recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LED 6-serie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LED 6-serie

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
soerenst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-November-2010
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LED 6-serie
    Sendt: 04-November-2010 kl. 15:14
Jeg overvejer at købe et UE40C6005, men kan se at der ikke er en analog lydudgang som jeg skal bruge da min forstærker er af ældre type uden digital indgang. Der er derimod et scart-stik hvilket er det jeg bruger på mit nuværende TV til at hente analog lyd til forstærkeren, spørgsmålet er nu om jeg kan regne med at scart-stikket er fuldt monteret og at jeg kan få analog lyd ad den vej.

Mon nogen har et TV ved hånden og kan afprøve det eller er der nogen som kender svaret?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af soerenst soerenst skrev:

Mon nogen har et TV ved hånden og kan afprøve det eller er der nogen som kender svaret?

Et svar er at med et ssmsung tv oplever rigtigt mange at lyd ud af scartstik ikke passer med det billede der bliver vist på skærmen. Lyden er "foran". Personligt har jeg det rigtigt skidt med lyd og billede der ikke passer sammen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2010 kl. 14:06
Tak for svaret fra Klaus det er interessant, for jeg tyggede mig gennem det meste af manualen for selv at finde svaret før jeg skrev mit spørgsmål og med Klaus' svar kom jeg til at tænke på flg, som står i manualen under "andre indstillinger"

Lydforsinkelse: Korriger audio-videosynkroniseringsproblemer, nar du ser tv eller video og lytter til digitalt lydoutput ved jælp af en ekstern enhed, som f.eks. en AV-modtager (0 ms ~ 250 ms).

Men det virker åbenbart kun på den digitale udgang.
Er der andre, der har input?

Torben
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2010 kl. 09:38
Nu har jeg købt TV'et og kan konstatere at analog lyd ud gennem scarttilslutningen fungerer fint og er synkront med TV'ets egne højttalere.

Derimod er der lidt forsinkelse på den analoge lyd fra HDD-optageren når den forbindes til TV'et gennem HDMI og til forstærkeren med analog lyd ud, så når jeg bruger denne må jeg slukke for lyden fra TV'et.
Til top
Dragelund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2009
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af soerenst soerenst skrev:

Nu har jeg købt TV'et og kan konstatere at analog lyd ud gennem scarttilslutningen fungerer fint og er synkront med TV'ets egne højttalere.

Derimod er der lidt forsinkelse på den analoge lyd fra HDD-optageren når den forbindes til TV'et gennem HDMI og til forstærkeren med analog lyd ud, så når jeg bruger denne må jeg slukke for lyden fra TV'et.
Jeg får samme apparat hjem i morgen og havde egentlig opgivet at få det tilsluttet til mit ældre B&O, men nu aner jeg muligheder.
Hvilket stik bruger du for at få phono ud af et scart?
/Per
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af Dragelund Dragelund skrev:

Hvilket stik bruger du for at få phono ud af et scart?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad soerenst brugerTongue men sådan et her kan gøre det: http://www.av-connection.dk/?PGr=1709&ML=411 Der kan du skifte hvilken retning signalet går med en lille knap på stikket (altså ind i tv'et eller ud af tv'et).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu