat for at en film (ja, for det er ofte fra TV2 Film) jeg har optaget, ikke har kunnet afspilles. Oven i købet har det nogle gange været så slemt, at boksen ligefrem er gået i hak, og jeg har kun kunnet kommet videre ved at slukke for den - og bagefter har jeg så slettet filmen.

Nu er det så sket igen, men denne gang er det lige i starten af "Chicken Run".  Det betyder at boksen kommer op at hænge med det samme jeg "peger" på filmen, fordi der er preview påOuch. Det vil så også sige at jeg ikke kan slette den, fordi jeg så er nødt til at pege på den, trykke "slet" og OK - og det kan jeg bare ikke nå, inden den hænger!

Er der nogen, der har nogle gode ideer? 
Hvis man så bare kunne slå preview fra, men det har jeg ikke set noget sted hvor man kunne. En anden ide kunne være at sætte HDD over på en PC og slette derfra - men jeg har bare ingen ide om hvilket format den er i, og hvordan filerne er organiseret.

Kort sagt: Help, please...

MVH
Sven Sørensen

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 11:03
Har (endnu) ikke selv haft problemet og kender ikke en løsning, men har du prøvet at kontakte supporten hos Sagemcom ?

Måske kræver det en re-formattering af harddisken ?
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 13:12
Hej freak :)

Tak for svaret. 
Jeg har talt med Sagem Support. I følge dem kan man IKKE sætte HDD over på en PC, da hele disken er krypteret. Jeg troede kun det var de enkelte file, aber nein...

De vil hellere op med end ny boks end fortælle hvilken hemmelig tastekombi der skal til at formattere disken. Ellers var der muligheden at blive ved med at tage strømmen indtil disken gav fejl og den selv ville formattere.
Der er øjensynligt *NO WAY* man kan slå det scheisse preview fra.
og det eneste de kan komme op med er ellers: "Ny boks". Men den vil jo formentlig have samme problem - det ville være bedre hvis jeg bare kunne slippe af med den film.
MVH
Sven
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 14:05
Hmm... synes det er for dårligt at man ikke selv (evt via hemmelig menu) kan formattere disken. Det kunne jo også være at filerne på disken efterhånden blev så fragmenteret at performance ville blive dårligt !

Hvad hvis man formatterede disken i sin PC - vil den så bagefter blive 'genkendt' af boksen og så automatisk vil blive re-formatteret til boksens eget format ??

Med en 'ny' boks kan man jo risikere at denne larmer endnu mere end den gamle...
Det må da være nemmere blot at udskifte selve harddisken.
Til top
mortenf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2005
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2010 kl. 12:14
Hello. Der er en anden tråd her, hvor der en der har sat en ny - og større - harddisk i. Er der nogen der er erfaringer med det her?

// mortenf
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu