recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udbygges kabelnettet stadig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdbygges kabelnettet stadig?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SPI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Udbygges kabelnettet stadig?
    Sendt: 13-December-2010 kl. 11:07
Er der nogen, som ved, om TDC stadig udbygger kabelnettet?

Jeg vil gerne have YouSee, men der er ikke lagt kabelnet i min vej. Til gengæld er der kabelnet i flere tilstødende veje, så kan jeg håbe, at det bare er et spørgsmål om tid, før kablerne finder vej til mig? Eller satser TDC i dag kun på fibernet? Så går der nok desværre endnu længere tid for mit vedkommende... ked

Mvh
Søren
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 11:13
TDC og YouSee er ikke samme kabel-TV leverandør. Ja, jeg ved godt, at YouSee ejes af TDC. Prov at gå ind på YouSee.dk. Her kan du med din adresse f¨oplyst om YouSee er en mulighed for dig. Du kan også kontakte dem på 8080 4040.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
SPI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 11:37
Tak for hurtigt svar!

Jeg har søgt på min adresse på YouSee's hjemmeside, og jeg kan i dag IKKE få YouSee, og jeg går ud fra, det er fordi, der ikke er lagt kabler i min vej.

Jeg har imidlertid også søgt på adresser fra tilstødende veje i det villakvarter, hvor jeg bor, og nogle af dem har mulighed for at få YouSee, sandsynligvis fordi der ER lagt kabler i deres vej. Derfor mit spørgsmål: Kan jeg håbe, at kabelnettet løbende udbygges, så det kommer forbi min vej om ikke så længe, eller er kabelnettet (coax-nettet) en død sild, som erstattes af fibernet?

Der er næppe nogen, som kan svare for netop MIN adresse, men måske nogen af jer har kendskab til andre steder, hvor kabelnettet udbygges, eller ved at udbygningen generelt er stoppet?

Hvorfor spørger jeg så? Det er fordi, jeg skal til at investere i et nyt tv, og hvis jeg kan regne med / håbe på at kunne få YouSee i den nærmeste fremtid, behøver jeg ikke købe et tv med DVB-T2 tuner. Hvis jeg skal fortsætte med min nuværende løsning med satellit-tv (Viasat) og "antenne på taget", vil jeg vente med at købe nyt tv, til DVB-T2 tunere bliver almindelige i danske tv (måske i 2011-modellerne?), så jeg er så fremtidssikret som muligt.

Mvh
Søren
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 11:49
I "gamle dage" lagde Yousee kabler i områder når forhåndsinterressen var tilstrækkelig stor. 
Hvis du kan få mange fra din vej til at ønske Yousee kabel, så har du større chance for at Yousee ruller kablerne ud til dig.
Prøv at ringe til Yousee for at høre hvor stor tilslutning det kræver i dit område.   
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 11:49
For at de vil grave på din vej kræver det normalt at der er tilpas mange interesserede, da det ellers ville blive for dyrt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 11:51
Bor du i villa eller lejlighed?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
SPI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 11:52
@Jørn: Jeg bor i villa.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af SPI SPI skrev:

Hvis du er medlem af en grundejerforening, kan du jo få dem til at undersøge sagen, hvis interessen er der.
Mvh.
Jørn

Til top
SPI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af SPI SPI skrev:

Hvis du er medlem af en grundejerforening, kan du jo få dem til at undersøge sagen, hvis interessen er der.

God idé under normale omstændigheder, men min grundejerforening består af to veje, og den ene vej har allerede mulighed for YouSee, så de HAR allerede kabler i vejen.

Som Ullum og Lunddal har foreslået, vil jeg kontakte YouSee og høre, hvor mange af vejens husstande der skal være interesserede, før de vil grave kabler ned i min vej. Så kan jeg bagefter tage mine hunde med på en gåtur op og ned ad vejen og aflevere en forespørgsel i beboernes postkasser.

Ved I tilfældigvis, om der skal graves kabler ned i begge sider af vejen, eller om kabler i den ene side kan forsyne huse på begge sider? Det er en "standard-villavej" med fortov i begge sider, og hvor to biler kan passere hinanden på kørebanen.

Mvh
Søren
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 12:43
Ved du, hvorfor/hvordan den anden vej i jeres grundejerforening er kommet med på vognen hos YouSee? Er det sket uden, at jeres vej er blevet spurgt?

Redigeret af joern.loenborg - 13-December-2010 kl. 12:44
Mvh.
Jørn

Til top
SPI Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Ved du, hvorfor/hvordan den anden vej i jeres grundejerforening er kommet med på vognen hos YouSee? Er det sket uden, at jeres vej er blevet spurgt?

Desværre ved jeg ikke, hvorfor den anden vej er kommet med.

Jeg forestillede mig egentlig, at kabelnettet blev udbygget ikke alene ud fra antal potentielle kunder, men også ud fra hvilke veje der vil være gode at "bygge videre fra" for at forsyne andre veje. Eller også at udbygningen skulle ske overalt, og at TDC/YouSee så jo bare skulle begynde et sted.

Faktisk har jeg undersøgt et ret stort antal adresser på YouSee's hjemmeside for at kunne tegne et lille "dækningskort" for at se, om der er nogen logik i dækningen. Umiddelbart har jeg dog svært ved at se logikken, bortset fra, at alle dækkede veje hænger sammen. Der er dog også veje, som er delvist dækkede, så kun vejen på den ene side af en krydsende vej er dækket.

Nå, det blev vist lidt nørdet, men jeg synes egentlig, det er temmeligt interessant...Embarrassed

Mvh
Søren
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 13:35
Det må da være en smal sag at få oplyst hvordan den anden vej er kommet med. De kan evt. give dig oplysninger om, hvordan I kommer med. Måske ved de også noget om udbygningen.
Her i Aalborg har YouSee ikke tidligere interesseret sig for villaveje. Eneste undtagelse har været, hvis en hel vej via en grundejerforening blev tilsluttet. Dertil kommer selvfølgelig også lokale antenneforeninger, der modtager signaler fra YouSee.
Mvh.
Jørn

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu