recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv og internet i lejligheden?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv og internet i lejligheden?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Tv og internet i lejligheden?
    Sendt: 24-November-2010 kl. 17:52
Først og fremmest, sorry hvis emnet placeret forkert, jeg anede ikke hvor det skulle hen. 

Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvordan jeg får tv og internet i min lejlighed. Problemet er at der kun ét udtag i væggen, og jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det hele an. Det er her de gode recordere folk kommer ind i billedet. Wink

Jeg ønsker at købe en tv pakke ved antenne foreningen "Glentevejs antennelaug" (http://www.glenten.dk), og en kablet internet forbindelse hos f.eks. fullrate.

I lejligheden sidder der sådan et stik her:  
Den tidligere lejer har haft noget tdc-et-eller-andet, og jeg ved ikke om den adapter eller hvad det er, bare skal tages ud med vold. Den sidder umiddelbart ret godt fast, eller også er jeg ret slap.

Kan jeg overhovedet få begge dele, med sådan et enkelt udtag, eller skal jeg have en tekniker ud? Det ville være klart nemmest for mig, hvis der fandtes en eller anden slags splitter, med udtag til både tv og internet.

Hvad gør jeg?

Tak på forhånd,

Stefan Jørgensen

Ps. Jeg ved ikke om det har noget at sige, men mit tv er et PX80, så jeg har altså ikke dvb-c tuner...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 18:11

Det er et ganske almindeligt vægudtag til Telefon/Internet/IP-TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er et ganske almindeligt vægudtag til Telefon/Internet/IP-TV.

Så hvis jeg bestiller en tv-pakke ved glenten, og en bredbåndsforbindelse ved fullrate, så passer hele baduljen bare i? Jeg skal ikke ud og købe noget som helst ekstra?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2010 kl. 18:32

Jammen hvis ikke der er KabelTV i Lejligheden, så skal der jo laves en installation til det. Det vil sige der skal betales en tilslutningsafgift, og udbyderen skal trække og installere de nødvendige kabler og dåser dertil. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 14:15
Jeg troede bestemt man var tvunget til et kabel tv net, eller hvad er det lige som gælder N U ? Eller med andre ord, hvad sker det lige her?

Redigeret af moho - 25-November-2010 kl. 14:17
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 14:21
Jeg oversætter lige det som Radiomanden skriver:

Det stik du viser et billede af er et tele-stik. Med det kan du få telefon og/eller internet. Det har intet at gøre med TV.

Et stik til fx. kabeltv ser ud som dette: http://www.greenline.dk/ProduktBillede/view/4005.jpg

Hvis du ikke har sådan et stik, så kan du gøre 2 ting:
1: Finde ud af om du kan få tilsluttet kabeltv i den ejendom og betale dig fra det.
2: Finde en løsning hvor du kører med IPTV - altså tv over din internetforbindelse. På den måde, kan du nøjes med det stik som du har vist et billede af. Så får du en settop boks som skal stå ved fjernsynet, som du så bare skal trække et netværkskabel til.
TDC har fx. det som hedder Home Duo/Trio
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2010 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg oversætter lige det som Radiomanden skriver:

Det stik du viser et billede af er et tele-stik. Med det kan du få telefon og/eller internet. Det har intet at gøre med TV.

Et stik til fx. kabeltv ser ud som dette: http://www.greenline.dk/ProduktBillede/view/4005.jpg

Hvis du ikke har sådan et stik, så kan du gøre 2 ting:
1: Finde ud af om du kan få tilsluttet kabeltv i den ejendom og betale dig fra det.
2: Finde en løsning hvor du kører med IPTV - altså tv over din internetforbindelse. På den måde, kan du nøjes med det stik som du har vist et billede af. Så får du en settop boks som skal stå ved fjernsynet, som du så bare skal trække et netværkskabel til.
TDC har fx. det som hedder Home Duo/Trio

Tusind tak for hjælpen. Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu