|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
arp ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-November-2010 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 09-December-2010 kl. 23:12 |
|
Hejsa hejsa
Jeg skal give et tv i julegave, men ved ikke hvilket jeg skal vælge, derfor vil jeg lytte til jeres råd og forslag.
'Mine krav:
- max 5000
- 42 tommer (Kan dog går ned til 40)
- Mpeg4 OG digital tuner, da det er til et med kun alm. antenne på taget.
Lige umiddelbart er der ikke flere krav, måske I kan tilføje noget.
Jeg håber I kan hjælpe
Thanx
|
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
Panasonic X20 i 42"... Meget simpelt. Fås helt ned til 4000-5000 diverse steder.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det ser godt ud, men jeg ved ikke mht en plasma skærm, de sluger jo en del strøm, og jeg læste et sted at plasma er bedst for 50 tommer og derover.
Jeg har lidt kig på denne http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=360630
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Det kan jeg ikke forestille mig har noget som helst på sig.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Cool............Men strømforbruget er en del højere ved plasma end LCD
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Hvad vil man have.? et TV der kan vise billeder, eller et der kan vise gode billeder.?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
![]() |
|
LOL...........Men er der ikke noget med at plasma lettere går i stykker, mister kvalitet på skærmen ?? Ja, lige plasma ved jeg ikke meget om ;-)
|
||
![]() |
||
ThomasT1976 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 95 |
![]() |
|
Den med strømforbruget er ved at være en gammel traver..... det er ligegyldigt i det langet løb, da det reelt ikke er ret meget mere det bruger, i hvert fald ikke noget det gør at man ikke bør vælge en plasma fremfor et LCD. Hvis man siger at Plasma'en bruger 50watt mere end LCD, så bruger du ved 5 timers kiggeri om dagen ca. 180 kr. mere om året.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Alt kan gå i stykker, mister kvalitet, tja panelet har en omtræntlig levetid på 25-30 år
|
||
|
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
LCD skrøner hele molevitten. De lever ligeså længe som LCD....
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
![]() |
|
Måske skal du lige se dette indslag fra DR.
TV for 5 tusser!http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=566Lars
![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Det er simpelthen ikke rigtigt at plasma tv, i samme størrelse og samme opløsning, kun bruger 50 Watt mere end et tilsvarende CCFL eller LED belyst LCD tv. Hvad der er rigtigt er at man ved at regulere lysstyrken rigtig langt ned kan få et 40-42" plasma ned på 170 180 watt (full HD). Et tilsvarende lcd ligger på 100 Watt eller mindre lige ud af kassen og kan for det meste justeres til en stykke under 100 Watt. HDready plasma modellerne bruger typisk noget mindre end fullHD modellerne. Grunden til at det er gammel traver er at der rent faktisk er noget om snakken. Mit eget plasma bruger omkring 220 Watt (det har jeg målt det til og jeg ved hvad jeg laver). Det har på halvandet år kørt 2500 timer i følge service manuen. Det giver et merforbrug på ca. 2500 * 220-100= 300 kWh i forhold til et tilsvarende LCD. Omregnet er det et merforbrug på 440,- pr år. Havde jeg ikke selv Kalibreret og konsekvent kørt det i biografmode med reduceret lys ville tallet have været langt værre. Skrønen er desværre at der ikke er den store forskel på plasma og LCD. Faktum er at sammenlignelige plasma tv bruger i omegnen af dobbelt så meget strøm som LCD MVH tvkartoffel Redigeret af tvkartoffel - 10-December-2010 kl. 15:43 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |