|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
vonrask ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-April-2005 Sted: 8600 Silkeborg Status: Offline Point: 492 |
![]() Sendt: 24-November-2010 kl. 16:47 |
Jeg har forelsket mig noget i et sonos system og vil gerne have et sådan, tror jeg. Men inden har jeg lige et par spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe med:
1. Er det virkelig kun HIFI klubben som sælger dem herhjemme? Altså der er ingen konkurrence på prisen?
2. Vil man kunne købe en zoneplayer f.eks. i USA og så virker den herhjemme?
3. Er der andre systemer som jeg i min forelskelse har overset og så er bedre og billigere?
|
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
1) Ja, det gælder også både Sverige og Norge. Der er naturligvis stadig konkurrence på prisen, da det jo er muligt at bestille Sonos på nettet fra både Tyskland og england.
2) Ja, du skal bare huske at stille den lille kontakt bag på din zoneplayer til 230 V, ellers brænder du den nok af. Og så huske på at bestiller du den med posten kommer der 25% moms på ved modtagelsen.
3) Nej det er der ikke. Logitech squeezebox er betydeligt billigere, men det er ikke bedre OG billigere. (her indsættes plads til at Logitech fans kan lufte deres uenighed
![]() |
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
joeblach ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark, Greve Status: Offline Point: 454 |
![]() |
Det er ikke helt korrekt. Du kan købe Sonos i Elgiganten. BU250 bundle. Det er ikke kommet på deres side endnu, men hvid du henvender dig i butikken kan du købe det.
|
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
![]() |
|
|
![]() |
|
joeblach ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark, Greve Status: Offline Point: 454 |
![]() |
Synes det var ca. samme pris som i hifi.... men er ikke sikker..
|
|
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Nå ja så bider jeg til bollen som Squeezefan.
Hvis du ikke har tjekket Squeezebox-systemet fra logitech så er der noget du har overset.
Jeg vil ikke påstå at det er bedre end Sonos, for jeg har ikke prøvet det.
Men det har indiskutablet nogle fordele.
Jeg nævner:
-Mulighed for lokal betjening. De fleste modeller fra squeeze har indbygget knapper eller touchskærm samt mulighed for IR fjernbetjening (harmony f.eks). Boom og Radio har presettaster ligesom de fleste radioer. Dvs du kan starte en playlist eller radiostation med et enkelt tryk.
Bærbar enhed: Radio'en kan udstyres med et batteri så den kan tages med i haven uden ledning. Det er win.
-Open source. Det meste af squeezesystemet er open source og der er lavet et hav af udvidelser. Alt fra vejrudsigts-screensavere til alternative musikbrowsere istedet for logitechs egen. Kommer du i tanke om en eller anden smart måde man kunne bruge systemet på, så er der med god sandsynlighed allerede nogen der har skrevet et plugin der muliggør det.
-Prisen. Du kan musicere et helt hus for det samme som det koster at starte op med Sonos, stort set.
-Jeg synes helt sikkert at Squeeze har et federe lineup af modeller at vælge imellem. (Arh, nu er det ikke helt indiskutabelt mere, men subjektivt...)
-Utrolig bred dækning af teknologiske platforme. Alt hvad der har en browser kan styre skidtet, og de fleste mobilplatforme findes der native apps til.
-Strømforbruget er væsentligt lavere pr afspiller.
Nu skal det ikke blive lutter lagkage. Sonos er mere plug and play end Squeeze er. Men hvis man kan finde ud af at installere en printer, kan man nok også få et squeeze system til at spille.
Desværre tror jeg ikke at der er nogen steder du kan få det demoet. Jeg ved at de forhandler det i elgiganten, men eller ved jeg ikke hvor du kan se det.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Hehe: "...musiceret et helt hus..." - that's a good vending ;-)
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
![]() |
Sonos er bedre fordi det er super stabilt (fordi det bla bruger sit eget lukket netværk), lyder bedre og er hamrende nemt og simpelt at få til at virke! :)
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Så du endte med Sonos?
Eller kommer din skråsikre udtalelse på baggrund af andenhåndsviden?
Jeg er ked af, hvis jeg virker som en troll, men når man søger rådgivning på et forum er det vel også fair at dem der byder ind med deres mening spiller med åbne kort.
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
![]() |
So ein ding er meget enig med ovenstående betragtninger
![]() http://sonosguide.dk/2010/02/so-ein-ding-anmelder-sonos |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Mads A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 391 |
![]() |
Jeg har selv sonos system og mega nice jeg kan bruge min iphone som remote...
Selv mine forældre er vilde med Sonos... Det er så super nemt at installere og det virker bare...
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Men kvaliteten af netop den anmeldelse kan diskuteres. Og blev det over 14 sider i sin tid:
Sonos er godt. Det er Squeezebox også.
OP spurgte om der var systemer han havde overset.
Hvis ikke han allerede havde tjekket Squeezebox ud, så var der helt sikkert noget han havde overset.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |