|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
kgram ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Status: Offline Point: 92 |
![]() Sendt: 18-November-2010 kl. 15:52 |
Jeg står foran at købe ny stationær computer til allround brug og har undersøgt lidt vedr. priser, ydelse, mm. Jeg har tidligere haft flere forskellige type pc, både mærkevare og samlet af danske butikker.
Jeg er nu kommet i tvivl om, hvad der bedst kan betale sig i det nuværende marked: at købe i butikker som Elgiganten, Computer City, Bilka e.l., eller hos f.eks. Vision, Føniks e.l. Hvor får man mest for pengene?
Karsten
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
Jeg ville aldrig købe i supermarkedet eller hos de store elektronik-kæder. Personligt syntes jeg at saml selv pc'ere hos de gode pc-forhandlere giver mest for pengene, Top Data og MM Vision er vist noget af det bedste man kan finde.
Redigeret af Jakabov - 18-November-2010 kl. 16:15 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Ja det var også min mening indtil jeg købte PC hos SCI DATA. Havde lidt bøvl med en monitor der gik i sort, og kom til at betale for at de _ikke_ fandt fejlen!
![]() Redigeret af Kampus - 18-November-2010 kl. 16:20 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
det er jo et spørgsmål om fleksibilitet kontra tryghed. den fleksible løsning er jo en hjemmebyg/præsamlet "no-tier" maskine, mens trygheden ligger i den fabriksbyggede løsning som egentlig er afprøvet og testet af på forhånd, men hvor der typisk også er en række begrænsninger hvis man pludselig vil mere. (det kunen være en svag psu som begrænser grafikkortenes størrelse hvis man vil skifte) manglende plads i kabinet til udvidelser etc.
så det er jo noget man vil gøre op med sig selv. - er man interesseret i at rode i maskinen selv. så er hjemmebrygget som regel den bedste løsning. hvis man ikke gider den slags. så er en færdigbrygget HP, DELL eller lenovo eller hvad man nu kan finde et ganske godt bud. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for de velovervejede svar!
Overvejelserne vedrørende tryghed og fleksibilitet er relevante, men de siger selvfølgelig ikke så meget om, hvor man får mest for pengene.
For nogle år siden ville jeg have vægtet fleksibiliteten højt, da jeg ofte selv rodede med det tekniske, skiftede dele ud, osv. Det er blevet sjældnere, men jeg er jo stadig interesseret i at gøre så god en handel som muligt.
Det kan være svært at 'se igennem' bestykningen på forskellige maskiner, også selv om man kender lidt til processorer, grafikkkort, mm.
Jeg har indtryk af, at der ofte er mere udstyr i supermarkedsmaskiner, men at de til gengæld sparer på f.eks. grafikkortet.
Så spørgsmålet var egentlig ganske simpelt: hvor får jeg en alment velorienteret ikke-nørd som mig mest for pengene, når jeg ikke stiller helt specielle krav, men gerne vil have en velbestykket maskine til allround brug?
Karsten
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Køb hos en pc-forhandler, hvor de har styr på om tingene passer sammen.
Jeg vil anbefale http://www.proconsult.dk/ Har selv handlet der.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
tja proconsult er nu ikke dårlige - kender lidt til dem :-) men ellers er der rigtigt mange steder og glem alt om det der med "jamen den var 10kr billigere det andet sted". der hvor du føler du får den bedste service, er der hvor du skal købe. jeg vil så også sige glem trustpilot. Det er totalt fake, selvom intentionen er god nok. Det er bare alt for nemt for en forhandler at oprette sig selv som forskellige brugere og give sig selv skyhøje karakterer. Det er trods alt sket en hel del gange at de er blevet taget i det.
Da jeg bor i det midt/østjyske så er det selvfølgelig en naturlig ting for mig at kigge på shg, proshop, midtdata etc. De har alle eksisteret i utrolig mange år (ok og shg og proshop er ejet af den samme kreds, men fremstår som 2 forskellige enheder), og det er der selvfølgelig en årsag til. De fleste steder har man en "konfigurator" så man kan bygge maskinen selv via nettet og få det hele samlet hos forhandleren. Så er du fri for at rode selv - men det kræver selvfølgelig man bruger tid på at sætte sig ind i hvad det er for komponenter man smider i maskinen.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19835 |
![]() |
Det er så her jeg smider en Medion stationær ind i puljen. Vent til det rette tilbud er der i ALDI og du får rigtigt meget til pengene. Nej, det er ike top-gamer computere og det er ikkr saml selv tilbud, men færdige og gennemtestede maskiner der har en god holdbarhed og er samlet af kvalitetskomponenter. Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har overvejet Medion - har ingen berøringsangst dér. Det, der har afholdt mig fra at gå den vej, er at jeg synes at deres grafikkort virker lidt gamle og underdimensionerede, men det er måske mig, der ikke er ordentlig inde i sagerne? Desuden sætter de aldrig mere end 4 GB RAM i, og det mener jeg er i underkanten. Eller ...?
Karsten
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19835 |
![]() |
Hvis du kun vil køre 32 bit styresystem er det bedøvende lige meget om du putter 4 eller 40 GB hukommelse i. Vil du køre tungt grafik/video, eller spil, skal du ikke købe en Medion.
Grafikkortene er ikke verdens hurtigste/nyeste - korrekt. Det er gennemprøvede kort, evt opgraderet med bedre blæsere så de ikke larmer. Men hvad kan man forente for ~3500 kr?
Klaus
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Mit foretrukne OS kan nu godt håndtere 40 GB i 32-bit udgaven. ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
![]() |
Hvad med at beskrive dit behov? Så kan vi andre bedre rådgive.
Jeg vil til ethvert behov dog altid anbefale proconsult.dk Ved rep-/garantisager giver de altid svar dagen efter. Det er meget værd i min verden. Desuden har de hele spektret af PC'er. Fra kontor til gaming/CAD-CAMbrug.
Redigeret af Beanie - 21-November-2010 kl. 17:41 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |