recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee kabeltv+parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee kabeltv+parabol

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janfiat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee kabeltv+parabol
    Sendt: 30-November-2010 kl. 18:40
Hej nu må i sgu hjælpe en ikke særlig stor nørd.
Jeg har Yousee kabeltv + jeg har en parabol - fruen har en af hendes ynlingskanaler som kun kan tages på parabol.
Problemet er nu at jo flere digitale kanaler der kommer på yousee jo dårligere bliver min signal rundt i huset, jeg har sløjfet parabolen med så kan kan ses på vores 4 fjernsyn.
Dette fungerede upåklagelig indtil der begyndte at komme digitale kanaler, min parabol har
uhf modulator er sat til atr sende på kanal 37 dette har kørt ok, med de digitale kanaler begyndte der at komme flimer på nogle af kabeltv kanalerne.

Nu efter den sidste omlægning fra yousee, er der gået helt ged i den - parabol kanalen er helt væk nu, og der er endnu mere flimmer på forskellige kanaler.

Dette skyldes jo nok at der er kommet digitale signaler der "dækker" parabolen på kanal 37 -træls

Har nogen en ide om hvilken kanal jeg kan vælge på uhf modulatoren på min parabol, så jeg kan se den igen??? - en som ikke får de andre kanaler til at flimre.
Håber i kan hjælpe er ikke populær hos fruen, da hun nu kun kan se parabolkanalen på 1 tv.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 18:46

Du kan på jeres Infoside se hvilken kanal der er til brug for RF modulator. De Digitale kanaler har intet at gøre med det, da de ligger på S-Kanaler, og ikke på UHF.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du kan på jeres Infoside se hvilken kanal der er til brug for RF modulator. De Digitale kanaler har intet at gøre med det, da de ligger på S-Kanaler, og ikke på UHF.

Der er masser af digitale kanaler på UHF.
Husk på at alle S-kanalerne ligger i grundpakkens frekvensområde, som faktisk går helt op til kanal 36. Alle de ukrypterede digitale kanaler fra mellem- og fuldpakken ligger derfor højere end kanal 36 ellers kunne man jo se dem bare med grundpakken.

Nu blev der nævnt kanal 37. På denne sender YouSee nu:

HRT1
Pink+
Butik
RTSsat
RTCG
BHT 1
Hayat
NGC HD

Redigeret af dkscan - 30-November-2010 kl. 19:31
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
janfiat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2010 kl. 23:14
Jeg har kigget under info på yousee bor under postadresse 7755 -
der står intet om hvilke kanaler der er ledige til parabol/vidio????
Jeg er dog ingen nørd til dette, men kan ikke se de informerer om noget -desværre.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2010 kl. 10:21

Hvis ikke der er nogen ledige frekvenser i det område som Modulatoren kan sende på, så kan det ikke lade sig gøre at bruge den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
janfiat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 10:56
Smile  Hej

Har langt om længe fundet ud af at kanal 60 skulle være ledigt til parabolen, så det går jeg igen med at afprøve mandag.
Til top
janfiat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 11:01
Hej
Næste problem er så at jeg er indehaver af en B&O 7-32, uden digital modtager -
har forhørt på prisen for at få det bygget ind 4500 + montering -det er da noget dyrt syntes jeg,
har i gode foreslag til hvad jeg kan gøre der, som ikke koster kassen?

skal man bide i det sure æble og leje en yousee boks til vel 100 kr. i måneden. Confused
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 11:12

Så skal du f.eks have en You See modtager, den koster liger under Kr 3000. Med hensyn til RF modulator, så skal du lige sikre dig at den går så højt op i kanalerne.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af janfiat janfiat skrev:

Hej
Næste problem er så at jeg er indehaver af en B&O 7-32, uden digital modtager -
har forhørt på prisen for at få det bygget ind 4500 + montering -det er da noget dyrt syntes jeg,
har i gode foreslag til hvad jeg kan gøre der, som ikke koster kassen?

skal man bide i det sure æble og leje en yousee boks til vel 100 kr. i måneden. Confused
Bpkslejen er 59 kr. pr. md. Hertil kommer 30 kr. pr. md. i kortgebyr. Altså 89 kr. pr. md. i alt.
Så har du jo også en boks, der kan optage m.m.
Efter 6 mdr. kan du opsige aftalen og herefter kan opsigelse altid foretages med en opsigelse på 30 dage. Får du senere et TV med en DVB-C tuner, kan du aflevere boksen igen.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
janfiat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 12:13
Wink
Hej Her inden Jul investerede jeg i en Blue Tinum DVB-C-Set Top boks til en pris af 599,-

Den fungerer supergodt, jeg kan så tilslutte min eksterne hard disk til den og kan så optage
via den, så det er jeg nu godt tilfreds med.
Fruen er nu stadig lidt sur over hun kun kan se hendes Thaikanal via parabol på 1 fjernsyn nu,
kan ikke få det til at fungere ordentlig med at sløjfe den med rundt på alle fjernsyn -det giver en
forringet billed kvalitet på alle tv -så nu må hun leve med den løsning.

Var ikke opmærksom på leje af yousee boks til 59 og kort leje 30, for på kabeltv nettet der er  thaikananlen jo også, skal jo nok så betale for at få den åbnet.

Min nye Blue tinum boks finder nemlig alle kanaler på kabeltv nettet, men der er jo ikke kortlæser i den, så betalingskanalerne er jo ikke (og kan ikke)  åbne på boksen.

Godt Nytår til jer og tak for svarene.

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af janfiat janfiat skrev:

Wink
Hej Her inden Jul investerede jeg i en Blue Tinum DVB-C-Set Top boks til en pris af 599,-

Den fungerer supergodt, jeg kan så tilslutte min eksterne hard disk til den og kan så optage
via den, så det er jeg nu godt tilfreds med.
Fruen er nu stadig lidt sur over hun kun kan se hendes Thaikanal via parabol på 1 fjernsyn nu,
kan ikke få det til at fungere ordentlig med at sløjfe den med rundt på alle fjernsyn -det giver en
forringet billed kvalitet på alle tv -så nu må hun leve med den løsning.

Var ikke opmærksom på leje af yousee boks til 59 og kort leje 30, for på kabeltv nettet der er  thaikananlen jo også, skal jo nok så betale for at få den åbnet.

Min nye Blue tinum boks finder nemlig alle kanaler på kabeltv nettet, men der er jo ikke kortlæser i den, så betalingskanalerne er jo ikke (og kan ikke)  åbne på boksen.

Godt Nytår til jer og tak for svarene.

Her er en tråd med erfaringer fra din nye boks.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu