|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() Sendt: 10-December-2010 kl. 15:39 |
|
Vi flytter i nyt hus om små 2 uger - heldigvis har den tidligere ejer trukket netværkskabler (Cat5) i hele hytten, så det burde jo være lige til, synes man.
Jeg skal dog have indkøbt en switch til formålet og vil frygteligt gerne op at køre Gigabit - (kan man overhovedet det med de kabler) Spørgsmålet er, om dette vil være den rette switch at smide på loftet: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=93688 http://www.netgear.com/products/business/switches/unmanaged-desktop-switches/gs116.aspx Der skal jo lidt forskellige Mac'er, AppleTV, et par gamle PC'ere til ungerne på netværket. Derudover min elskede QNAP-TS439 Pro NAS og standardrouteren jeg har fået tilsendt fra YouSee. Jeg vil gerne vide om: 1. kan planen om Gigabit lade sig gøre med de nuværende kabler 2. er Netgearen den rigtige til mit behov (antallet af porte er) 3. er der andet jeg skal foretage mig med mit nuværende hardware for at løsningen kommer til at køre gnidningsfrit i hverdagen? På forhånd tak til dette altid fantastiske forum ![]() Redigeret af Poplic - 10-December-2010 kl. 15:50 |
||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
![]() |
|
Meget hurtige svar:
1) 1000Base-T er muligt over Cat5 2) Ja, den er fin. Den understøtter 1000Base-T 3) Ikke umiddelbart :-) |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
Der skal categori 5E til for at det er garanteret at gigabit fungerer.
|
||
![]() |
||
londahl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2009 Sted: Lolland,Danmark Status: Offline Point: 139 |
![]() |
|
Det er selvfølgelig rigtigt, havde jeg lige overset ![]() |
||
![]() |
||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
kan det ses på kablerne om det er 5E eller ej?
Ja altså jeg kunne jo tjekke når jeg får huset - men jeg er jo lidt nysgerrig inden ![]() Redigeret af Poplic - 10-December-2010 kl. 21:56 |
||
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
|
De fleste kabler jeg har står der enten CAT5 eller CAT5E på selve kablet.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg krydser fingre og tjekker det ud snarest muligt!
Tak for hjælpen så langt folkens... |
||
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Hvis de cat5 kabler er trukket bare nogenlunde fornuftigt så kan de med stor sandsynlighed også trække Gigabit.
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
tordenfod ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-December-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
|
Og ellers så kan man jo glæde sig over at der er trækrør med "tråde" i til en opgradering ![]() |
||
LHM er tykkere end blod !!
|
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Yep.
![]() |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
![]() |
|
YES! Så fik jeg tjekket og det er cat5e kabler, der er trukket, så det skulle være lige til at få sat op - jeg takker endnu en gang for den hurtige hjælp...
|
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |