recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp.. Problemer med trådløs overførsel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp.. Problemer med trådløs overførsel.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp.. Problemer med trådløs overførsel.
    Sendt: 04-Maj-2006 kl. 01:45

Hey alle Hifi-Nørder..

Hjælp mig nu lige her.. Har virkelig brug for hjælp..

Har lige købt dette system http://emb.dk/category.445.article.1279

For at overføre min tv signal ud til mit lcd-tv i køknet..

Og har brugt mange timer på, at sætte det til, og har fulgt den test, de har lavet inde på deres hjemmeside..

Men syntes ik det virker ordentligt, intet klart billede.. Og har ringet til forhandleren, som siger, at det skulle give samme signal, som fra et tv der er sat til med antenne-stik, fra væggen..

Har nu sat det op på denne måde, da jeg osse ska ha min dvdoptager sat til, så jeg kan optage lidt..

Antennestikket fra væggen, har jeg sat til min dvdoptager, og antenne stik derfra og op i en splitter, som jeg så har sat i tv`et.. Og så et andet antennekabel fra sender, og op i splitteren..

Men ligemeget, hvordan jeg sætter det til, blir billedet ik bedre på mit andet tv..

Hva kan der være galt..

Kan det være, defekt på en eller anden måde..?

Eller kunne det være muligt, at hvis naboerne har noget trådløst udstyr, at dette kan gå ind og påvirke, selvom jeg nu ik tror de har det, da det er gamle mennesker hele bundet, der bor i vores boligblok..?

Håber nogle vil hjælpe..

M.v.h Kennet..

Til top
RealMe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 08:02
Hej Kenneth

Jeg har selv trådløst sendeudstyr - Medion, og der kan være problemer, hvis der er metal imellem.......stort køleskab eller hvad ved jeg. Faktisk kan en person der går gennem signalet forstyrre midlertidigt ligesom mikroovne er en pestilens.
Nå, men til dit konkrete problem. Jeg ser ikke umiddelbart noget problem i din opsætning, men jeg ville selv problemsøge ved at starte ud med den enkleste løsning og så langsomt bygge på: Altså.......antennekablet direkte i senderen - og TV'et til modtagener.....mens de står ½ meter fra hinanden. Så kan du jo se, om der er hul igennem.

Held og lykke

RealMe

TV: JVC AV-32H35SUE Surr.: JVC XV-TH-S3 + Amitech M300 højt DVD/VCR: JVC HR-XV-31E DTT: Digiality CX302T PRV 160GB Anlæg: J
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10477
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 08:21

Jeg vil anbefale følgende opstilling: Antennekabel fra væggen direkte i DVD recorder. En splitter i udgangen på DVD recorderen, hvor det ene signal går til TV nr. 1 og det andet signal til sender. Det kan ligne din egen opstilling, men det at du har sat splitteren i TVet giver mig mistanke om forkert signalretning. Du skal dog være opmærksom på, at der ikke er modulator i DVD recorderen, hvorfor du ikke kan afspille fra denne via et antennekabel, men kun se det gennemsløjfede TV signal.

Flemming

Redigeret af fltk - 04-Maj-2006 kl. 08:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 14:00

Du skal dog være opmærksom på, at der ikke er modulator i DVD recorderen, hvorfor du ikke kan afspille fra denne via et antennekabel, men kun se det gennemsløjfede TV signal..

Hva mener du med det du skriver her flemming..?

Kennet..

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 14:21
[QUOTE=superkdx]

Du skal dog være opmærksom på, at der ikke er modulator i DVD recorderen, hvorfor du ikke kan afspille fra denne via et antennekabel, men kun se det gennemsløjfede TV signal..

Hva mener du med det du skriver her flemming..?

Kennet

Jeg mener at hvis du skal kunne se DVD på TV nr. 2, så kan du ikke nøjes med at koble DVD recorderen til senderen med et antennekabel. Du skal derimod koble et AV kabel fra en af recorderens  AV udgange til senderens indgang.

Flemming

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 14:43

Hej..

Nå okay.. Ja men det har jeg osse gjort, og når jeg ska overføre av signalet fra min dvdrecorder, er billedet okay på mit tv nr2..

Har sat det op på denne måde, som du sagde, og tv signalet bliver alligevel ik bedre...

Det blir kun en del bedre, hvis jeg kører det over min dvdrecorder, altså så jeg skifter kanal på dvdrecorderen..?

Kan det være tuneren i min sender på det trådløse system, der ikke er for god..??

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 14:46

Hej Real-me..

Har prøvet denne måde, men billedet er stadig det samme.. Tror det er tuneren der ik er for god i det trådløse system.. Da billedet blir bedre, hvis jeg sætter mit tvnr2 over på av og skifter kanal fra dvdoptageren..

Kennet... 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 14:56
Hej Kennet,

Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Har prøvet denne måde, men billedet er stadig det samme.. Tror det er tuneren der ik er for god i det trådløse system.. Da billedet blir bedre, hvis jeg sætter mit tvnr2 over på av og skifter kanal fra dvdoptageren..

Tjaee.. eller også er antenne-signalet ind i den tråløse sender for dårligt. Hvis du nu prøver at tage antennekablet (RF in) ud af DVD optageren og sætte i den trådløse sender (blot for forsøgets skyld) bliver billedet så bedre (mærkbart)?

• Hvis ja, kunne dine problemer måske skyldes dårlige kabler mellem DVD optager og TV og/eller mellem TV og sender. Det kunne også være din splitter der ikke er god - eller bliver brugt forkert (du har checket at det er en fordeler - og ikke en samler)?

• Hvis nej, kunne det måske skyldes at tuneren i senderen ikke er indstillet korrekt?! (har du nogen mulighed for at fin-justere?)
/Lars

Redigeret af laursen - 04-Maj-2006 kl. 14:57
Redaktør, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 15:09

Hej lars..

Den opsætning du siger, har jeg prøvet, da det umiddelbart skulle være den, der skulle give det bedste signal, men signalet er stadig ligeså dårligt, som alle de andre opsætninger..

Ja det er det.. 2 way splitter 1 in 2 out 5-1000mhz...

Billedet er kun acceptabelt, hvis jeg kører det over min dvdoptager.. altså skifter kanal fra den, hvor jeg har sat mit tv nr2 på av..

Og det skulle jo ik være så`n, da jeg så ikke kan tillade mig, at se en dvd film uden kæresten brokker sig over, at hun nu ik kan se tv..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 15:12

Glemte lige..

Der er ikke mulighed for at finjuster på senderen..!!!

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2006 kl. 15:40

Jeg har netop bestilt det samme sæt.

Spændt på, om jeg får de samme problemer.

Flemming

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2006 kl. 03:23

Hey Flemming..

Kan det være tuneren i senderen, der er noget galt med..??

Du må gerne lige sende mig en mail om, hvordan dit system spiler...!!

Kennet...

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu