recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma 1024x1080
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma 1024x1080

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma 1024x1080
    Sendt: 06-Maj-2006 kl. 23:38

Elgiganten har et Phillips 42PF5331, 42" HD plasma TV til kr. 13000,-

Er der nogen der kender dette TV? Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget om det på nettet.

Hvordan er denne opløsning i forhold til 1024x768. Det lyder jo som en bedre opløsning?

Prisen som er med fod lyder jo meget rimeligt.

Mvh. Ole

Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 00:17

Har fundet det på Philips hjemmeside, det forvirede mig at det ikke gav resultat at søge på Google.

Det ser ud til at være et fint TV.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Elgiganten har et Phillips 42PF5331, 42" HD plasma TV til kr. 13000,-

Er der nogen der kender dette TV? Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget om det på nettet.

Hvordan er denne opløsning i forhold til 1024x768. Det lyder jo som en bedre opløsning?

Bemærk, der er interlaced opdatering af panelet (prøv eventuelt at Google på Alis panel, eller søge her i forumet). Da 1024x768 panelet er progressivt, kan du ikke bare sammenligne antallet af vandrette linier.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
FordPrefect Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 01:09
Jeg så også annoncen og undrede mig over opløsningen. Fandt spec på philips.com: 42PF5331, hvor de bl.a. skriver:

"HD-plasmaskærm, 1024 x 1080i. Denne avancerede plasmateknologi giver dig high definition-opløsning i bredformat på 1024 x 1024i pixel."

Der er vist noget galt her...

Der må være tale om et ALIS-panel, der bl.a. er kendetegnet ved at kun halvdelen af de fysiske linier er tændt ad gangen (= 'interlaced' - samme princip som CRT), hvorimod et 'progressive' plasma tænder samtlige fysiske linier på een gang.

ALIS-paneler findes åbenbart både i 1024x1024 og 1024x1080 udgaver (hvor sidstnævnte er forholdsvist nyt).

Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvilken teknologi der er bedst - fjernsynets billedkvalitet afhænger af mange andre forhold end panelets opløsning.
Hilsen FordPrefect
Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 01:15

OK, men hvad betyder det i billedkvalitet ved alm. analog og digital tv samt DVD film. Jeg vil nok aldrig bruge skærmen til spil og PC.

Jeg påtænker dog at anskaffe HD selector. Vil det være velegnet til dette. Der er 2 HDMI indgange.

Vil 1024x768 progressiv give et bedre billede?

Redigeret af OTol - 08-Maj-2006 kl. 02:59
Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 11:05
Er der ingen der ved noget om dette.? 

Redigeret af OTol - 10-Maj-2006 kl. 20:50
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 22:47

Jeg tror ikke et alis-plasma pr. definition er dårligere end et progressivt - hvis det skal modtage et progressivt signal skal det - som jeg har forstået det - skalere og konvertere det til interlaced for at vise det (mens et progressivt 'blot' skal skalere), men hvis det modtager et interlaced signal (som alm. tv-udsendelse) skal det måske bruge færre 'kræfter' end et progressivt på konverteringen...

Et alis-tv i den bedre ende kan sikkert være bedre end et 'low-end' progressivt, men du bliver nødt til at se det live. Hvis du umiddelbart synes om hvad du ser i Elgiganten - køb det. Hvis virkeligheden skuffer derhjemme er der vistnok 30 dages returret.

Jeg afventer selv levering af et Panasonic PV60, som jeg mener er det bedste tv til prisen p.t.

Et andet interessant (og billigt) alternativ er dette:  LG 42PM1MA. HD, monitordesign, tuner, ingen højttalere (men forstærker og klemterminaler).

Hvis jeg ikke skulle tænke på prisen blev det et Pioneer.

Håber det hjælper...

Redigeret af FordPrefect - 12-Maj-2006 kl. 22:48
Hilsen FordPrefect
Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 23:22

Hej FordPrefect

Tak for dit svar, jeg blev lidt klogere.

Hvis ikke billedet skuffer mig kunne jeg godt finde på at købe denne Philips.

Jo jeg har også en smertegrænse hvad pris angår, men jeg er heller ikke meget kræsen, men man forsøger jo altid at få det bedste til prisen.

Jeg har bestemt mig for, at det skal være 42" HD Ready plasma.

Jeg har også overvejet et Panasonic PV60, men kom for sent til fælleskøbet.

Jeg har faktisk bestilt et LG 42PM1MA, som jeg tror kan tilfredsstille mit behov, MEN det er tilsyneladende umuligt at skaffe, der er lange leveringstider ved alle forhandlere. Dem der skriver andet på deres websider lyver. Sidste melding er 22 juni, og det er der ingen garanti for at de ikke yderligere rykker, den har været rykket utallige gange.

Jeg har netop her til aften læst om et tilsyneladende godt alternativ. LG 42PC1R. Der kører en tråd om det her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=39480&P N=1

Jeg tror der kunne sælges rigtig mange af det, hvis der kunne laves et fordelagtigt fælleskøb ved en dansk forhandler.

Prisen i Tyskland er ca. 1500 Euro, så det burde kunne sælges til en fornuftig pris i Danmark.

Mvh. Ole

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2006 kl. 23:49

Prisen på PV60 er da ved at nærme sig fælleskøbet - men lidt ekstra her og der løber op...

Det nye LG virker interessant - og med sorte højttalere (42PC1R) virker designet IMO også vellykket.

Kunne være et alternativ hvis PV60 skulle vise sig at larme for meget.

Hilsen FordPrefect
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2006 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af FordPrefect FordPrefect skrev:

Kunne være et alternativ hvis PV60 skulle vise sig at larme for meget.

PV60 larmer ikke. På en meters afstand kan du høre en meget svag summen hvis du har skruet helt ned for lyden.

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2006 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Jeg har bestemt mig for, at det skal være 42" HD Ready plasma.

Jeg har også overvejet et Panasonic PV60, men kom for sent til fælleskøbet.

Jeg har faktisk bestilt et LG 42PM1MA, som jeg tror kan tilfredsstille mit behov, MEN det er tilsyneladende umuligt at skaffe, der er lange leveringstider ved alle forhandlere. Dem der skriver andet på deres websider lyver. Sidste melding er 22 juni, og det er der ingen garanti for at de ikke yderligere rykker, den har været rykket utallige gange.

Hvorfor køber du ikke bare et Panasonic PV60? Hvis du bestiller det mandag så kan du have det tirsdag eller onsdag!

Redigeret af J.F.L - 13-Maj-2006 kl. 07:37
Til top
mskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Oktober-2004
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 18:07

Jeg var også nysgerrig, og tog i Elgiganten i Aalborg for at se dyret...

De havde det ikke, og skød skylden på Philips.
jaja...
Ekspedienten kiggede i reklamen og kommenterede at der var en fejl - der var ikke noget der hed 1024*1080..
jaja...
I øvrigt mente den kloge mand at plasma snart forsvandt...
jaja...
Jeg havde spildt nok tid på det tidspunkt.

Nogen der har set det "live"?

Mads

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu