Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars8000
Bruger
Oprettet: 08-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
|
Emne: DVB-C i tv eller zaptor boks?? Sendt: 07-December-2010 kl. 18:47 |
Har lige skiftet mit lcd tv ud, hvor jeg brugte en zaptor boks, da der ikke var DVB-C i, men nu har jeg fået et nyt plasma tv, med DVB-C og så går mit spørgsmål på: Er der grund til at bruge zaptor boksen mere, nu hvor jeg bare kan smide kortet ind i fjernsynet?
Misser jeg nogle features?
Får jeg den samme billede kvalitet uden en zaptor boks? (Har ikke købt tilvalgspakker)
Hvad er for og imod??
|
 |
digitalt.tv
Guld medlem
Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
|
Sendt: 07-December-2010 kl. 20:04 |
Du kan ikke starte forfra, bruge DR arkiv eller leje film på din fladskærm, men ellers så mister du ikke rigtigt noget.
Ved ikke om du har Zaptor kort? For brug af dette i din fladskærm kræver en digital kortlæser, som du skal købe ekstra, men bruger du ikke Zaptor kortet for at kunne se ekstra kanaler kan det jo også være ligemeget. Du skal så bare opsige dette, hvis du er ok med at undvære Zaptor'ens tjenester med start forfra, arkiv og filmleje.
Redigeret af digitalt.tv - 07-December-2010 kl. 20:05
|
|
 |
pdj1974
Guld medlem
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 957
|
Sendt: 07-December-2010 kl. 20:14 |
For: dr.tv, start-forfra, ttv fra andre kanaler og VOD. Imod: Strømforbrug, plads TV-guide og fjernbetjeningen kan være dårligere eller bedre - smag og behag. Billedkvaliteten kan også være dårligere eller bedre - det afhænger af kvaliteten af den tuner der sidde i dit nye tv. Prøv det dog??
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
Lars8000
Bruger
|
Sendt: 07-December-2010 kl. 21:14 |
digitalt.tv skrev:
Du kan ikke starte forfra, bruge DR arkiv eller leje film på din fladskærm, men ellers så mister du ikke rigtigt noget.
Ved ikke om du har Zaptor kort? For brug af dette i din fladskærm kræver en digital kortlæser, som du skal købe ekstra, men bruger du ikke Zaptor kortet for at kunne se ekstra kanaler kan det jo også være ligemeget. Du skal så bare opsige dette, hvis du er ok med at undvære Zaptor'ens tjenester med start forfra, arkiv og filmleje.
|
Jo jeg har et zaptor kort i min zaptor. Behøver jeg ikke det? Er det noget med at de har digitaliseret alle deres kanaler, så at kortet ikke er nødvendigt mere? Ved ikke helt om jeg kan undvære start forfra og arkiv
|
 |
Lars8000
Bruger
|
Sendt: 07-December-2010 kl. 21:20 |
pdj1974 skrev:
For: dr.tv, start-forfra, ttv fra andre kanaler og VOD.Imod: Strømforbrug, plads TV-guide og fjernbetjeningen kan være dårligere eller bedre - smag og behag. Billedkvaliteten kan også være dårligere eller bedre - det afhænger af kvaliteten af den tuner der sidde i dit nye tv. Prøv det dog?? |
Jeg har et panasonic G20, så ved ikke om den tuner er lige så god som den i zaptorboksen?
Hvis jeg sætter kortet i mit tv, kan jeg så bruge mit tvs programguide eller er det stadig zaptorens programguide jeg bruger? Nu kan det her nye tv optage på harddisk fra programguiden, vil jeg kunne det hvis kortet kommer i tvét? Det kan det vidst ikke nu, hvor jeg køre med zaptoren, da det går igennem det zaptorkort jeg har i zaptorboksen.
Håber ikke at det lyder alt for indviklet..
Alt i alt, vil jeg bare gerne kunne optage på min harddisk fra mit tv uden at gå på kompromis med kvaliteten. Lade sig gøre???
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 07-December-2010 kl. 22:16 |
Hej , jeg modtager via DVB-T , og her synes jeg at min externe tuner er bedre end den i mit G20 , men ved så ikke om det gør sig gældende med DVB-C tuneren....
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
pdj1974
Guld medlem
|
Sendt: 07-December-2010 kl. 23:12 |
Lars8000 skrev:
Jeg har et panasonic G20, så ved ikke om den tuner er lige så god som den i zaptorboksen? |
Den bedste til at vurdere om du syntes Zaptors tuner er bedre eller dårligere end Panasonics er vel dig, så prøv dog. Det koster jo ikke noget...
Lars8000 skrev:
Hvis jeg sætter kortet i mit tv, kan jeg så bruge mit tvs programguide eller er det stadig zaptorens programguide jeg bruger? |
Zaptor laver sin program-guide ud for oplysninger den henter via internet. Panasonic laver sin program guide vha. EPG oplysninger som de enkelte kanaler selv sender ud. Indholdet i de to er ind i mellem lidt forskelligt, men ved ikke hvilken der er "bedst" - nok lidt forskelligt fra kanal til kanal. Opbygningen og navigeringen i tv-guiden er sikkert også forskelligt - hvilken du foretrækker er nok også dig der bedst kan svare på...
Lars8000 skrev:
Nu kan det her nye tv optage på harddisk fra programguiden, vil jeg kunne det hvis kortet kommer i tvét? |
Stofa sender kanalerne uden kryptering, så du behøver slet ikke noget kort i dit tv. Smid antennekablet ind i tv'et og skan efter kanaler, og du er kørende. Inkl. optagefunktion og dens tv-guide og hvad den nu ellers kan. Programkortet er kun nødvendigt hvis du vil købe ekstra programpakker ud over standardpakkerne eller sær-udsendelser (typisk boksekampe).
Og nej, din Zaptor kan ikke optage, så det taler selvfølgelig for tv'et. Og når tv'et optager er det digitalt, dvs. 100% samme kvalitet som det udsendes i. Du skal dog være opmærksom på at du næppe kan se andre kanaler mens du optager noget. Selvfølgelig medmindre du lader tv'et optage, og ser noget andet via Zaptor. Det taler for at beholde Zaptor. Hvis du kun vel beholde Zaptor som "backup" ifbm. tv'et optager en noget andet, behøver du ikke engang et programkort i Zaptoren, så der kan også spares lidt. (Men så mister Zaptoren alle de "sjove" ting, og er bare en dum tuner)
Men hvorfor ikke bare sætte begge ting til, og skifte lidt til at bruge Zaptor og tv'et. Så finder du vel ud af hvad DU syntes er bedst?
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 08-December-2010 kl. 08:38 |
Enig med Peter/PDJ ;)
Generelt ville jeg være ked af mistet startforfra funktionerne som jeg bruger mere end en mulighed for at optage - men igen det er jo meget personligt hvordan man bruger en tv boks.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |
Lars8000
Bruger
|
Sendt: 08-December-2010 kl. 09:29 |
Nu kan det godt være jeg spørger dumt igen.  Men hvis jeg gerne vil beholde min zaptor og skifte imellem den og det alm signal, vil jeg så være nød til at flytte antennestikket hver gang? Når jeg bruger zaptoren, skal antennekablet jo igennem denne? og hvis jeg skal bruget tv´et uden, så skal det jo direkte bagpå tv´et?
Eller misforstår jeg noget??
|
 |
mortenkaal
Bruger
Oprettet: 13-Juli-2008
Point: 178
|
Sendt: 08-December-2010 kl. 09:43 |
Lars8000 skrev:
Nu kan det godt være jeg spørger dumt igen.
Men hvis jeg gerne vil beholde min zaptor og skifte imellem den og det alm signal, vil jeg så være nød til at flytte antennestikket hver gang? Når jeg bruger zaptoren, skal antennekablet jo igennem denne? og hvis jeg skal bruget tv´et uden, så skal det jo direkte bagpå tv´et?
Eller misforstår jeg noget?? |
Der er heldigvis også en antenne-udgang på zaptor. Så antennekablet i zaptor, og derfra et antennekabel op i dit tv.
|
 |
pdj1974
Guld medlem
|
Sendt: 08-December-2010 kl. 09:50 |
Mike S. skrev:
Generelt ville jeg være ked af mistet startforfra funktionerne som jeg bruger mere end en mulighed for at optage - men igen det er jo meget personligt hvordan man bruger en tv boks. |
Også her. Min Arion optager bruges ikke engang hver måned, hvorimod start-forfra bruges flere gange dagligt.
|
/Peter
|
 |
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 08-December-2010 kl. 10:28 |
Jeg har solgt den optager jeg har - den blev ganske simpelthen ikke brugt nok til at den skulle stå og fylde + bruge standby strøm. Når jeg går glip af noget er det jo næsten altid i arkiv delen i shoppen eller jeg kan youtube det.
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
 |