recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hænger dit fladskærms tv på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHænger dit fladskærms tv på væggen

Besvar Besvar Side  123 8>
Afstemningsspørgsmål: Hænger dit fladskærms tv på væggen
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
135 [67.50%]
63 [31.50%]
2 [1.00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Hænger dit fladskærms tv på væggen
    Sendt: 14-December-2010 kl. 14:18
Fladskærme er jo beregnet til at hænge på væggen, vil jeg mene. Jeg kender flere, der har fladskærm, men ingen af dem har det hængende på væggen. Det står bare på et bord/en reol.
Er det mon fordi man ikke vil møblere om, fordi man køber nyt tv, så stiller man det bare, hvor det gamle stod? I mange stuer vil det nok kræve en ommøblering for at en fladskærm på væggen skal komme til sin ret.
Er det fordi mange har tv boks, dvd, spillekonsoller osv, der også skal stå på noget?
Vi har ikke selv fladskærm, men skal vi have det, vil det nok også bare stå på det bord, hvor det gamle tv står. Hos os vil det netop kræve en ommøblering eller sådan et drejebeslag, og så noget andet at stille dvd osv på, hvis det skulle hænge på væggen.
Jeg vil dog påstå, at hensigten med fladskærme var, at de skulle hænge på væggen.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 14:30
Mit hænger på væggen. Det har mine fladskærme altid gjort.

Der er rig plads til at have det stående på de to tv møbler under skærmen, men jeg mener det er en større æstetisk nydelse at have det på væggen. Det har aldrig krævet ommøblering at have det på væggen.

Jeg kender dog flere der har dem stående på foden. Nogle fordi de ikke har andre muligheder. Hvorfor de andre ikke hænger den op, ved jeg ikke.

Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 14:38
Mit hænger ikke på vægen, men det kommer det nok til når jeg får en anden lejlighed, og har indtil nu heller ikke falet over et ophæng der kan klare 55" som var på tilbud:P
MvH Daniel
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:05
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8874&Grp=410010&n=30100
Den er kan du så ønske dig i julegave hvis du synes den er for dyr Wink
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:16
Jeg hænger ikke min skærm op, da det står for enden af en lang stue, har forstærker, PS3, PVR og centerhøjttaler stående i tvmøblet alligevel. Desuden bliver den næste skærm alligevel større og da det nok ankommer indenfor en overskuelig årrække, så skal det alligevel flyttes/hæves.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 16:48
Nej, jeg har ikke mine fladskærms tv i stue eller soveværelse hængende på væggen.
Ingen af stederne ville det passe uden at lave hele møbleringen om, og jeg kan ikke se fidusen.

I stuen har jeg fladskærmen stående på et rullebord, så jeg kan rulle den tættere på sofa når der skal ses tv, og det kan rulles op mod væggen, når der er gæster - det passer mig fint.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:02
Jeg har mit stående da koks væggen ikke kan holde vægten, desværre for det ville lige give det sidste, at få det hængt op.  
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:15
Mit hænger på væggen, men jeg var faktisk lidt i tvivl om jeg skulle hænge det op - LG PS8000 har en isblå glasfod som jeg synes klæder TV'et rigtig godt.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:35
Har fladskærmen hængende både i soveværelset og i stuen. Personligt syntes jeg ikke det ser særlig pænt ud når en flad en står på sin fod (Orderet er nok nærmere rodet). - Det er jo heldigvis en smagssag.

Redigeret af RuneH - 14-December-2010 kl. 22:57
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:35
Alle mine tre 50" fladskærme har hængt/hænger på væggen af den simple grund at der ikke har været fod med i kassen. Og så ser det altså også bedre ud på væggen med en stor skærm.Approve
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:55
Mine står på tv-bordet. I stuen er det fordi jeg ikke rigtigt tør at hænge et 50" plasma tv op i væggen, har hverken beton eller murstensvæg men derimod nogle hule sten hvor der sidder en spånplade uden på, derudover er det også dejligt nok at kunne dreje tv'et lidt. I soveværelset er det umuligt at hænge tv'et op fordi det ellers skulle sidde på skydelågerne på klædeskabet.
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 23:00
Min (60ps8000) står på et TV-møbel. Mit hus er fra 1925 og væggene kan ikke bære vægten. Hver gang jeg borer i en væg smulere det hele og hullet ender med at blive dobbelt så stort som planlagt.
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu