recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - I tilfælde af reparation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketI tilfælde af reparation

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Emne: I tilfælde af reparation
    Sendt: 01-Maj-2006 kl. 12:32

Hvad er proceduren i tilfælde af reparation af et 26/32/40" Samsung?

Kommer der servicefolk til ens adresse? Der skal en MEGET stor bil til for at køre en æske med et tv til et posthus, der vil tage i mod (mit lokale postKONTOR tager fx ikke mod pakker, der vejer mere end 20 - tyve - kg.)

 

Til top
Tobbz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2006 kl. 12:39

Indenfor garantiperioden (2år) er der afhentning på din adr.

Citér *Garanti:

Der er to års garanti, med afhentning hjemme hos dig (i Danmark).
Skærmen har world wide garanti (ved henvendelse til Samsung)

*taget fra: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11436& PN=1

Til top
Else D. Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 08:09

Der er vist uklarhed om dette punkt:

Iflg. nye oplysninger fra Samsung Danmark (Nordic ) ydes kun begrænset garanti på parallelimporterede TV.

Endvidere er transport til og fra et af de 5 servicesteder i Danmark ikke dækket.

Den udvidede pixelgaranti gælder ikke.

En forudsætning for den begrænsede garanti er endvidere at det er det rigtige garantibevis der medfølger samt at det er udfyldt 100% korrekt.

Dette udelukker naturligvis ikke at TC vil påtage sig de ekstra ydelser - men forvent ikke at Samsung vil "stå bag".

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Online
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Else D. Else D. skrev:

Der er vist uklarhed om dette punkt:

Er der det? Det tror jeg da ikke:'

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11436& PN=1

mvh Christian
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Oprindeligt skrevet af Else D. Else D. skrev:

Der er vist uklarhed om dette punkt:

Er der det? Det tror jeg da ikke:'

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11436& PN=1

Jeg forstår heller ikke at Else D (3 indlæg og 2 har dem har handlet om denne såkaldte "tvivl") har så travlt med hver gang muligheden byder sig at drage tvivl om TC's garanti. Otto har også et svar her.

Og som der står under Otto's svar: "Så er den ged vist godt og grundigt barberet!"



Redigeret af Stampe - 03-Maj-2006 kl. 11:49
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 11:55

Jeg startede denne tråd: Jeg er mere end tilfreds med svarene/linkene og har for flere dage siden bestilt Samsungen (32").

Jeg kan kun beklage, at jeg ikke selv kunne finde garantbestemmelserne...

 

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 12:23

Hej Stampe

"..har så travlt, hver gang muligheden byder sig..." Jamen bortset fra at Otto fremstår som meget reel og troværdig, så burde muligheden jo slet ikke byde sig. I den ged der blev barberet på HiFi4all siger Otto selv:

"Ved vurderingen af om et tv er defekt eller ej, benytter vi de regler producenterne udstikkker _i Danmark_. "

Herved bliver det selvfølgelig interessant, hvad Samsung rent faktisk udstikker i Danmark. Det har vi brugt lang tid på at undersøge og har foreløbig tre enslydende svar fra Samsung, der er mere vidtgående end den garanti Otto stiller i fælleskøbet. Hvad gælder så? Tja, fortæller man ham det stikker han fingrene i ørerne og råber "det har jeg aldrig hørt, det ved jeg ikke noget om". PUNKTUM (underforstået "og så gider jeg ikke mere om det"). Seriøst? Ikke i min kogebog. En seriøs forhandler ville vel i en stille stund tænke "nå for søren, har jeg garanteret noget, der måske ikke helt kender omfanget af? Det vil jeg gå hjem og undersøge og bringe tingene i overensstemmelse med hinanden, så jeg ikke kommer til at fremstå som en overgearet brugtvognsforhandler, der bare er lidt stor i slaget". I øjeblikket er det faktisk uklart, på hvilke betingelser skærmene sælges (uanset hvor mange der er tilfredse med 23 måneders under fem fejlgaranti - Samsun dk. giver mere). Uanset at der her under fælleskøb henvises til ISO standarden, så forhandles skærmene altså af TC efter deres bestemmelser - og de udlægges af Otto sådan her:

Ved vurderingen af om et tv er defekt eller ej, benytter vi de regler producenterne udstikkker _i Danmark_.

Og i hans svar til bl.a. mig ligger det, at jeg selv må rode med, hvad det egentlig betyder. Tilsyneladende er hans garanti ikke hans sag.

Ryk tilbage til start.

Mvh.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Ryk tilbage til start.

Det kan du sige. Jeg vil hellere sige at du bør købe tv'et et sted, hvor du får en garanti du er tilfreds med. Jeg er fuldt ud tilfreds med det Otto skriver.



Redigeret af Stampe - 03-Maj-2006 kl. 12:55
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 13:23

Jamen det er ikke pointen, hvor tilfreds man er. Pointen er, at hvis du har fem pixelfejl om et halvt år og samtidig fundet et utvetydigt bevis for, at det ville være dækket af Samsung, så får du det alligevel ikke dækket - ikke på grund af, men på trods af, hvad Otto skriver. Det synes jeg i al stilfærdighed er et problem.

Og spar mig for arrogancen om, at jeg bare kan skride - det er usagligt og livet er nu engang for langt til dårlige omgangsformer.

Mvh.

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Jamen det er ikke pointen, hvor tilfreds man er. Pointen er, at hvis du har fem pixelfejl om et halvt år og samtidig fundet et utvetydigt bevis for, at det ville være dækket af Samsung, så får du det alligevel ikke dækket - ikke på grund af, men på trods af, hvad Otto skriver. Det synes jeg i al stilfærdighed er et problem.

Og spar mig for arrogancen om, at jeg bare kan skride - det er usagligt og livet er nu engang for langt til dårlige omgangsformer.

Mvh.

Jeg siger ikke du kan skride - lad være med at misforstå mig. Jeg siger du skal gøre som jeg gør, når jeg bruger mange penge på noget: hvis jeg ikke er tilfreds med hvad sælger siger, ikke kan få et ordentligt svar o.l - ja, så finder jeg en anden sælger, som kan give mig den tryghed som jeg har brug for. Og igen igen - jeg er fuldt ud tilfreds med hvad TC tilbyder på garantifronten. Det er du - tilsyneladende - ikke, så derfor tillader jeg mig blot at anbefale dig at finde en sælger du stoler på, har tillid til og som kan opfylde dine behov en for entydig garanti uden kattelemme og fortolkningsmuligheder.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Online
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 13:41

Hej Stampe

Du kan vist ligeså godt stoppe.

mvh Christian
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 11:55

Okay Stampe - jeg kan godt fange din pointe. Den var ikke arrogant. Jeg mener bare at den slags bemærkninger kan være så dræbende for en diskussion. De er ikke mere fremkommelige end hvis jeg sagde til dig, at hvis du ikke kan lide hvad jeg skriver, ka' du jo bare springe det over og lade være med at svare. Det kommer der ikke meget dialog ud af. Men det her er jo altså et debatforum, der osse har sat en kategori af til forhandlere.

Mvh.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu