recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung PS63C7705 - For tidligt for 3D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung PS63C7705 - For tidligt for 3D?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung PS63C7705 - For tidligt for 3D?
    Sendt: 19-December-2010 kl. 11:27
Jeg overvejer at sælge mit dejlige 50" Pioneer 5090H for at købe et Samsung PS63C7705.
Men jeg er lidt i tvivl om det er "dumt" at springe med på bølgen med 1. generation af 3D-tv.

Jeg vil gerne have et stort tv, men pengene er ikke til et 63" panasonic.
Derfor kigger jeg lidt på Samsung PS63C7705. Dog kan jeg se flere steder at folk har problemer med line bleed og briller der mister forbindelsen.
Hvor stort et problem er dette generelt? Skal jeg være bange for det og kan jeg få tv'et byttet hvis der er megen line bleed? Påtænker køb fra hifiklubben, da jeg håber de vil yde en god service poå dette område.

Eller bør man helt vente til næste generation eller se hvad der kommer til foråret af 63" til under 19.000,-

Redigeret af Tobster - 19-December-2010 kl. 22:26
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 11:35
Hej.
Havde jeg dit tv,ville jeg ikke overveje at sælge.....3d eller ej.Tror du bliver skuffet-da du i så fald går fra et Japansk høj-kvalitetsprodukt,til en Koreansk metervare...med de fejl og mangler der ofte er her.

lrev
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Point: 362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 11:37
Ja det har jeg tænkt på, men i dag er det heller ikke optimalt, da jeg her yousee og der er ikke kabel-tv tuner i Pio'en.
Så på det led regner jeg med at få mere ud af den nye skærm. og så 13" ekstra. Synes næsten 50" er for lille.
Til top
D.I.Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 11:43
...kender det godt-men alt andet lige så er jeg MEGET spændt på at høre din mening om forskelle imellem de 2.....hvis du altså handler!

lrev
Marantz 2250B Receiver,B&W dm4,dm2a,ProAc D18,Onkyo tx4500 Receiver,HK 930 Receiver,
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Tobster Tobster skrev:

Jeg overvejer at sælge mit dejlige 50" Pioneer 5090H for at købe et Samsung PS63C7705.
Men jeg er lidt i tvivl om det er "dumt" at springe med på bølgen med 1. generation af 3D-tv.

Jeg vil gerne have et stort tv, men pengene er ikke til et 63" panasonic.
Derfor kigger jeg lidt på Samsung PS63C7705. Dog kan jeg se flere steder at folk har problemer med line bleed og briller der midster forbindelsen.
Hvor stort et problem er dette generelt? Skal jeg være bange for det og kan jeg få tv'et byttet hvis der er megen line bleed? Påtænker køb fra hifiklubben, da jeg håber de vil yde en god service poå dette område.

Eller bør man helt vente til næste generation eller se hvad der kommer til foråret af 63" til under 19.000,-

Jeg har dette TV og ja der er line bleed men det har der  været på alle de 7 plasma TV jeg har haft. Der er måske lidt mere på dette men det er på ingen måde et problem synes jeg. Jeg ser det kun i reklamer reelt. Når jeg ser film, som dette TV jo er beregnet til, så ser jeg det aldrig. Jeg tror ikke der er forskel på hvor meget linebleed der er mellem enkelte eksemplarer så du vil spilde din tid ved at få det byttet.

Det er rigtigt at ved lyse scener i 3D film der kan brillerne blive forvirret. Det sker en gang imellem og sync er tilbage med det samme.  Dette problem kunne Samsung løse med nogle andre briller som ikke kun så efter IR signal men selv fortsatte blinkeriet i 1-2 sekunder efter tab af signal - så ville det aldrig været et problem.  Der er også tale om man kan sætte et stykke tape foran modtageren men det har jeg ikke rodet med da jeg ikke synes problemet er så galt og reelt ser jeg ikke meget 3D.

Til 2D synes jeg TV'et er kanon.  Sort er ikke så dyb som på Pioneer men der er måske mere shadow detail istedet og jeg vægter jeg personligt højere.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 11:54
Den grund du angiver til at skifte, synes jeg simpelthen er for tynd. Du har Verdens bedste fladskærm. Hvad gør det at den mangler en tuner. Jeg begriber det bare ikke Stern Smile
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 12:11

Samsung 7705 er marginalt dårligere end Pioneer på rå billedkvalitet. Men på features og ikke mindst nævnte størrelse overhaler den altså Pioneer både indenom og udenom ! Personligt er jeg chokeret over hvor meget federe fullHD filmoplevelsen er på min kammerats 58" i forhold til 50" . .

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 22:07
Jeg er selv gået fra et Pioneer 5090H (via et Panasonic 42G20) til et Samsung PS63C7705, og jeg må sige at jeg under ingen omstændigheder ville vende tilbage til mit gamle Pioneer 5090. Det er muligt at Pioneer'en havde marginalt bedre billede end Samsungen, men det var så lidt at det er ikke noget jeg savner i dag. Til gengæld kan jeg kun tilslutte mig Lennons oplevelse af at Full HD er bare det meget federe på en (meget) stor skærm Wink . 3D delen er jeg meget tilfreds med indtil videre (til trods for at jeg kun har set de 3 medfølgende 3D dokumentar film......(Shrek box, hvor bliver du af ?!? LOL)

Redigeret af 9els1 - 19-December-2010 kl. 22:09
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 22:40

Ja det har jeg tænkt på, men i dag er det heller ikke optimalt, da jeg her yousee og der er ikke kabel-tv tuner i Pio'en.
Så på det led regner jeg med at få mere ud af den nye skærm.

Hvad er der galt i at have en ekstern DVB-C tuner?
Der findes ret så mange løsninger til "fjernbetjeningsproblematikken".

og så 13" ekstra. Synes næsten 50" er for lille.

Se det er jo svært at gøre noget ved......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 23:03
Hvis det er størrelsen der trækker er der ikke så meget at gøre, men der er andre kandidater i 60" området, evt. uden 3d.

Jeg ville helt klart ikke gå efter 3d pt.
Der er vel max 15-20 3d film tilgængeligt overhovedet, hvoraf en stor del er natur/tegnefilm. Måske gode nok til at få en smagprøve, men nok til at trække for alvor? ikke for mig. (ville heller ikke købe en ny lækker "speciel-fremtidsbil", så længe der kun var 20km vej den er godkendt til at køre på.) 
Men det er jo en smagsag.....
Under alle omstændigheder ville jeg nok vente og læse om, hvad der rør sig på CES messen i starten af  januar. Så ved du en del om hvad næste år byder på.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 04:29
Behold dit tv.
Jeg skiftede fra pioneer til et Panasonic vt20
Men har fortrudt mange gange.
Jeg syntes du skal beholde dit dejlige tv et år eller to endnu. Og så håbe at der er kommet gode tv til den tid
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 06:01
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Og så håbe at der er kommet gode tv til den tid

Det håb, tror jeg at man skal se længe efter.

Folk vil ikke betale for de gode tv, så der er intet marked for dem og de bliver ikke produceret.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu