recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD 50hz vs Blu Ray 60hz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD 50hz vs Blu Ray 60hz

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD 50hz vs Blu Ray 60hz
    Sendt: 04-December-2010 kl. 17:39
Hvad ville i vælge at ar film med 50hz DVD elle 60hz Blu Ray. Kom gerne med en begrundelse.

Jeg spørger for at hører deres mening om emnet her

Og lad være med at skriv at i helst vil de film med 24p, man må kun vælge mellem DVD 50hz eller Blu Ray 60hz

Redigeret af MrCeecar - 04-December-2010 kl. 17:41
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 18:45

DVD vil der jo ikke være problem med, de kører 50Hz, og er det NTSC, så kan afspilleren stilles til NTSC (60Hz), så der skulle heller ikke være problemer, TVer kan køre NTSC, BD derimod så VIL der vær Motion Judder uanset om man bruger det ene eller det andet, selv om afspilleren kører med 24p, når TVet ikke kan. Er det et Mediacenter/PC så kan der også stilles til 24p, men igen kan TVet ikke 24p, så er der problemer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 20:44
Hvorfor er det man kun må vælge mellem det? Er det fordi det er kun de to valgmuligheder du har????

Alle mine Pal dvd'er ser jeg ved 50hz, alle mine NTSC dvd'er ser jeg ved 60hz, og alle mine blu-ray film ser jeg med 24p. Dog hvis jeg skal vælge Wacko Så må det blive 50hz da det ligger tættere på 24 * 2 end 60hz gør, og derfor burde motion judder være mindre.

Men så vidt jeg ved er der ingen blu-ray film lavet i 60hz, hvis du har fået fat i sådan et eksemplar, så må det være en NTSC dvd som er blevet lavet om.

Redigeret af JordanDK - 04-December-2010 kl. 20:55
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Dog hvis jeg skal vælge Wacko Så må det blive 50hz da det ligger tættere på 24 * 2 end 60hz gør, og derfor burde motion judder være mindre.

Sådan forholder det sig ikke. PAL dvd-film kører med 25 billeder i sekundet, hvilket jo går op i 50 (Hz). Derfor er der ingen judder, men PAL dvd-film kører altså 4% for hurtigt. Det kan høres hvis man bare speeder lyden med op i hastighed. Andre måder at klare lyden er ved pitch correction, eller ved simpelthen at cutte lyden efter hver scene, som man gjorde med f.eks. de danske Lord of the Rings-udgaver, hvor f.eks. en violin bare stopper midt i det hele, når man går til en anden scene.

Blandt andet dérfor foretrækker mange NTSC dvd'er, da der ingen problemer af denne art er med lyden. Judder kan man vænne sig til. Blu-ray vist ved 72 eller 96Hz fjerner så judder, hvilket selvfølgelig er rart nok.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu