|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() Sendt: 02-December-2010 kl. 15:18 |
Hej.
Nu var der en til bueskydning i går aftes, der spurgte mig om det er muligt at købe en DVB-C boks i stedet for at leje den hos TDC. Han har kabeltv og dermed kan man vel sige, DVB-C, indlagt. Han var dog i tvivl om hans ca. 4 år gamle fjernsyn havde indbygget DVB-C. Jeg var ikke sikker på at 4 år gamle fjernsyn generelt har DVB-C - det har mit næsten 4½ år gamle fjernsyn ikke.
Nå men altså - kan man købe en DVB-C boks, der kan afkode DVB-C signalet, hvad skal der ellers evt. til og er det billigere end at "leje" den hos TDC???
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er jo i diverse supermarkeder modtagere til billige penge, der kan bruges til FTA kanalerne, og nogle kan også optage via USB enten på en Stick eller HDD. De har dog normalt kun en Tuner. Man kan jo også købe den fra You see (Samsung 3126), den har Twin Tuner.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
Hvad koster den som YouSee bruger og hvor kan man købe den?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
You See modtageren (Samsung 3126) koster omkring en Kr. 2600-2800. og kan købes hos diverse forhandlere i dækningsområderne.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, nu er der noget jeg ikke forstår: Når man læser på denne side på YouSee, så siger det at med standardboksen Sagem 60, kan man ikke vise HD-kanaler, da de kun sendes i mpeg-4. Hvad skal man så bruge standardboksen til overhovedet? Dvs. for at få HD-kanalerne er man nødt til at få YouSee Plus?
Og hvad med det med at HD-kanalerne bliver givet fri, som der har været snak om - hvordan så?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Langt de fleste af YouSee's digitale tv-kanaler sendes i standard, og modtagelse af dem kræver en digital modtager af typen DVB-C MPEG2. Hvis modtageren ikke er indbygget i tv'et, skal man bruge en digital boks, fx Sagem 60, som koster 495 kr.
Ønsker man også at modtage HD-kanaler, skal tv'et for det første være HD Ready, og den digitale modtager skal være af typen DVB-C MPEG4. YouSee Boksen, Samsung 3126, er en sådan boks. Den har en indbygget harddisk på 360 MB til digital optagelse og pausefunktion. Med YouSee kort giver den yderligere adgang til kodede kanaler i Ekstrapakker og adgang til on demand-tjenesterne StartForfra, TV Arkiv og Cinema (filmleje). Den koster 2695 kr. og bestilles i YouSee Kundeservice på 80804040. Den lejes også ud, og prisen er 89 kr./md. inklusive YouSee Kort, som er obligatorisk, når man lejer den. Det er dette lejeprodukt, der markedsføres under betegnelsen YouSee Plus. Der findes en del alternative DVB-C MPEG4 bokse i fx Føtex og Bilka til omkring 500 kr. De er diskuteret i flere Recordere fora. Disse billige bokse har ikke kortlæser til YouSee Kort, men kan modtage alle de digitale tv-kanaler man har i sin tv-pakke, fx Fuldpakken, inklusive de op til 11 HD-kanaler der er i ens tv-pakke. De billige bokse kan i reglen tilsluttes en ekstern harddiskoptager med optage- og pausefunktion. Ok! Jeg har for let ved at skrive. Lad mig stoppe og i stedet henvise til min vejledning Digitalt kabel-tv fra YouSee, som findes her på Recordere. Redigeret af Vilhelm - 03-December-2010 kl. 08:05 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, mange tak. Jeg vender tilbage hvis jeg har flere spørgsmål. Jeg skal jo være istand til at forklare ham det, så han forstår det. Dvs. jeg skal selv være helt med på det først, selvom det endnu ikke interesserer mig at kunne se HD-tv.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
![]() |
Der kunne også købes en som denne:
Den er dog bedst egnet til når der er KabelTuner i TVet, da den ikke har 2 Tunere, men kan som det fremgår optage på en en extern HDD. |
|
|
|
![]() |
|
mimse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() |
|
|
![]() |
|
mimse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
![]() |
Det er nok ikke MX83 man skal købe. Storebroderen/afløseren MX84 har nemlig Common Interface slot så man kan (via CA modul) putte sit Yousee/Zaptor kort i. Så kan du pludselig se alle de "købte" kanaler du ellers kan se med Yousee/Zaptor boks. Du kan også optage til ekstern harddisk. Det er dog ikke muligt at lave "start-forfra". Prisen er også bedre.
Har selv dette superprodukt. ![]() Redigeret af mimse - 03-December-2010 kl. 11:35 |
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Ja, Smart MX83 er en mulighed. Digitalt.tv har her en Anmeldelse. Der findes en variant i samme prisniveau: Smart MX84, som har mulighed for CA-modul og YouSee kort, så man kan modtage betalingskanaler, hvis man får lyst til det.
For kort tid siden var der dog en bruger på Recordere der sendte Smart MX84 tilbage, da han fandt at bl.a. billedkvaliteten ikke var så god som på YouSee Boksen.http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=89086&title=anbefaling-af-dvbc-boks-til-yousee Tilføjelse: Ser at mimse er inde på de samme tanker. Redigeret af Vilhelm - 03-December-2010 kl. 11:41 |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
JBoysen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
![]() |
Har MX84 dual-tuner?
-JB
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |