|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
SPI ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 17 |
![]() Sendt: 13-December-2010 kl. 11:07 |
|
Er der nogen, som ved, om TDC stadig udbygger kabelnettet?
Jeg vil gerne have YouSee, men der er ikke lagt kabelnet i min vej. Til gengæld er der kabelnet i flere tilstødende veje, så kan jeg håbe, at det bare er et spørgsmål om tid, før kablerne finder vej til mig? Eller satser TDC i dag kun på fibernet? Så går der nok desværre endnu længere tid for mit vedkommende... ![]() Mvh Søren |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
TDC og YouSee er ikke samme kabel-TV leverandør. Ja, jeg ved godt, at YouSee ejes af TDC. Prov at gå ind på YouSee.dk. Her kan du med din adresse f¨oplyst om YouSee er en mulighed for dig. Du kan også kontakte dem på 8080 4040.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
SPI ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 17 |
![]() |
|
Tak for hurtigt svar!
Jeg har søgt på min adresse på YouSee's hjemmeside, og jeg kan i dag IKKE få YouSee, og jeg går ud fra, det er fordi, der ikke er lagt kabler i min vej.
Jeg har imidlertid også søgt på adresser fra tilstødende veje i det villakvarter, hvor jeg bor, og nogle af dem har mulighed for at få YouSee, sandsynligvis fordi der ER lagt kabler i deres vej. Derfor mit spørgsmål: Kan jeg håbe, at kabelnettet løbende udbygges, så det kommer forbi min vej om ikke så længe, eller er kabelnettet (coax-nettet) en død sild, som erstattes af fibernet?
Der er næppe nogen, som kan svare for netop MIN adresse, men måske nogen af jer har kendskab til andre steder, hvor kabelnettet udbygges, eller ved at udbygningen generelt er stoppet?
Hvorfor spørger jeg så? Det er fordi, jeg skal til at investere i et nyt tv, og hvis jeg kan regne med / håbe på at kunne få YouSee i den nærmeste fremtid, behøver jeg ikke købe et tv med DVB-T2 tuner. Hvis jeg skal fortsætte med min nuværende løsning med satellit-tv (Viasat) og "antenne på taget", vil jeg vente med at købe nyt tv, til DVB-T2 tunere bliver almindelige i danske tv (måske i 2011-modellerne?), så jeg er så fremtidssikret som muligt.
Mvh
Søren
|
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
I "gamle dage" lagde Yousee kabler i områder når forhåndsinterressen var tilstrækkelig stor.
Hvis du kan få mange fra din vej til at ønske Yousee kabel, så har du større chance for at Yousee ruller kablerne ud til dig.
Prøv at ringe til Yousee for at høre hvor stor tilslutning det kræver i dit område.
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
|
For at de vil grave på din vej kræver det normalt at der er tilpas mange interesserede, da det ellers ville blive for dyrt.
|
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
![]() |
|
Bor du i villa eller lejlighed?
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
![]() |
|
@Jørn: Jeg bor i villa.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
Mvh.
||
![]() |
||
![]() |
|
God idé under normale omstændigheder, men min grundejerforening består af to veje, og den ene vej har allerede mulighed for YouSee, så de HAR allerede kabler i vejen.
Som Ullum og Lunddal har foreslået, vil jeg kontakte YouSee og høre, hvor mange af vejens husstande der skal være interesserede, før de vil grave kabler ned i min vej. Så kan jeg bagefter tage mine hunde med på en gåtur op og ned ad vejen og aflevere en forespørgsel i beboernes postkasser.
Ved I tilfældigvis, om der skal graves kabler ned i begge sider af vejen, eller om kabler i den ene side kan forsyne huse på begge sider? Det er en "standard-villavej" med fortov i begge sider, og hvor to biler kan passere hinanden på kørebanen.
Mvh
Søren
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ved du, hvorfor/hvordan den anden vej i jeres grundejerforening er kommet med på vognen hos YouSee? Er det sket uden, at jeres vej er blevet spurgt?
Redigeret af joern.loenborg - 13-December-2010 kl. 12:44 |
||
Mvh.
||
![]() |
||
![]() |
|
Desværre ved jeg ikke, hvorfor den anden vej er kommet med.
Jeg forestillede mig egentlig, at kabelnettet blev udbygget ikke alene ud fra antal potentielle kunder, men også ud fra hvilke veje der vil være gode at "bygge videre fra" for at forsyne andre veje. Eller også at udbygningen skulle ske overalt, og at TDC/YouSee så jo bare skulle begynde et sted.
Faktisk har jeg undersøgt et ret stort antal adresser på YouSee's hjemmeside for at kunne tegne et lille "dækningskort" for at se, om der er nogen logik i dækningen. Umiddelbart har jeg dog svært ved at se logikken, bortset fra, at alle dækkede veje hænger sammen. Der er dog også veje, som er delvist dækkede, så kun vejen på den ene side af en krydsende vej er dækket.
Nå, det blev vist lidt nørdet, men jeg synes egentlig, det er temmeligt interessant...
![]() Mvh
Søren
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det må da være en smal sag at få oplyst hvordan den anden vej er kommet med. De kan evt. give dig oplysninger om, hvordan I kommer med. Måske ved de også noget om udbygningen.
Her i Aalborg har YouSee ikke tidligere interesseret sig for villaveje. Eneste undtagelse har været, hvis en hel vej via en grundejerforening blev tilsluttet. Dertil kommer selvfølgelig også lokale antenneforeninger, der modtager signaler fra YouSee.
|
||
Mvh.
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |