|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9442 |
![]() Sendt: 13-December-2010 kl. 09:26 |
|
Hej
Har netop fået indkøbt en synology 211+, men der er en del ting jeg ikke helt kan få styr på. 1) Hvordan får man Squeezebox Server til at fungere, jeg har en Logitec Radio, så troede den kunne koble på NAS'en. 2) Kan også se den har en itunes server, hvad kan man bruge det til ? Kører allerede iTunes på Mac'en, og kan selvfølgeligt lægge musikken på NAS'en, men hvad kan man bruge iTunes Serveren til. 3) På NAS er der et photo, video og music bibliotek. Når jeg lægger billeder og video over i photo, tror jeg den begynder at konvertere filerne. Kan se at CPU kører 100% med en convert process. Men kan ikke se hvor den smider de konverterede filer, og er egentligt ikke glad for at mine original filer bliver konverteret. |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
1) installere en plugin / package
2) alle PC'er/Mac i netværket kan se den musik du har liggende i Music folderen på din NAS - der kan dog ikke vises coverart. Derfor kan den nok ikke bruges til det store.
3) Når du smider fato/video i Photo folderen bliver der jo oprettet en hjemmeside med alle foto's "synology/photo" som kan tilgåes udefra hvis du sætter portforward op. Derfor bliver der generet thumbnails af alle foto og video bliver konverteret. Det sker kun 1 gang. Redigeret af kim.t - 13-December-2010 kl. 09:49 |
||
![]() |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9442 |
![]() |
|
Tak for svaret.
Er måske for hurtigt ude, for kan ikke finde det plugin/package du omtaler. Ved du hvad video bliver konverteret til / fra ? bliver det gamle format overskrevet ? |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
På synology's hjemmeside - har ikke prøvet. www.synology.com/enu/apps/index.php
Der bliver ikke pillet ved de org. filer. Du kan kun se dem hvis du i din browser går ind på synology/photo Redigeret af kim.t - 13-December-2010 kl. 11:06 |
||
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har søgt på synologys hjemmeside, kan kun finde for 211j og 211. 211+ mangler, det er nok bare mig som er for tidligt ude. |
||
![]() |
||
twilight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
|
For at installere squeezeboxserver:
Gå ind på synologys hjemmeside og download pakken: http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu Det er nede for neden på siden. Vælg Squeezeboxserver (squeezecenter er den gamle udgave) log ind på din nas Tryk på trekantpilen oppe i venstre hjørne Vælg pakkeadministration Installer pakken Aktiver pakken Der står nu en IPadresse - som også er et hyperlink Tryk på den og du har nu dit squeezecenter - du skal vist logge ind med din squeezekonto hos logitech. Vælg mappen, hvor dine musikfiler ligger. Tada..... ![]() Itunes og photoafdelingen har jeg ikke arbejdet med. |
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
twilight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
|
Sorry, my bad.... var ikke lige klar over, der var forskel på pakkerne til de forskellige modeller. Edit: My bad igen - havde ikke lige set det der + i modelnummeret.... ![]() Redigeret af twilight - 13-December-2010 kl. 11:28 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Hvor lykkedes det dig at støve den op henne. Jeg ved godt den er på vej, men ikke engang synology selv skriver særlig meget om den, (altså + modellen).
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
brug deres support http://www.synology.com/support/support_form.php?lang=enu de er ret hurtige med svar til hvor du kan finde den korrekte pakke til netop din server.. det kan jo være de har den.. og den bare ikke er offentliggjort endnu |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Men Wupti havde dem rent faktisk på lager, dog måtte jeg nok slippe en lidt høj pris. 2700 incl fragt. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Ok, lidt høj pris ja. Men hvis ellers specs holder, så lyder det til at være en kanon box.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |