recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NFS share Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNFS share Synology

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Emne: NFS share Synology
    Sendt: 10-December-2010 kl. 21:03
Jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Vil lige fortælle hvad jeg har gjort.

1. Gået ind i mit kontrolpanel og aktiveret CIFS og NFS service
2. Gået ind i mine mapper og sætte NFS privilegier op man kan vælge vært eller ekelt er lidt i tvivl her Wink med disse indstillinger.

Problemet er at jeg jo gerne vil have min Diskstation til at dukke op i Windows 7, men det gør den bare ikke det har virket, men ved ikke hvorfor det ikke gør mere. Kører med den nyeste firmware fra Synology og det er en 210J jeg har. Er der nogen der kan guide mig lidt, da jeg er rimelig lost nu, da jeg lige som har gjort hvad der skulle gøres til at den skulle dukke op i mit netværk i Windows. Kan sagtens tilknytte den i assistenten. Nogen der aner hvad jeg snakker om og har lyst til at hjælpe? Smile

Redigeret af hifreak - 10-December-2010 kl. 21:04
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 22:14
Måske den skal være i samme workgroup? (men ideen om workgroups er muligvis skrottet i Win7...)
Ellers kan du nemt tilgå boksen via \\ip.nr.på.nas\sharenavn i en stifinder - NFS er sjældent noget der bruges på Windows - det er mere udbredt i Linux-verdenen.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Måske den skal være i samme workgroup? (men ideen om workgroups er muligvis skrottet i Win7...)
Ellers kan du nemt tilgå boksen via \\ip.nr.på.nas\sharenavn i en stifinder - NFS er sjældent noget der bruges på Windows - det er mere udbredt i Linux-verdenen.
ok synes bare det var ret smart da det virkede  kunne jo være det bare var nogle indstillinger. Det jeg synes var smart var at du kunne se alle dine mapper video, music osv. i dine netværk på PCen.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 22:22
ja du behøves ikke bruge NFS under win7, er det pro versionen du bruger?.

på min (win7 pro) kan jeg klikke start->højreklikke på computer-> vælg tilknyt netværksdrev, tildel drevbogstav.. indsæt sti som tipsen skriver, sæt flueben i opret forbindelse igen ved logon, og sæt også flueben i opret forbindelse med andre ligitimationsoplysninger klik ok herefter skulle der gerne komme en popop hvor du kan indtaste din diskstations brugernavn og adgangskode.. og husk at sæt flueben i den skal huske oplysningerne (hvis der er en sådan checkboks) herefter skulle den gerne funge selv efter genstart.

edit du er nødt til at tilføje hvert enkelt drev med hver sit drev bogstav.. eks musik Z: osv.. jeg tror jeg har tilsluttet 7 forskellige drev på min pc fra min synology nas

Redigeret af rhsin - 10-December-2010 kl. 22:24
Mvh

René
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 22:26
Det er Ultimate jeg bruger, men vil da prøve det du siger rhsin 
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 22:30
Hmm.. kan se det nok vil give problemer at jeg desværre ikke har fast IP, så vil det  ikke virke hver gang min NAS starter op er det ikke korrekt? 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 22:32
du kan indsætte dens (NASens) navn istedet for ipadressen, det burde virke.

jeg kører dog med fast ipadresse på min NAS.. dvs jeg kører med dhcp server, hvor jeg så i routeren har reserveret en fast ipadresse til feks min NAS (og andre enheder) som jeg VIL kende adressen på

Redigeret af rhsin - 10-December-2010 kl. 22:34
Mvh

René
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

du kan indsætte dens (NASens) navn istedet for ipadressen, det burde virke.

jeg kører dog med fast ipadresse på min NAS.. dvs jeg kører med dhcp server, hvor jeg så i routeren har reserveret en fast ipadresse til feks min NAS (og andre enheder) som jeg VIL kende adressen på
Super det vil jeg prøve, men kommer muligvis med lidt flere spørgsmål, da jeg ikke er så skarp til det her Tongue
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af hifreak hifreak skrev:

Hmm.. kan se det nok vil give problemer at jeg desværre ikke har fast IP, så vil det  ikke virke hver gang min NAS starter op er det ikke korrekt? 

Jeg kører ikke med fast IP på min 1010+, og det har ingen betydning.

Man kan "se" mapperne på NASen på to måder.

1. Ved at tilgå dem via "Network". Herinde har de ikke nogen drevbogstav.

2. Man kan i "Computer" vælge "Map Network Drive" og tildele det jeg vil kalde virtuelle drevbogstaver.

For at det skal virke ordentligt skal følgende være i orden:

(dette er den simple metode hvor "Guest" har fået fuld adgang, det er altså ikke lavet nye brugere med passwords).

- Sørg for at NAS'en er tildelt samme "Workgroup" som computeren.
- Giv gæstekontoen rettigheder til "alt". På en Synology er "Guest" og "Admin" medlem af en gruppe kaldet "users". Giv den lokale gruppe rettigheder til alt.

De forskellige mapper bør nu kunne tilgås i "Network". Man kan godt "Map Drive" via Synology manageren, det virker dog, efter min erfaring, ikke lige så godt som den indbyggede metode i Windows.

Redigeret af rasmusvn - 19-Januar-2011 kl. 00:28
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 19:45
Det var en rigtig fin guide du lavede der Smile Det virker fint, men fordi jeg ikke har en fast IP i min NAS får den en anden adresse hver gang jeg starter den op. Derfor skal jeg knytte alle virtuelle drev igen da den gamle IP de virkede under før naturligvis ikke virker mere. Alternativet kunne jo være at have den tændt hele tiden, men det synes jeg heller ikke er for smart. Er der noget andet jeg kan gøre eller skal jeg bare leve med at køre den mølle hver gang? 
Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 21:18
Ja...tildel en fast IP til din NAS.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 22:34
Min router er låst fra Stofa, så der er ikke de store muligheder for at lave noget i opsætningen derinde.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu