|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
soerenst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-November-2010 Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 04-November-2010 kl. 15:14 |
Jeg overvejer at købe et UE40C6005, men kan se at der ikke er en analog lydudgang som jeg skal bruge da min forstærker er af ældre type uden digital indgang. Der er derimod et scart-stik hvilket er det jeg bruger på mit nuværende TV til at hente analog lyd til forstærkeren, spørgsmålet er nu om jeg kan regne med at scart-stikket er fuldt monteret og at jeg kan få analog lyd ad den vej.
Mon nogen har et TV ved hånden og kan afprøve det eller er der nogen som kender svaret?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() |
Et svar er at med et ssmsung tv oplever rigtigt mange at lyd ud af scartstik ikke passer med det billede der bliver vist på skærmen. Lyden er "foran". Personligt har jeg det rigtigt skidt med lyd og billede der ikke passer sammen. Klaus |
|
![]() |
|
soerenst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-November-2010 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Tak for svaret fra Klaus det er interessant, for jeg tyggede mig gennem det meste af manualen for selv at finde svaret før jeg skrev mit spørgsmål og med Klaus' svar kom jeg til at tænke på flg, som står i manualen under "andre indstillinger"
Lydforsinkelse : Korriger audio-videosynkroniseringsproblemer, nar du ser tv eller video og lytter til digitalt lydoutput ved jælp af en ekstern enhed, som f.eks. en AV-modtager (0 ms ~ 250 ms). Men det virker åbenbart kun på den digitale udgang. Er der andre, der har input?Torben
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg købt TV'et og kan konstatere at analog lyd ud gennem scarttilslutningen fungerer fint og er synkront med TV'ets egne højttalere.
Derimod er der lidt forsinkelse på den analoge lyd fra HDD-optageren når den forbindes til TV'et gennem HDMI og til forstærkeren med analog lyd ud, så når jeg bruger denne må jeg slukke for lyden fra TV'et.
|
|
![]() |
|
Dragelund ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-November-2009 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Hvilket stik bruger du for at få phono ud af et scart?
/Per
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad soerenst bruger ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |