recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR HD stadig ikke live ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDR HD stadig ikke live ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: DR HD stadig ikke live ?
    Sendt: 21-December-2010 kl. 20:47
Undrer mig over, at DR HD stadig ikke sender de store shows som X-Factor, MPG, den store julekoncert der var forleden osv.
Kan de stadig ikke sende en live HD-udsendelse, eller hvad venter de på?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 06:13
Hmmm med alle de licenspenge vi betaler kan jeg ikke forestille mig at det er et teknisk problem der forhindrer det, men det kunne have noget at gøre med at DR1 er en must-carry kanal, og DRHD ikke er.
Men det kan jo også være at de bare ikke vil gøre DR mere attraktivt. Lidt lige som at DR1 næsten  ikke sender andet end engelske krimi film!

Redigeret af michael9000 - 22-December-2010 kl. 06:14
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Undrer mig over, at DR HD stadig ikke sender de store shows som X-Factor, MPG, den store julekoncert der var forleden osv.
Kan de stadig ikke sende en live HD-udsendelse, eller hvad venter de på?

Uden at være 100% sikker, så mener jeg faktisk ikke de kan, nej. Såvidt jeg er orienteret, er det kun drama-produktionen der foregår i HD, resten af huset producerer i SD. Hvordan man kan brænde så mange penge af på den hytte og så kun være såkaldt FORBEREDT til HD, forstået på den måde at der lige skal bruges gud hved hvor mange hundrede millioner ekstra, før de rent faktisk kan levere HD, det går over min forstand, men det er sådan det er. Og ja, det er for dårligt, så lad os da få startet op i en kritisk debat om dét!
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 13:12

Vi kan jo prøve at få det i nogle af medierne, EkstraBladet.dk (de tager jo hvad som helst)
Det er ikke fordi jeg er den store fan af MGP og julekoncerter, men den slags skriger da på HD, efter min mening.
Vi har så mange HD-kanaler at jeg faktisk ikke rigtig gider at se så meget andet, så det irriterer mig at sidde og glo på X-factor i SD mens DR-HD sender Mega-konstruktioner osv. osv.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 14:59
Hej Smile

Jeg havde besøg af en nabo og vi talte bla.om DRHD og han gav ikke mange sure sild for kvaliteten, og mente ikke der var den store forskel fra sd til hd. Jeg forklarede straks at hvis man har det rigtige udstyr i form af en projektor som projektere et billede i 120 tommer vil oplevelsen indfinde sig. Jeg tror at han representere langt de fleste, og de tænker som ham. Og dr har ikke den store grund til at lave fjernsyn i hd .
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4628
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Hej Smile

Jeg havde besøg af en nabo og vi talte bla.om DRHD og han gav ikke mange sure sild for kvaliteten, og mente ikke der var den store forskel fra sd til hd. Jeg forklarede straks at hvis man har det rigtige udstyr i form af en projektor som projektere et billede i 120 tommer vil oplevelsen indfinde sig. Jeg tror at han representere langt de fleste, og de tænker som ham. Og dr har ikke den store grund til at lave fjernsyn i hd .

Det er lidt svært at vurdere sådanne udtalelser, når man ikke ved, hvilken udstyr han kigger på. Det er klart, at et 32 tommer LCD-TV der har 3-4 år på bagen ikke ligefrem giver de optimale betingelser, men 120 tommer er vist en overdrivelse. DR HD er helt klart bedre end de andre DR kanaler på en 50 tommer skærm.

Derudover så må vi vist også huske, at DR HD ikke ligefrem står som det ypperste eksempel på hvad HD er. Den sendes trods alt i en ret lav bitrate i forhold til de andre HD-kanaler, som nogen måske nok husker.
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Hej Smile

Det er lidt svært at vurdere sådanne udtalelser, når man ikke ved, hvilken udstyr han kigger på. Det er klart, at et 32 tommer LCD-TV der har 3-4 år på bagen ikke ligefrem giver de optimale betingelser, men 120 tommer er vist en overdrivelse. DR HD er helt klart bedre end de andre DR kanaler på en 50 tommer skærm.

Derudover så må vi vist også huske, at DR HD ikke ligefrem står som det ypperste eksempel på hvad HD er. Den sendes trods alt i en ret lav bitrate i forhold til de andre HD-kanaler, som nogen måske nok husker.
Det er selvfølgelig klart han ikke har det bedste udstyr, men jeg kan også godt forstå ham, man påstod også i sin tid at superaudiocd var overlegn alm cd men blev det til noget, nej det er forsat et neice produkt. Producenter af fladskærme siger også forskellen på sd og hd er ligeså stor som da vi gik fra sort/hvid til farver: Jeg syndes at da vi fik farver på tvet var et stører spring fremaf end det DRHD viser i vore dage. Jeg har signal fra Waoo et såkaldt fiberbredbånd og jeg har en Pioneer plasma som er i opløsning 768*1024 og må sige at det kunne være bedre.Wink
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 17:10
Ikke desto mindre, satser f.eks. YouSee 100% på HD, og forventer at de slet ingen SD-kanaler har om nogle år.
men ja, folk med små TV ser nok ikke så stor forskel på det.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Ikke desto mindre, satser f.eks. YouSee 100% på HD, og forventer at de slet ingen SD-kanaler har om nogle år.
men ja, folk med små TV ser nok ikke så stor forskel på det.

Det vil jeg sgu se frem til, - for os med nogenlunde opdateret udstyr synes der er en verden til forskel .

HD styrer ! Clap
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 20:11
Ja jeg vil gi ret i en 32 tommer er for lille, men kommer du op i 50 eller større, så er der kæmpe forskel at seTongue
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 20:20
Problemet ligger jo også i at SD efterhånden er så velproduceret i studiet, at det er svært at se forskel. Ofte er billedet på Deadline bedre end en hvilken som helst udsendelse på DRHD.Tongue
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 22:44
En helt anden ting er, at man rent faktisk på analogt SD-signal kan se når noget er produceret i HD. F.eks. NFL på TV3, diverse naturudsendelser på Discovery og Animal Planet. Billedet er lige en tand skarpere og farverne bedre...  Smile

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu