recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer - virker det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxer - virker det?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6249
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer - virker det?
    Sendt: 02-December-2010 kl. 12:55
Som så mange andre er jeg træt af Canal Digital, og lige nu har Fona et godt tilbud på Boxer
Men hvordan er billedkvaliteten generelt og modtageforholdene, når f.eks. sneen vælter ned?
Er der problemer med boksen Sagem DTR94250?

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 13:11
Boxer virker, men du skal ha' gode modtageforhold hvis det ikke skal pixelere og være lydudfald. Jeg har 80% modtagelse og 100% kvalitet, og havde udfald.

I dag har jeg kun FTA kanalerne fra Digi-TV, og her kører det tilfredsstillende.

Jeg mener ikke der er de store problemer med Sagem Boxen.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Som så mange andre er jeg træt af Canal Digital, og lige nu har Fona et godt tilbud på Boxer
Men hvordan er billedkvaliteten generelt og modtageforholdene, når f.eks. sneen vælter ned?
Er der problemer med boksen Sagem DTR94250?

Er selv lige gået fra Canal Digital (parabol) til Boxer (TV2 kampagne) og må sige at selve boksen er rigtig god (til prisen) bortset fra at den larmer lidt.  Fona's tilbud på modtageren med 250GB disk til 1,- Kr må siges at være attraktivt.

Mht billedkvaliteten på Boxers egne kanaler kunne jeg tydeligt se forskel når jeg sammenlignede med parabolen. Boxer komprimerer meget og de har ingen HD-kanaler, men det er jo også noget billigere end Canal Digital.

Mht modtageforholdene afhænger det meget af dine antenne-forhold - har nok ikke så meget med selve BoxerTV at gøre.
Har dog i øjeblikket selv visse problemer med at modtage lige netop boxers kanaler, som måske skyldes vejret ?

Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 16:50
På mit gamle CRT fjernsyn er kvaliteten på Boxer langt bedre end det gamle analoge kabeltv jeg havde.

Hvordan det ser ud på en fladskærm skal jeg ikke kunne sige, men kunne forestille mig at det kan se lidt pixeleret ud på en stor skærm.

Det afhænger også meget af udsendelserne - når der sendes gamle serier f.eks., så er kvaliteten ikke så god, men det har nok mest med kildematerialet at gøre. Sender TV2 Sport derimod f.eks. en direkte NHL kamp, så synes jeg kvaliteten er rigtig god.
Til top
AarhusBruger Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-September-2009
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 16:53
Et andet eksempel på billedkvalitet kunne være eksempelvis serien Klovn, som vel er godt kildemateriale.

Når den sendes over Boxer på TV2 Zulu, så kan jeg ikke på mit CRT fjernsyn se forskel i forhold til DVD.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 17:20
Har aldrig haft C.D. eller anden leverandør, men i sommer tegnede vi et Boxer abonnement, som til gengæld bliver opsagt snarest muligt, ikke pga billedkvaliteten, men pga det bras der bliver sendt på betalingskanalerne, gider ikke se på ustandselige genudsendelser, gamle serier og/eller udsendelser der bliver afbrudt af åndsvage reklameblokke.

Jeg vil hellere have kvaltitet istedet for kvantitet
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2010 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Har aldrig haft C.D. eller anden leverandør, men i sommer tegnede vi et Boxer abonnement, som til gengæld bliver opsagt snarest muligt, ikke pga billedkvaliteten, men pga det bras der bliver sendt på betalingskanalerne, gider ikke se på ustandselige genudsendelser, gamle serier og/eller udsendelser der bliver afbrudt af åndsvage reklameblokke.

Jeg vil hellere have kvaltitet istedet for kvantitet

Ja, så kommer du til at lede længe, DR,(Julekalender fek.s.) TV2( Klovn osv) eller for den sags skyld alle andre kanaler, sender i et væk gendudsendelser, så det...

Men digital signal er en del bedre end analog. så kvalitetsmæssig er Boxer bedre end det gamle analog, hvis kilde materialet  er godt
Til top
xzxzx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2010
Sted: DK
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 16:41
Jeg har boxer og det fungere udemærket. For mig er den store force jeg er meget på farten, og derfor kan have mit signal med mig. Men akilescenen er jo at ikke alle steder har lige gode modtage forhold, så det bedtse ville være hvis du havde mulighed for at prøve det af hjemme ved dig selv.  Bemærk med Flex 8 pakken, kan du ikke vælge kanaler fra SBS.
Dbh Casper :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu