Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
peejay
Bruger
Oprettet: 06-December-2004
Status: Offline
Point: 183
|
Emne: PlayOn!DVR-HD Sendt: 15-September-2010 kl. 18:33 |
Har undret mig lidt over så lidt interesse der har været for PlayOn!DVR her på recorder.dk.
Har netop fået sådan en maskine, og til mit behov (DVB-T free-to-air fra egen antenne og Viasat fra egen parabol) er den bare helt perfekt. Streamer alt hvad jeg har smidt efter den og optager fra både DVB-T og parabol (dog via Line-in).
MEN uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få den til at optage TV2. Uanset oim jeg prøver at optage til USB-HDD, USB flash eller SD kort siger den "NO USB" og nægter at optage.
A.C.Ryan er på sagen, men har ingen erfaring med dansk TV2.
Er der noget på recorder.dk der kan hjælpe? Er der andre der har dette vidunderprodukt, og samme dårlige erfaring - eller endnu bedre: hvor det virker som det skal?
|
 |
miri
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Point: 2066
|
Sendt: 15-September-2010 kl. 20:41 |
Det kunne være DVB-subs, der er årsagen. Hvis problemet ikke er tilsvarende på mux2 kanalerne, så kan det skyldes, at boxen ikke er begejstret for at optage de 2 undertekstspor, som TV2 sender med....
|
miri
|
 |
peejay
Bruger
|
Sendt: 15-September-2010 kl. 22:05 |
Det går fint med alle andre kanaler både på mux1 og mux2.
Er TV2 anderledes end de øvrige?
|
 |
mreiche
Bruger
Oprettet: 09-Maj-2006
Point: 56
|
Sendt: 15-September-2010 kl. 22:43 |
Forhåbentligt er den nye model 761x0 som du har fået dig, da den gamle 751x0 led af nogle fejl der skyldtes Realtek chipsettet, og det var så galt at de indstillede salget af modellen.
Hvis Ryan skal have nogen chance for at finde årsagen til TV2 problemerne, så skal de vel have adgang til en strøm fra TV2. Kan de få det pr. satellit? Ellers kan de måske bruge en (kort) optagelse fra en anden HDR som gemmer strømmen som den modtages.
Hvordan virker Ryan mht. netværksadgang, kan man streame HD-film fra den over trådløst netværk?
/M
|
 |
peejay
Bruger
|
Sendt: 16-September-2010 kl. 12:59 |
Ja, det er den nye model (76120). Har ikke prøvet den med wLAN, men den streamer fint HD materiale fra min NAS over fortrådet LAN.
Angående TV2 problemet har AC Ryan (som virker meget hjælpsomme) spurgt efter en 30 sekunders rå datastrøm optaget fra TV2, præcis som mreiche også foreslår.
Indholdet er ligegyldigt så længe det er fra TV2 og i samme format som man modtager over egen DVB-T antenne.
Er der nogen der kan hjælpe mig med en sådan fil?
Redigeret af peejay - 16-September-2010 kl. 13:01
|
 |
Benny From
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 858
|
Sendt: 16-September-2010 kl. 14:54 |
peejay skrev:
Ja, det er den nye model (76120). Har ikke prøvet den med wLAN, men den streamer fint HD materiale fra min NAS over fortrådet LAN.
Angående TV2 problemet har AC Ryan (som virker meget hjælpsomme) spurgt efter en 30 sekunders rå datastrøm optaget fra TV2, præcis som mreiche også foreslår.
Indholdet er ligegyldigt så længe det er fra TV2 og i samme format som man modtager over egen DVB-T antenne.
Er der nogen der kan hjælpe mig med en sådan fil?
|
Måske kunne det lade sig gøre, hvis du kontaktede en af aktive brugere fra sitet, der har eksempelvis en Denver, som vist nok kan flytte optagelser over til PC, og så det brænde det over på en skive ?
|
 |
peejay
Bruger
|
Sendt: 18-September-2010 kl. 13:33 |
Har fået fingre i nogle TV2 streams ved hjælp af nogle flinke mennesker i HTPC tråden. Sender dem til AC Ryan. Så får vi se om de kan fikse problemet.
|
 |
Fleras
Ny bruger
Oprettet: 18-September-2010
Point: 2
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 08:14 |
Hej
Jeg har omtalte model. Jeg har igen problemer med at optage TV2. Jeg optager på intern HDD.
|
 |
peejay
Bruger
|
Sendt: 19-September-2010 kl. 11:28 |
Det lyder godt, så er der håb. Jeg har ikke villet sætte en intern HHD i den, hvis det nu endte med at den skulle retur.
Har du prøvet at optage til et eksternt medie: USB eller memory kort?
|
 |
Fleras
Ny bruger
Oprettet: 18-September-2010
Point: 2
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 17:01 |
Hej
Så har jeg testet optagelse på USB. Jeg kan optage TV2. Jeg lavede en folder med navnet REC på USB stiken. USB stikken er formateret i FAT32.
|
 |
peejay
Bruger
|
Sendt: 23-September-2010 kl. 09:34 |
Tusind tak for hjælpen.
Det er præcis det samme som ikke virker hos mig, men det er så åbenbart min specifikke enhed der er noget galt med og ikke produktet generelt. Lyder som en garantisag.
|
 |
peejay
Bruger
|
Sendt: 25-September-2010 kl. 11:43 |
Har nu testet lidt mere og har fundet ud af at den oprindelige softwareversion 3120 godt kan optage TV2, men de nyere softwareversioner kan ikke.
A.C. Ryan er på opgaven, og indtil de har fundet fejlen er det så åbenbart sw version 3120 der er løsningen.
|
 |